دانلود و خرید کتاب تئاتر بی حیوان ژان میشل ریب ترجمه شهلا حائری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تئاتر بی حیوان اثر ژان میشل  ریب

کتاب تئاتر بی حیوان

نویسنده:ژان میشل ریب
انتشارات:نشر قطره
امتیاز:
۴.۴از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تئاتر بی حیوان

ژان میشل ریب، نمایشنامه‌نویس فرانسوی است. در بخشی از مقدمه مترجم بر این نمایشنامه می‌خوانیم: «برادری که ناگهان باهوش‌تر از دیگری می‌شود، پدری که نام دخترش را از یاد برده است، مردی که می‌خواهد مرغ دریایی شود، شی‌ء خارق‌العاده‌ای که از اتاق خانه سر درمی‌آورد و کلی حکایت دیگر که خواننده را صائقه زده میخکوب می‌کند. ژان میشل ریب هم در پی همین لحظه‌هاست، لحظه‌هایی صائقه‌آسا که به انسان می‌گویند هنوز می‌توان در رؤیا فرو رفت، لبخند زد و دنیای دیگری آفرید. هشت حکایت که عادات و زندگی روزمره‌ی ما را به سخره می‌گیرند، به زیر سؤال می‌برند و سیر عبوس زندگی را ریشخند می‌کنند. پس از نویسندگانی نظیر بکت و یونسکو که زبان تئاتر را دگرگون کردند و سبکی نوین در نمایشنامه‌نویسی پدید آوردند ژان میشل ریب نیز با تئاتر بدون حیوان نگرشی دیگر از پوچگرایی و ابسورد ارائه می‌دهد، اما نگرشی شاعرانه و نویدبخش. کلامش ابسورد است، دیالوگ‌ها گاهی بی‌سر و ته هستند، ارتباط بین انسان‌ها به سختی برقرار می‌شود ولی همواره راه گریزی هست، امیدی به پرواز. هر کدام از این نمایشنامه‌های کوتاه درونمایه‌ای مستقل دارد ولی در کنار هم مجموعه‌ی منسجمی می‌سازند که در آن انسان امروزه مورد سؤال است، انسان در بند که سعی در رهایی خود دارد و آرزوی بازگشت به دریا یا پرواز را در سر می‌پروراند. و گاهی این شور و اشتیاق آن‌چنان با عالم واقعیت درهم می‌آمیزد که مرغ دریایی رؤیا، پَری از خود به‌جای می‌گذارد. این نمایشنامه جایزه‌ی مولیر بهترین نمایشنامه‌ی کمدی سال ۲۰۰۲ را از آنِ خود کرد و نویسنده‌اش جایزه‌ی مولیر بهترین نویسنده‌ی سال ۲۰۰۲ و جایزه‌ی تئاتر سال ۲۰۰۱ فرهنگستان فرانسه را کسب نمود.»

نظرات کاربران

pockethead
۱۳۹۸/۰۲/۰۶

طنز این نمایشنامه ها به نوعی طنز ابزورد یا معناباخته هست که در کارهای اوژن یونسکو و هارولد پینتر هم شاهدش هستیم. در این نوع طنز توضیحی درباره علت پدید آمدن یا حتی پایان غیرعادی برخی وقایع وجود نداره و

- بیشتر
Jackfrost
۱۳۹۵/۰۹/۲۰

ترجمه بسیار روان و عالی بود،موضوعات نمایشنامه ها هم خلاقانه بودن و طنز موجود در اون هم طنز بسیار پخته و اندیشمندانه ای بود.

ehsan
۱۴۰۱/۱۰/۰۵

بی حیوان فارغ از بذله گویی های بدیع نگاهی است که به انسان دارد از انکه دو. اپیزود از هفت یا هشت اپیزود در موزه ها می گذرد تاکید. نویسنده بر. ار کی تایپ نوع بشر. است باعتقاد نویسنده هیچ

- بیشتر
کاربر ۶۲۴۴۰۸۰
۱۴۰۲/۰۱/۱۵

سلام ببخشید من ۲بار این کتاب رو خریداری کردم هر ۲بار ۹۰ صفحه بود در حالیکه برای دوستانم ۱۴۰و .. صفحه هستش چرا باید برای من ناقص باشه؟؟؟؟؟

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۷۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان