دانلود و خرید کتاب فرمان ششم یا یک روایت از سوم شخص مقتول مصطفی انصافی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرمان ششم یا یک روایت از سوم شخص مقتول اثر مصطفی انصافی

کتاب فرمان ششم یا یک روایت از سوم شخص مقتول

انتشارات:نشر چشمه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فرمان ششم یا یک روایت از سوم شخص مقتول

دومین رمان مصطفی انصافی «فرمان ششم یا یک روایت از سوم‌شخص مقتول» نام دارد. داستان درباره یک نویسنده جوان است. او عاشق دختری به اسم لیلا می‌شود که در اثر یک اتفاق عجیب می‌میرد. پس از مرگ دختر نویسنده به جست و جوی کشف راز این قتل مرموز برمی‌آید. قتلی یک یا شاید هم چند قاتل دارد. از انصافی پیش از این، رمان موفق «تو به اصفهان باز خواهی گشت» منتشر شده است بخشی از داستان: «کابوس‌های شبانهٔ من همیشه همین‌جور است: با دست‌های بسته نشسته‌ام روی یک صندلی، توی یک اتاق تاریک و لامپِ بالای سرم مدام مثل آونگ این‌ور و آن‌ور می‌رود و سایه‌های کوتاه‌مان را جابه‌جا می‌کند، سایه‌های کوتاه من و شکنجه‌گرم را که همیشه همان است، مردِ قدبلندِ کچلِ گردن‌کلفتی با پوست چغر و چشم‌های درشتی که مویرگ‌های سرخ‌شان مثل جوی خون راه باز کرده‌اند توی سفیدی، بس که همیشه عصبانی است، بس که داد می‌زند. داد که نه، عربده می‌زند حمال، عین گراز وحشیِ تیرخورده. همیشه هم یک چیز می‌گوید و من می‌فهمم که همهٔ حرف‌هاش را قبلاً شنیده‌ام. حتی گاهی وقت‌ها می‌فهمم خوابم و دارم خواب می‌بینم، اما توان چشم باز کردن ندارم، توان بیدار شدن ندارم؛ همان جا می‌نشینم و عربده‌ها را گوش می‌کنم و گاهی حتی به خودم نهیب می‌زنم که هی، یادت نرود این‌ها را.»

نظرات کاربران

maryam_z
۱۳۹۹/۰۱/۲۷

به شدت از رمان هایی که بین زمان گذشته و حال شناور هستند، استقبال می کنم؛ ولی این کتاب یه تلاش دست و پاشکسته بود که در نهایت طرح اولیه ی داستان رو حیف کرد. صرف نظر از فرم، محتوای

- بیشتر
gpar
۱۳۹۸/۰۷/۳۰

هر‌ دو کتاب این نویسنده رو خوندم و هر دو رو خیلی دوست داشتم. پیشنهاد میکنم از دست ندین.

n re
۱۳۹۹/۰۲/۲۲

کتاب متوسطی بود، یجورایی چون شخصیت داستان هم نویسنده بود آدم شک میکرد که یه جاهایی نویسنده واقعی داره حرف میزنه یا نویسنده ی داستان اما در کل بد نبود

Sajadifar Fereshteh
۱۴۰۲/۱۲/۲۴

بسم الله الرحمن الرحیم سال 77 قتل های سریالی در کشور پا گرفت که بعضی از مقتولان از جامعه ادبی و هنری ( نویسندگان-شاعران) بودند و مطبوعات شروع کردن به متهم کردن همدیگه و طعنه زدن که آره فلان روزنامه طرفدار

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۱)
دارم خواب می‌بینم که دارم خواب می‌بینم که دارم خواب می‌بینم که... و وقتی از آن عمیق‌ترین خواب بیدار شوم، در خواب دیگری هستم که باید از آن هم بیدار شوم و باید باز بیدار شوم و باز بیدار شوم و باز بیدار شوم و... هیچ‌وقت بیدار نمی‌شوم، انگار مُرده‌ام. مرگ باید چنین چیزی باشد.
n re
من کِی خسته شدم، کجا تَرَک خوردم که دارم می‌شکنم؟
n re
«ز دلم دست بدارید که خون می‌ریزد / قطره‌قطره دلم از دیده برون می‌ریزد...»
n re
بلا هیچ‌وقت دور نیست.
n re
کدام رمانی، کدام شعری در تاریخ ادبیات ارزش این را دارد که غبار غصه بنشاند بر دل دخترکی؟
n re
این‌طور که بادْ موهات را در هوای فکر من آشفته می‌کند، هیچ‌وقت نمی‌توانم فراموشت کنم. هیچ‌وقت نمی‌توانم رها شوم از غربتِ نبودنت.
n re
زنی که مدام توی خانه باشد دیوانه می‌شود، افسرده می‌شود.
n re
پیاده‌رو تمام نمی‌شود. کجا دارم می‌روم؟ خانه که این طرف نیست... خانه کجاست؟ آن خانه که دیگر خانه نیست بی‌لیلا.
Melina
می‌گویند مرگ خوابِ سنگین است. بمیرم که خوابم آرام‌ترین خواب جهان باشد، سنگین‌ترین و مرگ‌ترین خواب جهان باشد. اما می‌ترسم مرگم هم آن‌قدرها سنگین نباشد و پس از مرگ هم کابوس ببینم. اگر مرگ هم مثل خواب‌هام باشد، دیگر به کجا می‌توانم پناه ببرم؟
Melina
بدترین رویداد زندگی هر شخص احتمالاً همین است: این‌که کابوس‌های آدم جان بگیرند و در بدترین روزهای زندگی، جلوِ چشمِ آدم رژه بروند. انگار بنشینی به تماشای فیلم زجرآوری که سال‌ها پیش در کودکی دیده‌ای و ازش تصاویر محو و مبهمی در ذهنت مانده و آن تصاویر دوباره جان بگیرند و رشد کنند و تکثیر شوند.
n re

حجم

۱۵۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

حجم

۱۵۵٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
۱۵,۵۰۰
۵۰%
تومان