دانلود و خرید کتاب کتاب مقدس نئون جان کندی تول ترجمه سپیده به‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب مقدس نئون اثر جان کندی تول

کتاب کتاب مقدس نئون

نویسنده:جان کندی تول
انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کتاب مقدس نئون

«کتاب مقدس نئون» داستان دیگری از نویسنده «اتحادیه ابلهان»، جان کندی تول است. پس از خودکشی عجیب جان در ماشین شخصی‌اش در سال ۱۹۶۹ مادر او «کتاب مقدس نئون» را در میان نوشته‌هایش پیدا کرده بود. جان نام این داستان را از چراغ‌های نئون سردرکلیسای شهرش الهم گرفته بود که شکل یک کتاب مقدس و نام کلیسا را با آن چراغ‌ها بر سر درش درآورده بودند. این اثر اولین تلاش خلاقانه جان کندی تول برای نگارش یک داستان در ایام نوجوانی است. او در این داستان زنجیره‌ای از وقایع عجیب و طعنه‌آمیز زندگی‌ و جامعه‌اش را از اوان کودکی به تصویر کشیده است. دیوید پسرکی است که در دهه‌ی چهل در شهری کوچک، بزرگ می‌شود و ما را از صفحه‌ای به صفحه دیگر با احساساتش همراه می‌کند؛ احساساتی که ترکیبی از غم، رنج، عشق و شادی است. از همان ابتدای داستان شخصیت ساده و بسیار حساس او برای ما جان می‌گیرد و ما را سوار بر قطار کودکی‌اش، به تماشای سفری که بازی سرنوشت برایش رقم زده، می‌خواند. تجربه‌ دردناک، عجیب و کاملاً ملموس اولین عشقش را با ما قسمت می‌کند، با کشیش بابی لی، آشنایمان می‌کند و سایه به سایه در کنار خود، ما را به ملاقات مردمان متعصب و فاسد شهر می‌برد. «می‌دانستم که قرار نیست به دبیرستان بروم، بنابراین در شهر کاری پیدا کردم. کارم در داروخانه بود و تقریباً بیست دلار در هفته درآمد داشتم. پشت پیشخوان می‌ایستادم و کارهای فروش و تحویل دارو را انجام می‌دادم. خوش‌شانس بودم که آن شغل را پیدا کرده بودم زیرا کم‌وبیش شغل خوبی بود. خاله مِی هم از این بابت خوشحال بود. در طول روز همراه مادر در خانه می‌ماند و این زحمت چندانی برایش نداشت. شب‌ها کلاید دنبالش می‌آمد و او را برای اجرا همراه گروه می‌برد. آن‌روزها دیگر کسب و کارشان رونق چندانی نداشت و اغلب مردم دره صدای موسیقی آن‌ها را شنیده بودند.» این اثر نمایشی طنزآمیز از دنیای مدرن و تصویر شگفت‌انگیز و پراحساسی است که توسط یک نویسندهٔ بسیار جوان از دنیایی کوچک و سرشار از هراس و پر از تعصبات کوته‌فکرانهٔ مذهبی به نگارش در آمده است. «کتاب مقدس نئون» سی و پنج سال پیش نوشته شده است، ولی ارتباطی نزدیک و قوی با دنیایی دارد که در آن تعصبات مذهبی نه‌تنها با صبوری و دلایل محکم کم‌رنگ نشده است، بلکه بیش‌تر هم رشد کرده است.

نظرات کاربران

phoenix
۱۴۰۰/۰۹/۲۷

منتظر یه قطاری ، قطاری که نمی‌دونی مقصدش کجاست اما فقط می‌خوای بری... کتابی بسیار خوش‌خوان و روان از زبان یک نوجوان. پایان کتاب عجیب و غیرمنتظره بود و باعث شد بعد از اتمام کتاب هنوز ذهنم در کتاب بماند. حیف که

- بیشتر
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۰/۰۸/۲۵

جان کندی تول، نویسنده بااستعداد کتابِ اتحادیه‌ی ابلهان در اوج جوانی خودکشی کردوجهان را از وجود حساس و بااستعداد خود محروم نمود. چندی بعد مادرش که دست نوشته‌های او را به صورت تصادفی پیدا کرده بود، برای احیای یاد و

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
نپرسیدم که قطار به کجا می‌رود.
phoenix
از مادرم پرسیدم چرا موهایش مثل موهای خاله مِی براق و زرد نیست، و او در پاسخ گفت که بعضی آدم‌ها شانس دارند. این حرفش باعث شد دلم برای او بسوزد.
نسیم رحیمی
هیچ تپه‌ای در دیدرسم نیست که دربارهٔ آن حرف بزنم
phoenix
در این اندیشه بودم که چه تفاوتی وجود دارد میان این جعبه‌های کوچک چوبی که ماه از جایی که قرار بود در باشد، به داخل آن‌ها می‌تابید، و آن‌چه کمی بعدتر مردم زندگی‌شان را در آن شروع می‌کردند و به آن به‌عنوان خانه عشق می‌ورزیدند.
phoenix
برای قطارم جایی خاص را در طبقهٔ بالا فراهم کردم و مناظر مختلف را برایش صحنه‌سازی کردم تا از میان آن‌ها بگذرد. با تعدادی جعبه یک تونل و تپه درست کردم و به کمک داربست‌هایی که برای گل رزهای رونده به ایوان پیچ شده بودند، یک پل درست کردم. هرکسی می‌توانست به‌راحتی بفهمد که در آن گِل و خاکستر هیچ‌وقت گل رزی رشد نمی‌کند. این موضوع خاله مِی را عصبانی کرد چون او داربست‌ها را دوست داشت و می‌گفت حتی اگر هیچ گُلی آن‌جا نباشد، او می‌تواند آن‌جا بنشیند و در خیالش تصور کند که روی داربست‌ها مملو از رز است.
neda

حجم

۱۶۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۶۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۹۰۰
تومان