دانلود و خرید کتاب قصه‌های مهتاب و باران اوئدا آکیناری ترجمه آنتونی چمبرز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصه‌های مهتاب و باران اثر آنتونی چمبرز

کتاب قصه‌های مهتاب و باران

معرفی کتاب قصه‌های مهتاب و باران

«قصه‌های مهتاب و باران» ۹ داستان کوتاه از اوئدا آکیناری دارد که نمونه‌های کاملی از ادبیات داستانی رازآلود ژاپنی‌اند. در آنها چیزی به مراتب بیشتر از یک داستان ارواح پیدا می‌کنید. آکیناری نویسنده، محقق و شاعر ژاپنی، از چهره‌های ادبی برجسته قرن ۱۸ ژاپن بود. دو شاهکار اوئدا کتاب حاضر و اثر دیگرش، «هاروسامه موتوگاتاری» هستند. این مجموعه تاثیر فراوانی بر فضای ادبی قرن بیستم ژاپن داشته است و از برجسته‌ترین آثار کلاسیک ادبی این کشور محسوب می‌شود. این اثر که در زمان خود کتابی عامه پسند بوده است، امروز پلی میان ادبیات باستانی و مدرن ژاپنی است. دلیل این اهمیت در درجهٔ اول به نثرِ شاعرانه آکیناری (که وام‌دارِ تاثیر ادبیات چین بر ژاپن است) و در درجه دوم به توانایی او در پرداخت دقیق و روانکاوانه رفتار شخصیت‌هایش برمی‌گردد. رفتاری که در مواجهه شخصیت‌ها با المان‌های خارق‌العاده‌ای چون ارواح، شیاطین، توهمات و دیگر رخدادهای ماوراءالطبیعی بروز پیدا می‌کند. در ابتدای کتاب به جای مقدمه مختصری هم درباره تاریخ، فرهنگ، ادبیات و تئاتر ژاپن می‌خوانید که برای آشنایی مخاطب با فضای کلی قصه‌ها آمده‌است. البته پیش از شروع هر داستان نیز با مقدمهٔ مختصری روبه‌رو می‌شویم که شرایط تاریخی، جغرافیا، منابع و حواشی آن داستان را بیان می‌کند. مجموعهٔ این مقدمات به شکلی است که فهم لایه‌های پنهانِ کتاب را برای مخاطب غیرِ ژاپنی آسان، و ارزش ادبی آن را آشکارتر می‌سازد.

نظرات کاربران

pejmannavi
۱۳۹۷/۱۲/۲۰

من عاشق فرهنگ باستان ژاپنم. خصوصا داستانهای رازآلود با تم وحشت. یه چیزی توو مایه کوایدن. این کتاب هم کاملا توقع من رو برآورده کرد.

cuttlas
۱۳۹۷/۰۹/۲۳

به به فردین متوسلیان

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
«گوش کن. مقام امپراطوری منزلت والایی در میان مردم دارد. وقتی امپراطور دچار فساد اخلاقی شود، یک نفر باید به جانب‌داری از مردم، برای اجرای حکم الهی برخیزد.
arman eghbali

حجم

۷۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

حجم

۷۴۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

قیمت:
۸۵,۴۰۰
تومان