دانلود و خرید کتاب برسد به دست خانم ف؛ خاطرات سیداحمد نبوی راحله صبوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برسد به دست خانم ف؛ خاطرات سیداحمد نبوی اثر راحله صبوری

کتاب برسد به دست خانم ف؛ خاطرات سیداحمد نبوی

نویسنده:راحله صبوری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب برسد به دست خانم ف؛ خاطرات سیداحمد نبوی

«برسد به دست خانم ف» خاطرات سید احمد نبوی، از دوران دفاع مقدس است که راحله صبوری آن را ویراسته و مکتوب کرده است. این کتاب شامل خاطرات زندگی و حضور نبوی به عنوان یکی از اعضای گردان انصارالرسول در جبهه‌های جنگ تحمیلی است و در دل خود با بخشی از نامه‌هایی که او در دوران جنگ تحمیلی به خانواده‌ و دوستان نوشته، درآمیخته است. در مقدمه اثر آمده است: «تابستان سال ۱۳۹۲، پیاده‌شدهٔ چند نوار کاست قدیمی، که از سال ۱۳۶۷ باقی مانده بود، مرا با حرف‌ها و خاطرات سید احمد نبوی آشنا کرد و خیلی زود دست سرنوشت، من و آن نوارهای کاست را سه سال مثل دو دوست صمیمی همراه کرد. آن خاطره‌ها انبوهی از اطلاعات نظامی را پیش رویم گذاشت و رزمنده‌ای که سال‌ها جنگیده و حالا کوله‌بار حرف‌هایش را نزد من امانت گذاشته است. خاطراتی که در نگاه اول، غیر از جذابیت‌های نظامی و تاریخی جنگ ویژگی دیگری نداشت؛ اما همان‌ها هم کهربایی در دل خود داشت که باعث شد بیشتر در زندگی راوی و روایت‌هایش دقیق شوم و با خانواده و دوستان و نزدیکانش مصاحبه‌هایی انجام دهم تا شناخت دقیق‌تری از او پیدا کنم.» راحله صبوری با پیاده کردن خاطرات سید احمد نبوی از کاست‌ها و تکمیل کردنشان با نامه‌های زیادی که از این رزمنده به دستش رسید، کتاب حاضر را برای علاقه مندان به خاطرات و ناگفته‌های دوران جنگ ایران و عراق آماده کرده است: «نامه‌ها نشانه‌های روشنی داشت که نمی‌توانستم از آن چشم بپوشم. آن سطرها و کلمات، جهان‌بینی صوفیانهٔ آدم‌های زمان خود را حکایت می‌کرد و روشن، ساده و به دور از تعصب، از عشق سخن می‌گفت و بی‌پرده، به آن ویژگی انسان اشاره داشت که او را از دیگر موجودات عالم متمایز می‌کند و آن جوهر محبت و نایرهٔ عشق است. نامه‌ها، زشتی جنگ را در نگاه آدم‌ها، به زیبایی و زیبندگی زندگی سوق می‌دهد و پیام آن برای مردمان این دیار، همیشه آشنا بوده است که ای جنگ تو نه تنها زندگی را از ما نگرفتی بلکه در تو به حقیقت زندگی دست یافتیم و از نو متولد شدیم با کیمیای عشق و انسانیت.»

نظرات کاربران

لیلا اردشیری
۱۳۹۹/۰۸/۲۹

این کتاب برگ دیگری از خاطرات غرور آفرین مردان با غیرت این سرزمین است. آنچه که این کتاب را از سایر کتابهای نوشته شده درباره دفاع مقدس متمایز میسازد روایت دغدغه های خانوادگی و شور و شیدایی های یک رزمنده

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
فتانه هم حتی با همه علاقه‌اش به من، نمی‌دانست درونم چه می‌گذرد! اگر احساسم را در حالی که کنار زن و فرزند در آرامش و راحتی بودم، بیان می‌کردم، بی شک برچسب دیوانگی نصیبم می‌شد!
لیلا اردشیری
پاها. درد بزرگ‌ترم که بیشتر از همه روحم را آزار می‌داد این بود که، در خانه و در اجتماع، کسی درکم نمی‌کرد. هیچ‌کس مرا نمی‌فهمید. نمی‌دانست از کجا آمده‌ام و چه روحیهٔ خرابی دارم؛ هم تنم زخمی است و هم قلب و روحم مجروح. کسی نمی‌دانست چه‌ها دیده‌ام!
لیلا اردشیری

حجم

۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲۲ صفحه

حجم

۶٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲۲ صفحه

قیمت:
۱۵۶,۰۰۰
۱۰۹,۲۰۰
۳۰%
تومان