دانلود و خرید کتاب تاریخ فمینیسم میشل ریو سارسه ترجمه ع‍ب‍دال‍وه‍اب‌ اح‍م‍دی‌
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تاریخ فمینیسم

هرچند مفهوم «برابری دو جنس» مفهومی نسبتاً قدیمی است اما واژهٔ «فمینیسم»، در قرن نوزدهم وارد زبان شد. در سال ۱۸۷۲، الکساندر دومای پسر، این واژه را به‌عنوان صفتی مذموم برای مردانی به‌کار برد که چون از حفظ مردانگیِ خود ناتوانند، با آرمان زنان موافقت نشان می‌دهند. به این صورت، چندی نگذشت که این صفت، که به «زن‌سانان» ضمیمه شده بود، در زبان‌ها ناپدید شد. تا اینکه ده سال پس از این تاریخ، اوبرتین اوکلر معنای جدیدی را به این واژه داد. «فمینیسم»، با گذر از صفت به موصوف، به نشان و نماد حقوق زنان و پرچم‌دار برابریِ دو جنس تبدیل شد. پیش از انقلاب فرانسه، به‌شکل معدود و استثنایی، افرادی وجود داشتند که از وضعیتِ نابرابر زن و مرد انتقاد می‌کردند؛ به‌عنوان مثال پولَن دولابار اثری با عنوان «برابری دو جنس» تألیف کرد که مشهور هم شد؛ اما انقلاب کبیر فرانسه، دوران جدیدی را در این جنبش رقم زد؛ دوران شور و تمایل جمعی برای برابری همه. این کتاب، از چنین لحظه‌ای شروع می‌شود. از انقلاب کبیر فرانسه به بعد، زنان، که خود را محروم از حقوق شهروندی می‌دانستند، تلاش کردند تا از خانه‌ها بیرون بیایند؛ خانه‌هایی که «به‌طور طبیعی» در تقدیر همه‌شان نوشته شده بود. در این راه، کُند و گام‌به‌گام موانع را پشت سر گذاشتند و رفته‌رفته مشاغلِ «مختصِ مردان» را به دست آوردند. این کتاب قدم‌به‌قدم زنان را از دو سده‌ٔ گذشته در مسیرهای پرکشاکش و دشوارشان دنبال می‌کند؛ زنانی که با گفتار و کردار خود، در هر مرحله تلاش کرده‌اند تا معنای «حقوقِ برابر» را عینی‌تر و واقعی‌تر کنند.

نظرات کاربران

bmz
۱۳۹۷/۰۹/۱۶

ترجمه کتاب واقعا ضعیفه و مترجم به جای ساده نویسی ،با استفاده از کلمات سخت و تتابع اضافات بیجا سعی کرده سواد خودشو به رخ خواننده بکشه.وقتی داریم یک تاریخ و سیر رو روایت میکنیم نیازی به همچین سبک نوشتار

- بیشتر
tina G
۱۳۹۸/۰۹/۰۴

ترجمه واقعا سنگینه... من واقعا نمتونم درک کنم این نوع ترجمه رو...این همه نیاز نیست سخت‌ش کنیم... ساده و روون باشه که خواننده بتونه باهاش ارتباط برقرار کنه.

نرگس
۱۳۹۹/۰۲/۰۴

اصلا این کتاب رو دانلود نکنید.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
«از آنجا که دانایی به معنای زیستن است انسانی را در نادانی نگاه داشتن دست کمی از آدمکشی ندارد.»
I am
تا به وضعیت وابستگی فرو نغلتند.
tina G

حجم

۲۲۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۲۲۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۵۲,۵۰۰
تومان