دانلود و خرید کتاب آژیر حریق میشل لووی ترجمه مصطفی انصافی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب آژیر حریق

کتاب آژیر حریق

نویسنده:میشل لووی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آژیر حریق

کتاب آژیر حریق نوشتهٔ میشل لووی و ترجمهٔ مصطفی انصافی است. انتشارات لوگوس این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی خوانشی دربارهٔ مفهوم تاریخ والتر بنیامین است.

درباره کتاب آژیر حریق

کتاب آژیر حریق دربارهٔ اندیشۀ سیاسی غرب و علوم سیاسی است و حتی حاوی دیدگاه‌هایی ارزنده برای دانشجویان و دانش‌پژوهان رشتۀ تاریخ و دیگر علاقه‌مندان است. والتر بنیامین نویسنده‌ای است بی‌شباهت به سایر نویسندگان. آثار پراکنده، ناتمام، بعضاً پیچیده و مبهم، اغلب نابهنگام و تازهٔ وی جایگاهی یگانه و حتی منحصرب ه‌ فرد در چشم‌انداز فکری و سیاسی قرن بیستم به دست آورده‌ است. در این کتاب میشل لووی حاصل یک‌عمر تلاش خود در راستای شناخت نظریات بنیامین را در قالب متنی روشن و شفاف گردآوری کرده است؛ طوری که مخاطب در انتهای کتاب احساس می‌کند از سرزمینی ناشناخته، سرد و گنگ وارد وادی دلچسبی می‌شود که پرتوهایی از انوار اندیشۀ بنیامین هر لحظه ذهنش را روشن‌تر می‌کند. میشل لووی با تفسیر کلمه به کلمه و جمله به جملۀ متن «تزهایی دربارۀ مفهوم تاریخ» به ما نشان می‌دهد والتر بنیامین در لابه‌لای کلمات و جملات «تزها» که واپسین اثر و در حکم وصیت‌نامۀ فلسفی وی قلمداد می‌شود، انبار باروتی را برای منفجر کردن خط سیر یک‌جانبۀ تاریخ که به قول خودش همواره توسط فاتحان نگاشته شده، جاسازی نموده و به همین دلیل تعمداً متن «تزها» را معماگونه و رازورزانه نوشته تا از گزند سانسور گشتاپو در امان بماند.

خواندن کتاب آژیر حریق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آژیر حریق

«ما معمولاً فلسفه‌های مختلف تاریخ را بر اساس ویژگی پیشرفت‌باوری یا محافظه‌کاری، انقلابی یا نوستالژیک بودنشان طبقه‌بندی می‌کنیم. والتر بنیامین در این طبقه‌بندی‌ها نمی‌گنجد. بنیامین منتقد انقلابی فلسفۀ پیشرفت، خصمِ مارکسیستِ «پیشرفت‌باوری »، انسانی نوستالژیک که رؤیای آینده را در سر می‌پروراند، و مدافع رمانتیک ماتریالیسم است. بنیامین، به‌تمام‌معنا، طبقه‌بندی‌ناپذیر است. آدورنو به‌درستی او را متفکری تعریف می‌کند که از همۀ گرایش‌ها جداست. و درواقع آثار وی همچون مجموعه‌ای نامنظم در حاشیۀ مکاتب اصلی فلسفۀ معاصر ظاهر می‌شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

قیمت:
۴۱,۲۸۰
تومان