دانلود و خرید کتاب مکتب دنیای وارونه ادواردو گالئانو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مکتب دنیای وارونه

چشم‌هایتان را ببندید و چند لحظه، زمان را به سال ۱۹۹۸ برگردانید. در حدود این بیست‌سال، چه‌چیزی تغییر کرده‌است؟ سرخی خون، تیزی آتش و ناتوانی سنگ در برابر سلاح، معنایی دیگر یافته است؟ آیا پاکدامنی، شرافت، حقیقت و قانون به‌عنوان ستون‌های جامعهٔ انسانی استوارتر شده‌اند؟ آیا در آن زمان نیز، مثل امروز، فقیران، رانده‌شدگان، بی‌پناهانی بودند که به امید نجات، به‌سوی مرزهای بسته‌شده هدایت شده‌اند؟ آیا می‌توان انسانی بدون نیاز را تصور کرد؟ انسانی بدون ترس؟ انسانی که معنای انسانیت را در رنگ، مدل و شکل خودروها و ساختمان‌ها نبیند؟ آیا در آن زمان، فکر زیبا را به صورت زیبا ترجیح می‌دهند؟ «دنیای وارونه»، مجالی برای اندیشیدن به این پرسش‌ها و یافتن پاسخ‌هایی برای فردا است. ادواردو گالئانو، نویسنده و شاعر اهل اروگوئه گاه با زبان کنایه، گاه با اشاره به تجربه‌ای شخصی، گاه بر پایهٔ نظرسنجی‌ها و گاه بر پایهٔ حقیقت‌های پنهان‌شدهٔ پشتِ سخنان مردان سیاست، حقیقت دنیایی را به ما نشان می‌دهد که چندان دور از دنیای کنونی ما نیست. با ورق‌زدن هر صفحه از این کتاب، گویی انعکاسی از دنیای امروز را می‌بینیم که گالئانو با ریزبینی هرچه‌تمام‌تر، در سال ۱۹۹۸، به تصویر کشید. در میان صفحات، احساس می‌کنید لازم است کتاب را ببندید، نفس عمیقی بکشید، کمی آرامش پیدا کنید و بعد، دوباره ادامه دهید. زبان گالئانو، فرازونشیب خاص خود را دارد. زمانی، تند و کوبنده است و زمانی، درونی‌ترین لایه‌های احساس را نشانه می‌گیرد و عجیب در این نشانه‌گیری موفق است. ادبیاتی که گویی تنها مختص این مرد دوراندیش و حساس است و نشئت‌گرفته از دردهایی که جان و دلش را تسخیر کرده است. او بی‌تابِ بشریتی است که مثل کبوتری یک‌بال، می‌چرخد و سقوط می‌کند و در این سرگیجهٔ تهوع‌آور، خود نمی‌داند که هیچ صعودی در کار نیست و در حال سقوط است. باوجود حقایق تلخی که گالئانو مطرح می‌کند، در صفحات آخر کتاب، او سعی می‌کند کمی گزندگی حقیقت بیان‌شده را تلطیف کند و از رؤیای دنیایی سخن می‌گوید که در آن، نه از کودکان خیابانی خبری هست و نه از سمومی که زمین را به ورطهٔ نابودی می‌کشانند؛ دنیایی که در آن، دولت‌ها در جنگ با فقر، تلاش بیشتری می‌کنند، تا در جنگ با فقیران. گالئانو در آخرین سال‌های هزاره، امیدوارانه ابراز می‌کند: «درست است که نمی‌دانیم در زمانی‌که خواهد آمد، دنیای‌مان چگونه خواهد بود؛ اما حداقل این حق را داریم که آن را آن‌گونه‌که امیدواریم باشد، در ذهنمان بال‌وپَر دهیم.»

نظرات کاربران

کاربر 1664898
۱۳۹۹/۰۲/۰۱

فوق العاده س پیشنهاد میکنم بخونیدش شاید هیچ کتابی پیدا نکنید که این چنین مکاتب فلسفی اقتصادی غرب رو با ذکر نمونه و سند به چالش بکشه.

آر-طاقچه
۱۴۰۱/۰۱/۲۹

این کتاب دارد حقایقی را که بر اثر سیطره ی فرهنگ غرب بر آمریکای لاتین ایجاد شده بیان می کند

محمدرضا
۱۳۹۹/۰۸/۱۷

من نخریدم به محض اینکه نمونه را دانلود و یکم خوندم فهمیده از همین کتاب آشغالی هاست به درد نمیخوره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۵)
صنعت سلاح آمریکای شمالی، در حالی جنگ علیه تروریسم را در صدر تبلیغات بشردوستانهٔ خود قرار می‌دهد که سلاح‌هایش را به دولت‌های تروریستی می‌فروشد
وحید
دنیای وارونه، وارونه هم تشویق می‌کند: صداقت، کوچک شمرده می‌شود؛ کار و تلاش، مجازات در پی خواهد داشت؛ آدم‌خواری، تغذیه می‌شود و برای نداشتن شرافت و درست‌کاری، بهایی شگرف پرداخت می‌کند. بزرگان و پایه‌گذاران این مکتب، به طبیعت تهمت می‌زنند و اعتقاد دارند: «بی‌عدالتی، قانونی طبیعی است.
Mahdi Hoseinirad
بنا بر اعتراف مرکز خدمات سلامت عمومی ایالات متحده، از هر ده مصرف‌کنندهٔ موادمخدر، هشت‌تن، سفیدپوست هستند، اما در میان زندانیان مواد مخدر، از هر ده اسیر، تنها یک تن، سفیدپوست است.
وحید
طبق گزارش مرکز بین‌المللی مطالعات استراتژیک، بزرگ‌ترین فروشندگان سلاح در تمام دنیا عبارتند از: ایالات‌متحدۀ‌آمریکا، انگلستان، فرانسه و روسیه. در مرتبه‌ای پایین‌تر، چین نیز در میان کشورهای فروشندهٔ سلاح قرار می‌گیرد. و به‌طور کاملاً اتفاقی همین پنج کشور، تنها کشورهایی هستند که در شورای امنیت سازمان‌ملل‌متحد حق وتو دارند.
وحید
در سال ۱۹۶۸، دو ماه پیش از آنکه گلوله‌ای چهرهٔ کشیش مارتین لوتر کینگ را از هم بشکافد، وی گفته بود که «کشورش بزرگ‌ترین صادرکنندهٔ خشونت در تمام دنیا است». سی‌سال بعد، ارقام نشان می‌دهند که از هر ده دلاری که در تمام دنیا برای سلاح خرج می‌شود، چهارونیم دلار در ایالات‌متحدۀ‌آمریکا خرج شده است.
وحید
به دلایلی که فقط خدا می‌داند چیست، تاکنون هیچ شکایتی از شقاوت‌ها و ستمگری‌های عربستان سعودی در هیچ‌یک از رسانه‌های جمعی نه دیده‌ایم، نه شنیده‌ایم و نه خوانده‌ایم. این درحالی‌است‌که رسانه‌های جمعی، عموماً خود را نگران تجاوز حقوق بشر در دیگر کشورهای عربی نشان می‌دهند.
وحید
دنیای وارونه به ما می‌آموزد هم‌نوعان‌مان را به‌جای یک تعهد، یک تهدید ببینیم، ما را به تنهایی عادت می‌دهد و با داروهای شیمیایی و دوستان مجازی آرام‌مان می‌کند.
وحید
جایی که قانون تبدیل به منزوی‌ترین رکن یک جامعه شود،‌ بدون شک، فساد،‌ در همهٔ ارکان آن رسوخ می‌کند. فساد، در حال سست‌کردن ریشه‌های این کشور است و پاک‌دامنی، شرافت و قانون، از زندگی ما رخت بربسته‌اند.
وحید
در چنین تمدنی که همواره ارزش اشیاء و هر چیزی غیر از انسان، از روح انسانی مهم‌تر می‌شود، اهداف، تحت تسلط وسیله‌ها قرار گرفته‌اند: وسایل تو را می‌خرند،‌ کامپیوتر به تو برنامه می‌دهد و تلویزیون، تو را می‌بیند.
وحید
وحشتناک‌ترین حملهٔ تروریستی در آمریکای شمالی در سال ۱۹۹۵ در ایالت اوکلاهاما رخ داد؛ عامل این حمله، گروه‌های تروریستی‌ای نبودند که ترس بر جان مردم آمریکای شمالی انداخته بودند؛ بلکه شهروند آمریکای شمالیِ سفیدپوستی بود که در جنگ علیه عراق، نشان دریافت کرده بود.
وحید

حجم

۱۷٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

حجم

۱۷٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۶۴ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان