دانلود و خرید کتاب زنده باد کاتالونیا جورج اورول ترجمه مهدی افشار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زنده باد کاتالونیا اثر جورج اورول

کتاب زنده باد کاتالونیا

نویسنده:جورج اورول
انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زنده باد کاتالونیا

جورج اورول در کتاب «زنده‌باد کاتالونیا» چهره ریاکارانه کمونیسم روسی را بازمی‌نمایاند.این اثر یکی از سه شاهکار اورول در کنار مزرعه حیوانات و ۱۹۸۴ است.

اورول در این اثر که یک زندگی‌نامه خودنوشت است اهداف انقلاب اسپانیا را بر ضد دیکتاتوری برشمرده است. آثار جنگ جهانی اول بر اسپانیای بی‌طرف، آثاری فراتر از اختلال در نظم اقتصادی صرف داشت. پیروزی متقفین زمینه‌ساز دموکراسی و شکل‌گیری اراده ملی شد ــ که در عرصه اسپانیا به معنای خودمختاری کاتالونیا و باسک بود ــ آن هم در گرماگرم منازعات سیاسی. جمهوری جدید زیر نظر آلکالا زامورا در اسپانیا دست به اصلاحات جدی زد اما اصلاحاتش منویات چپ افراطی را برآورده نکرد. کاتالونیا دست به قیام جدایی‌طلبانه زد و سرکوب شد.

اورول در این اثر از رنج‌های مردم اسپانیا می‌گوید، از روبارویی‌های مردمی که از یک نژادند، از یک زبان‌اند، برخاسته از یک فرهنگ‌اند و با یک‌دیگر خویشی دارند؛ مردمی که دو شقه نه، چند پاره شده‌اند: فاشیست‌ها و کمونیست‌ها و آنارشیست‌ها.

او از پاره پاره شدن و انشعابات در جناح کمونیسم می‌گوید و این همه شکاف و نقار سرانجام در جنگ داخلی در کاتالونیا نمود می‌یابد که گروه‌های چپ روباروی یک‌دیگر قرار می‌گیرند و معلوم نیست چه کسی چه کسی را می‌کشد، فقط می‌کشند، می‌کشند و می‌کشند آن هم بی‌هدف.

گروه‌های سیاسی به جان یک‌دیگر می‌افتند و مردم بی‌چاره از بیم شلیک‌های بی‌هدف جرأت گام نهادن به خارج از خانه‌شان را ندارند. نان کمیاب است، از موادغذایی نشانی نیست، صف‌های بلند برای خرید یک ظرف روغن مایع تا کجاها می‌رود و سرانجام به خیلی‌ها نیز نمی‌رسد. مزارع ویران و روستاییان درمانده، همان‌هایی که به امید تقسیم اراضی بوده‌اند، انگشت حسرت به دندان می‌گزند؛ ملتی که آن آب باریکه‌اش را نیز از دست رفته می‌بیند.

اورول هم‌چنان حرف‌هایی برای گفتن دارد که می‌تواند برای هر ملتی و به‌ویژه ملت‌هایی که برخاسته از قومیت‌های مختلف هستند مفید باشد، قومیت‌هایی که هر لحظه ممکن است با تحریکات خارجی یا ندانم‌کاری‌های دولت مرکزی روبه‌روی یک‌دیگر قرار گیرند.

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

misbeliever
۱۴۰۰/۰۳/۲۹

ایدئولوژی... جنگ اسپانیا... فضای جنگ زده... تصفیه استالین... گزارش جنگ... زندگی و خاطرات اورول... آنارشیست... مارکسیست... ترجمه روان ی داشت...بنظر من جذاب بود و گاها نامفهوم برام...ممکنه خسته کننده باشه برای عده ای...بنظرم این نوع داستان مخاطب خاص خودش رو داره... اینکه اورول مسائل سیاسی رو در قالب داستان

- بیشتر
م.م پویا
۱۳۹۸/۰۹/۱۳

حدودا ده سال پیش کتاب دست دومش را از میدان انقلاب خریدم و خواندم جنگ دراین نوشته خاکستری سیاه و گاه به رنگ خود زندگی می شود یعنی آنچه دیدگاه ماست ؛بی فاصله و آمیخته با حس و حواس آرمان

- بیشتر
علیِ‌دهقانِ‌فارسی
۱۴۰۱/۱۱/۲۱

درود خدمت کتاب‌باز های عزیز، تمامی آثار اورول یه فضای دارک و تیره و البه سیاسی و انتقادی داره. توی کتاب به خوبی وضعیت بدِ اسپانیا در جنگ داخلی رو نشون میده. چیزی که این کتاب رو برای من قشنگ

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
دیدم اورول هم‌چنان حرف‌هایی برای گفتن دارد که می‌تواند برای هر ملتی و بالاخص ملت‌هایی که برخاسته از قومیت‌های مختلف هستند مفید واقع شود، قومیتهایی که هر لحظه ممکن است با تحریکات خارجی یا ندانم‌کاری‌های دولت مرکزی روباروی یک‌دیگر قرار گیرند.
~fatemeh♡
آنانی که بر ضد ما می‌نوشتند و ما را در مطبوعات‌شان لجن‌مال می‌کردند همه به سلامت در خانه‌های‌شان یا حداکثر در دفاتر مطبوعاتی‌شان در والنسیا که صدها مایل از گلوله و گل فاصله داشت، خوش نشسته بودند؛ جدا از این انگ‌ها و برچسب‌ها و دشمنی‌ها و معارضات بین حزبی، همه مهملات متداول جنگی، همه بیلاخ دادن‌ها، همه قهرمان‌بازی‌ها و همه نامردهای دشمن. و باز همه و همه این‌ها، توسط کسانی صورت می‌گرفت که خود نمی‌جنگیدند و کسانی که اگر جنگ به شهرشان می‌رسید صدها مایل زودتر از رسیدن جنگ از جای دیگری سربرمی‌آوردند.
mohadeseh
یک انگلیسی جانش درمی‌رود اگر بخواهد بگوید دیگری بر او برتری دارد.
صدف
به جای آن‌که دشمن را با گلوله از پای درآوری، سعی کنی اندیشه او را تغییر دهی
بابایِ نهال

حجم

۲۸۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۵ صفحه

حجم

۲۸۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۵ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان