دانلود و خرید کتاب صید ماهی بزرگ دیوید لینچ ترجمه علی‌ظفر‌ قهرمانی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صید ماهی بزرگ اثر علی‌ظفر‌ قهرمانی‌نژاد

کتاب صید ماهی بزرگ

معرفی کتاب صید ماهی بزرگ

کتاب صید ماهی بزرگ نوشتهٔ دیوید لینچ و ترجمهٔ علی ظفر‌ قهرمانی نژاد است. نشر بیدگل این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر دربارهٔ مراقبه، هوشیاری و خلاقیت از زبان یکی از مهم‌ترین کارگردان‌های سینمای امریکا است.

درباره کتاب صید ماهی بزرگ

دیوید لینچ در کتاب صید ماهی بزرگ برای اولین بار از سبک شخصی کارش و چگونگی پرورش خلاقیتش در کارهای هنری می‌گوید؛ اینکه چطور تجربهٔ ۳۰ساله‌اش در مراقبه او را در خلق آثار بی‌نظیرش در سینما یاری داده است. این کتاب دریچه‌‌ای است به شیوهٔ فیلم‌سازی و زندگی شخصی این کارگردان بین‌المللی که در آن از تکنیک‌های خودش برای پرورش ایده می‌گوید.

لینچ در این کتاب توضیح می‌دهد که ایده‌ها مانند «ماهی» هستند. اگر در آب‌های کم‌عمق و سطحی بمانید، فقط ماهی‌های کوچک را می‌توانید شکار کنید و اگر می‌خواهید ماهی‌های بزرگ بگیرید، باید به عمق بروید. با مراقبه، هشیاری و خلاقیت می‌توانید به اعماق درونتان بروید و ایده‌های ناب را در آنجا پیدا کنید. «صید ماهی بزرگ» کتاب روان و جذابی است برای تمام علاقه‌مندان به سینما و دنبال‌کنندگان آثار دیوید لینچ و همچنین تمام کسانی که می‌خواهند خلاقیت خودشان را پرورش دهند. پس فراموش نکنیم که ایده‌ها همچون ماهی‌اند.

 گفته شده است که درآمد مؤلف از فروش کتاب «صید ماهی بزرگ» تحویل یک بنیاد داده می‌شود تا صرف برنامه‌های مراقبهٔ تعالی‌بخش در مدارس گردد.

خواندن کتاب صید ماهی بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی و افرادی که دوست دارند به ایده‌های ذهن خودشان دست پیدا کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دیوید لینچ

دیوید کیث لینچ در نظرسنجی روزنامهٔ گاردین که در سال ۲۰۰۳ انجام شد، به‌عنوان بزرگ‌ترین فیلم‌ساز زندهٔ دنیا معرفی شد. او ۲۰ ژانویهٔ ۱۹۴۶ در ایالت مونتانا به دنیا آمد، کارگردان معاصر آمریکایی و از فیلم‌سازان سرآمد عصر حاضر به‌شمار رفته است.

لینچ از اوایل دههٔ ۱۹۷۰ تاکنون پروژه‌هایی سینمایی نظیر «کله پاک کن»، «مرد فیل نما»، «توئین پیکس»، «مخمل آبی»، «مالهالند درایو»، «اینلند ایمپایر» و... را کارگردانی کرده است؛ آثاری که از سوی منتقدان و مردم تحسین شده‌اند. در سطح جهانی، این فیلم‌ها را به‌عنوان آثاری می‌شناسند که مرز بین سینمای هنری و هالیوودی را از میان برداشته‌اند. سبک مفهوم‌گرای او با نماد‌های سورئالیستی باعث شده فیلم‌هایش بیشتر به فیلم‌های اروپایی شبیه باشد. دیوید لینچ تاکنون برندهٔ جایزه نخل طلا در جشنوارهٔ فیلم کن، جایزهٔ شیر طلایی جشنوارهٔ فیلم ونیز شده‌ و ۴ بار نامزد دریافت اسکار بهترین کارگردان اعلام شده است.

کتاب «صید ماهی بزرگ؛ مراقبه، هوشیاری و خلاقیت» نوشتهٔ این هنرمند امریکایی است که در ایران نشر بیدگل آن را با ترجمهٔ علی ظفر‌ قهرمانی نژاد منتشر کرده است.

بخش‌هایی از کتاب صید ماهی بزرگ

«فرانسوی ها را دوست دارم. آنان عاشقان و حامیان سینه چاک سینما در جهان اند. واقعاً از فیلم سازها و حقوق آنان حمایت می کنند و به تدوین نهایی به دست خودِ فیلم ساز باور دارند. بسیار خوش شانس بوده ام که برخی شرکت های فرانسوی پشتیبانم بوده اند.

اما همیشه این طور نبوده است. وقتی فیلم دیون را ساختم، حق فا ین کات اش را نداشتم. تجربهٔ بسیار غم انگیزی بود، زیرا حس می کردم اصولم را زیر پا گذاشته ام، و از آن مهم تر اینکه فیلم در گیشه نیز شکست خورد. اگر کاری را انجام دهی که به آن باور داری و شکست بخوری، همچنان پیش خودت سربلندی. ولی اگر به کارت باور نداشته باشی و شکست بخوری، مثل این است که دو بار بمیری. فوق العاده غم انگیز است.

بسیار بی معنی است که فیلم ساز نتواند فیلمش را آن طور که می خواهد بسازد، گرچه این امر در این حرفه کاملاً عادی است.

من از نقاشی به سینما آمدم و یک نقاش هیچ یک از این نگرانی ها را ندارد. نقاش نقاشی می کند. کسی نمی آید به او بگوید «باید آن رنگ آبی را عوض کنی». مسخره است اگر تصور کنیم دخالت کسی در فیلم معنای خاصی به آن می بخشد. اگر به تو حق فیلم ساختن داده اند، باید این حق را نیز به تو بدهند تا آن طور که می خواهی فیلمت را بسازی. فیلم ساز حق دارد در مورد هر عنصر، هر واژه، هر صدا و هر آنچه در زمان کار پیش می آید تصمیم بگیرد، وگرنه کارش انسجام پیدا نمی کند. شاید فیلمت خوب از کار درنیاید، ولی دست کم این اتفاق به دست خودت افتاده است.

از این لحاظ، فیلم دیون برای من شکست بزرگی بود. می دانستم اگر حق تدوین نهایی را واگذار کنم، دچار دردسر خواهم شد. امید داشتم نتیجه بدهد، ولی نداد. حاصل کار چیزی نشد که می خواستم و این غم انگیز است.

اما نکتهٔ مهم این است؛ وقتی مراقبه کنی و درونت لبریز از سعادت شود، دیگر تجربه ای از این دست آن چنان برایت دردناک نخواهد بود. می توانی با آن مواجه شوی و آن را تاب آوری، گرچه این تجربه افراد زیادی را از پا درآورده و کاری کرده که دیگر میل به فیلم ساختن نداشته باشند.»

نظرات کاربران

Marjan
۱۳۹۹/۰۵/۲۸

انگیزه ی من برای مطالعه ی این کتاب، آشنا شدن با روش مراقبه ای بود که دیوید لینچ در سرتاسر کتاب از آن حرف می زند. مراقبه ای که تمام معرفی های کتاب بر اساس آن صورت گرفته. اما در

- بیشتر
miss_yalda
۱۳۹۹/۰۱/۱۱

برای من که کارگردانی و مراقبه جز موضوعات مورد علاقه ام هستن کتاب خیلی خوبی بود. یه سری نکته راجع به فیلمسازی و مراقبه و تاثیرش توی این کتاب گفته میشه. و البته آموزش مراقبه یا فیلمسازی نیست؛ بیان تجربه

- بیشتر
abi
۱۳۹۷/۰۹/۱۰

نمیشه گفت کتاب مهم یا خوبی نیست . شاید برای کسانی که اهل هنر بخصوص سینما باشن یه کم الهام بخش باشه . اما حرف خاصی درباره مراقبه نگفته . بیشتر شبیه یه گفتگوی شخصیه . در کل میتونست در

- بیشتر
زهرا معینی
۱۳۹۹/۰۱/۱۸

لحن ساده و خودمانی کتاب، نحوه ی ارائه ی آن در قالب بخش های کوتاه و با عناوین مشخص که از زبان دیوید لینچِ پر آوازه روایت می شود، لذت خواندن این کتاب را دوچندان می کند. ضمن اینکه بعضی از

- بیشتر
Rouhina
۱۳۹۷/۱۲/۱۴

کتاب خوبی بود ولی تا حدی ابتدایی بود و اینکه چیزی از یادگیری مراقبه گفته نشده بود!

پرواز
۱۳۹۹/۰۵/۲۴

این کتاب مثل کتاب راهنماست برای زندگی،و توضیح میده که مراقبه و هوشیاری درونی چقدر کمک کننده ست.پس مطالعه کنیم وما هم مراقبه کنیم.

n e g a r
۱۳۹۹/۰۲/۱۱

یک کتاب راحت و روان و جالب در مورد روشهایی که دیوید لینچ (کارگردان) برای خلاق بودن ازشون استفاده می کنه ...

حسین
۱۳۹۷/۰۹/۰۹

مرسی بابت تخفیف دوستانم تعریف این کتاب خیلی میدادن و حالا میبینم نظر شون درست بوده....

Hamed Habibi
۱۳۹۹/۱۲/۲۳

کاملا بخش ها پراکنده ست و بی ربط. البته من اول فکر کردم کتابسازی است که اینطور نیست و لینچ کتابی به همین نام دارد که 192 صفحه ست. با احترام به زحمات مترجم ولی جز چند توصیه برای مراقبه

- بیشتر
.
۱۴۰۰/۰۹/۱۳

برای اهالی سینما یا علاقه‌مندان به سینما کتاب قابل توجهی می‌تونه باشه.. قیمتش هم مناسبه مخصوصا با تخفیف..

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳۲)
مراقبه را زمانی شروع کردم که پر از ترس و نگرانی بودم. در خودم احساس خشم و افسردگی داشتم. من این خشم را غالباً روی همسر اولم خالی می کردم. پس از آنکه حدود دو هفته از مراقبه کردنم گذشت، او پیش من آمد و گفت، «چیزی شده؟» لحظه ای ماتم بُرد. بعد پرسیدم، «منظورت چیه؟» و او گفت، «خشمت کجا رفته؟» خودم هم نفهمیده بودم که کِی محو شده بود.
مادربزرگ علی💝
گاه محدودیت باعث خلاقیت می شود. اگر پول فراوان داشته باشی، آسوده ای و به گمانت هر مشکلی پیش آید با پول حلش می کنی. لازم نیست خیلی فکر کنی. ولی اگر در مضیقه باشی، گاه ایده های خلاق و ارزانی به ذهنت می رسد.
soleimannejad.ir
آن که شادی اش از درون است، رضایت اش از درون است، و روشنایی اش همه از درون،
miss_yalda
اگر کاری را انجام دهی که به آن باور داری و شکست بخوری، همچنان پیش خودت سربلندی. ولی اگر به کارت باور نداشته باشی و شکست بخوری، مثل این است که دو بار بمیری. فوق العاده غم انگیز است.
RezaShahi
تمام آسمان را در دستمالی کوچک پیچیدن آسان تر است از رسیدن به شادی حقیقی بدون شناخت خود. اوپانیشادها
sina tahmasbi
پس زندگی هنری یعنی باید فراغت داشته باشی تا اتفاق های خوبی را رقم بزنی. برای کارهای دیگر وقت چندانی نخواهی داشت.
Mojiii
«شادی حقیقی در درون نهفته است.»
کاربر ۱۴۷۰۳۷۱
ایده ها همچون ماهی اند. برای صید ماهی کوچک می توانی در سطح آب بمانی. ولی اگر می خواهی ماهی بزرگ بگیری، باید به عمق بروی. ماهی های اعماق، قوی تر و ناب ترند. آن ها درشت، انتزاعی و بسیار زیبا هستند. من ماهی خاصی را می خواهم که به کارم می آید؛ ماهی ای که بتوان به سینما ترجمه اش کرد. گرچه آن پایین همه نوع ماهی در حال شنا کردن اند: ماهی برای تجارت، ماهی برای ورزش، ماهی برای همه چیز. همه چیز، هر آنچه به حساب آید، از ژرف ترین سطح بالا می آید. فیزیک مدرن آن سطح را «میدان واحد» می نامد. هرچه هُشیاری ــــ آگاهیِ ــــ تو بیشتر شود، به آن منبع ژرف نزدیک تر می شوی و ماهی بزرگ تری صید می کنی.
کاربر سرلک
خشم و افسردگی و غم به دردِ قصه ها می خورند، ولی برای فیلم ساز یا هنرمند در حکم زهرند. آن ها انبُرقفلی خلاقیت اند. اگر گیر این انبر بیفتی، به آسانی نمی توانی از تخت خواب دل بکنی و تجربهٔ چندانی از جریان فکر و خلاقیت نخواهی داشت. باید زلال باشی تا بتوانی خلق کنی. باید بتوانی ایده صید کنی.
کاربر ۱۴۷۰۳۷۱
آن که شادی اش از درون است، رضایت اش از درون است، و روشنایی اش همه از درون
کاربر ۱۴۷۰۳۷۱

حجم

۱۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

حجم

۱۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان