دانلود و خرید کتاب دختر سروان و داستان‌های دیگر الکساندر پوشکین ترجمه حسین نوروزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختر سروان و داستان‌های دیگر اثر الکساندر پوشکین

کتاب دختر سروان و داستان‌های دیگر

معرفی کتاب دختر سروان و داستان‌های دیگر

الکساندر سِرگِیویچ پوشکین (۱۸۳۷-۱۷۹۹)، شاعر و نویسنده روسی سبک رومانتیسیسم است.

پوشکین از آثار و اندیشه‌های شاعران و نویسندگان مشرق‌زمین به ویژه سعدی، فردوسی و حافظ تاثیر پذیرفته و او را بنیانگذار زبان ادبی معاصر روسی و معیار سنجش زبان و ادبیات روسی می‌دانند.

«دختر سروان»، رمانی تاریخی است که نخستین بار در ۱۸۳۶ در مجله ادبی «ساورمنیک» منتشر شد.

این رمان در قالب خاطرات یک افسر اشراف‌زاده امپراتوری روسیه به نام پتر آندرویچ و با زاویه دید اول شخص نوشته شده ‌است.

«دختر سروان» داستانی رمانتیک و زندگی‌نامه‌ای است که در متن شورش پوگاچف در سال‌های ۴-۱۷۷۳ در دوران سلطنت ملکه کاترین دوم جریان دارد.

پوشکین در آن دوران در خزانه اسناد دولتی در شهر سن پترزبورگ مغشول به کار بود و به همین مناسبت این داستان را به رشته تحریر در آورد.

وی هرچند در این داستان نظری منفی نسبت به خشونت و کشتار و چپاول این قیام دارد اما در عین حال یملیان پوگاچف رهبر این قیام دهقانی را به عنوان شخصیتی استثنایی و تحسین‌برانگیز به تصویر کشیده است.

«دختر سروان» آخرین اثر پوشکین است.

بلنیسکی، منتقد ادبی روس، معتقد است «دختر سروان» داستانی است که بیشترین تاثیر را بر نسل نویسندگان رئالیست روسی بر جای گذاشته است.

«دختر سروان» در مورد پتر آندرویچ، جوانی اشراف زاده در اواخر قرن هجدهم میلادی است.

او به سن سربازی رسیده و پدرش بر خلاف نظر مادرش او را به خدمت نظام می‌فرستد و از روابط خود استفاده می‌کند تا پسرش را به منطقه‌ای دورافتاده در شرق رود ولگا و کنار دشت‌های قزاقستان اعزام کنند.

پتر آندرویچ که در قلعه‌ای نزدیک به شهر ارنبورگ مشغول خدمت می‌شود، عاشق ماریا دختر سروان محل خدمتش می‌شود و ... .

نظرات کاربران

neyu
۱۳۹۶/۰۳/۲۰

پوشکین همیشه عالیه

کیان
۱۴۰۲/۰۷/۰۵

داستان درباره‌ی پسر جوانیه که به نقطه‌ای دور از خونه فرستاده میشه تا برای دفاع از کشورش خدمت کنه و در اونجا عاشق و دلبسته‌ی دختر سروان میشه و هرکاری میکنه تا به عشقش برسه. این کتاب از انتخاب‌های خوب برای

- بیشتر
AS4438
۱۴۰۱/۰۴/۱۹

داستانهای کوتاه، ازنویسنده ای بزرگ، درشرایطی که ناآرامی وجنگ درکشور روسیه قدیم زیاداتفاق می افتاد، داستانهای عاشقانه ای که بافضای جنگ آمیخته شده، بسیارعالی.

جوجه اردک
۱۳۹۵/۰۷/۰۲

مسخرس یه ستاره ازسرشم زیاده

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۴)
دل زیباپسندی داشت و به خوبرویان، فراوان مهر می‌ورزید.
Naarvanam
سخن مردم چون موج دریاست. ضرب‌المثل
پویا پانا
ازدواج دیوانگی است. چرا خودت را دچار زحمت زن و بچه می‌کنی؟ دست بردار!
پویا پانا
آدم باده‌گسار، هیچی لازم ندارد...
پویا پانا
در جوانی نوشته بود: ای رفیق باور داشته باش که از گریبان سپیده‌دم خوشبختی، صبح سعادت خواهد دمید روسیه از خواب گران برخواهد خاست و بر ویرانه‌های قوای بربری نام‌های پیروزمند ما نقش خواهد شد. باز می‌گوید: آیا به راستی آرزوی روزگار درخشان را از سر نهاده‌ایم. نه. من شادمانه: دوران یکرنگی را پیش‌بینی می‌کنم. ما جام‌های گلرنگ خون را هماهنگ خواهیم نوشید.
پویا پانا
حتی کارمند دون‌پایه‌ای چون تصدی کند، چاپارخانه را، او را دیکتاتور واقعی بدان.
AS4438
آیا هر روز نمی‌بینید تابوت را، سپیدی موی عالم فرتوت را؟ درژاوین
Naarvanam
واقعا اگر به جای آن قاعده مرسوم عمومی: «تابعیت و احترام برحسب درجه و مقام» قاعده دیگری مثلاً: «تابعیت و احترام برحسب عقل و کمال» معمول می‌گشت، در این صورت چه مشاجراتی که درنمی‌گرفت! و آیا آن‌وقت نوکران غذا را ابتدا نزد کی می‌بردند؟
Naarvanam
برای اولین‌بار لذت دعایی را که از قلبی بی‌آلایش و مجروح بیرون می‌آمد. احساس کردم و سپس بی آن‌که فکر آینده را داشته باشم، به آرامی خوابیدم.
Naarvanam
روزی شاهینی از کلاغی پرسید: کلاغ، به من بگو، برای چه تو سیصد سال عمر می‌کنی و من فقط سی و سه سال زندگی می‌کنم؟ ـ کلاغ پاسخ داد: رفیق، به این جهت که من با لاشه تغذیه می‌کنم، ولی تو خون تازه می‌خوری.» شاهین فکری کرد و گفت: «امتحانی بکنیم، من هم از غذای تو خواهم خورد، سپس، شاهین و کلاغ به پرواز درآمدند. مرده اسبی را دیدند، پایین آمدند و بر آن نشستند. کلاغ با خوشحالی شروع به خوردن کرد. اما شاهین یک‌بار نوکی بر آن زد و بار دیگر پنجه خود را در آن فرو برد. سپس بال‌هایش را گشود و به کلاغ گفت: نه برادر، ما اهل این کارها نیستیم، به جای این‌که سیصد سال از این لاشه‌ها بخورم، یک بار خون تازه می‌آشامم، یک بار خون زنده خوردن به از سیصد سال لاشه خوردن است؛ ـ
Naarvanam

حجم

۱۸۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۱۸۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان