دانلود و خرید کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد اول) دیوید فرامکین ترجمه داود حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد اول) اثر دیوید فرامکین

کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد اول)

معرفی کتاب صلح کردند که جنگ بماند (جلد اول)

این کتاب، جلد اول مجموعه‌ای دوجلدی دربارهٔ خاورمیانه و مباحثی است که سر شکل‌گیری آن مطرح شد. وجود خاورمیانه، حاصل تصمیم‌های متفقین در جنگ جهانی اول و دوران پس از آن است. این کتاب، راوی چگونگی و چرایی این تصمیم‌هاست؛ بیم و امیدها، عشق‌ها و نفرت‌ها، اشتباه‌ها و سوتفاهم‌هایی که در این تصمیم‌گیری‌ها دخیل بوده‌اند. جلد اول این کتاب، دربارهٔ چگونگی فروپاشی امپراتوری عثمانی و برآمدن خاورمیانهٔ جدید است.

دیوید فرامکین، مورخ، نویسنده و حقوق‌دان آمریکایی است که تاکنون هفت کتاب دربارهٔ مباحث تاریخی و سیاسی نوشته است؛ اما با همین کتاب مشهور شد. او این کتاب را (که نام ترجمهٔ تحت‌الفظی انگلیسی آن «صلحی که همهٔ صلح‌ها را بر باد داد» است) در سال ۱۹۸۹ نوشت که نامزد جایزه‌ی پولیتزر هم شد. او استاد بازنشستهٔ تاریخ و روابط بین‌الملل و حقوق در دانشگاه بوستون است.

مائو؛ داستان ناشناخته
بیژن اشتری
ایران گیت؛ ماجرای مک فارلین
عباس شادلو
استالین جوان؛ از تولد تا انقلاب اکتبر
بیژن اشتری
سقوط ۱۱۷۷؛ روایتی تازه درباره‌ی همانندی تمدن ما و تمدن‌های ۳ هزار سال پیش
اریک اج. کلاین
استالین؛ دربار تزار سرخ
بیژن اشتری
انتخاب‌های سخت
هیلاری رودهام کلینتون
چائوشسکو؛ ظهور و سقوط دیکتاتور سرخ
ادوارد بئر
کار کار انگلیسی‌هاست
جک استراو
صلح کردند که جنگ بماند (جلد دوم)
دیوید فرامکین
آیا قرن آمریکا به پایان رسیده است؟
جوزف نای
تاریخ اروپا؛ از قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیست و یکم
سرژ برستاین
جهان پس از امریکا (ویراست دوم)
فرید زکریا
رئیس جمهور گم شده است
بیل کلینتون
پیش‌بینی‌های سیاسی
بروس بوئنو دی میسکیتا
امریکای زمین‌گیر؛ چگونه عظمت را به امریکا بازگردانیم
دونالد ترامپ
بازگشت از شوروی
آندره ژید
اقتصاد سیاسی، جنگ و انقلاب؛ بررسی سیر دگرگونی در منطقه خلیج‌فارس
انوشیروان احتشامی
نبرد من
آدولف هیتلر
صلحی که همه صلح ها را بر باد داد
دیوید فرامکین
امپراتوری پنبه
اسون بکرت

نظرات کاربران

Pūyān
۱۳۹۸/۰۵/۲۹

روایت دقیق و خوبی داره از آن‌چه پیش از جنگ جهانی اوّل و در خلال اون میان خاورمیانه (عموماً امپراتوری عثمانی) و اروپا (عموماً بریتانیا و در مرحله‌ی بعد هم فرانسه و روسیه) رخ داد. توضیح می‌ده که چطور امپراتوری

- بیشتر
Saeed Rahimzadeh
۱۳۹۸/۰۳/۱۰

واقعا کتاب خوبیه..خوندنش وسعت دید رو نسبت رویدادهایی ک در حال حاضر داره اتفاق میفته در دنیا بسیا بسیار باز می کنه.

fatemeh
۱۳۹۹/۰۳/۲۲

اگه بخونیدش بی معطلی نسخه ی چاپی شو میخرین

mohamad
۱۳۹۷/۰۵/۰۸

خب این کتاب هم به کتابخانه همگانی اضافه شد. پیشنهادم به همه دوستانی که عضو کتابخانه همگانی هستند این است که حتماً این کتاب را مطالعه بفرمایند نکات فوق العاده ای توش پیدا می کنید...

کاوشگر
۱۳۹۹/۰۵/۲۶

این کتاب همون کتاب ( صلحی که همه ی صلح ها را بر باد داد) از نشر ماهی هست؟...

jalal.1981
۱۳۹۸/۱۱/۳۰

خواندن این کتاب جامع در مورد تاریخ خاورمیانه را به همه ی دوستان پیشنهاد می کنم.

dina ml
۱۳۹۸/۱۰/۲۶

دوستان این بهتره یا ترجمه نشر ماهی؟

شراره
۱۳۹۸/۰۹/۰۱

این همون کتاب صلحی که همه صلحهارا به باد داد از نشر ماهی هست؟

omid.z
۱۳۹۸/۰۲/۲۷

کتاب خیلی خوبی بود

Travis
۱۳۹۹/۰۹/۲۴

این کتاب اطلاعات تاریخی خوبی درباره جنگ جهانی اول، فروپاشی امپراتوری عثمانی، تاسیس اسرائیل و دیگر وقایع تاثیرگذار جهان بین سالهای ۱۹۱۴ تا ۱۹۱۸ را به دست می‌دهد.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳۹)
اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تنها کسانی بودند که هنگام تصمیم‌گیری‌ها، بر گرد میز مذاکره می‌نشستند. در این دوره بود که کشورهای خاورمیانه و مرزهایشان در کانون‌های قدرت در اروپا شکل گرفتند. به‌عنوان مثال، مرز میان عراق و آنچه که اکنون اردن می‌نامیم، ساخته و پرداخته بریتانیایی‌ها بود که به‌وسیله سیاستمداران بریتانیایی بر روی یک نقشه خالی بعد از جنگ جهانی اول ترسیم شد. همچنین مرزهای میان عربستان سعودی، کویت و عراق به‌وسیله یک کارمند دولتی بریتانیا در سال ۱۹۲۲ میلادی و مرز میان مسلمانان و مسیحیان به‌وسیله فرانسه در سوریه و لبنان و در روسیه، مرز میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان شوروی ترسیم شد.
Ahmadreza
معتقد بودند که اسلام را می‌توان با خریدن، دستکاری کردن و به اسارت گرفتن رهبر مذهبی آن، خرید، دستکاری کرد یا تحت سلطه درآورد. آنها متاثر از این عقیده بودند که هر آن کس بر شخص خلیفه کنترل داشته باشد، بر اسلام کنترل خواهد داشت.
Shahab Hooshmand
هیچ انسانی نقشی به اهمیت و تعیین‌کنندگی - گاهی ناخواسته - وینستون چرچیل در پیدایش خاورمیانه‌ای که امروز با آن زندگی می‌کنیم نداشته است. او پیش از جنگ جهانی اول سیاستمداری در حال ظهور ولی به‌شدت بی‌اعتماد به سیاستمداران جوان بریتانیایی بود که هیچ علاقه‌ای به آسیای مسلمان نداشتند. تقدیری شگفت باعث شد که چرچیل و خاورمیانه بارها در حیات سیاسی یکدیگر دخیل شوند و این دخالت تاثیرات خود را بر جای گذاشت. خطوط مرزی که اکنون بر سراسر منطقه خاورمیانه کشیده شده‌اند، اثر زخم‌هایی هستند که از آن مواجهه بر پیکر خاورمیانه برجای مانده‌اند.
Ahmadreza
توماس ادوارد لورنس ۲۸ سال داشت ولی چهره‌اش به جوانان ۱۹ یا ۲۰ ساله شباهت داشت. جثه او برای خدمت در نظام خیلی کوچک بود. قد لورنس به ۱۶۰ سانتی‌متر نمی‌رسید. هوبرت یانگ او را «مرد کوچک آرام» می‌نامید. [۱۷] رونالد استورز نیز مانند بسیاری دیگر او را «لورنس کوچک» و همچنین «مغز متفکر» می‌نامید.
Travis
جزایر بریتانیا در قرن هجدهم میلادی با وجود وسعت اندک خود در نهایت، یک امپراتوری را تشکیل دادند که جهان را در بر می‌گرفت
گل نرگس
یکی از معاصران وی نوشته است: «از نظر لویدجرج، هیچ سیاستی همیشگی و هیچ عهدی جاودانه نیست.»
Travis
چرچیل برخلاف دیگران، از عافیت‌طلبی بیزار بود. او دوره سربازی را در هند سپری کرده، جنگ در کوبا و سودان را دیده و با فرار از اردوگاه اسرای جنگ در آفریقای جنوبی تبدیل به قهرمان شده بود. ریسک‌پذیری برای او شهرت به همره آورده و در عرصه سیاسی به اوج رسیده بود.
Travis
میزان حاکمیت مذهب بر زندگی روزمره در خاورمیانه چیزی بود که توجه بازدیدکنندگان اروپایی قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم را به خود جلب کرد، زیرا قرن‌ها بود که مذهب چنین نقشی را در اروپا ایفا نمی‌کرد. در واقع، مردم اروپا بیشتر برای مشاهده گذشته به خاورمیانه سفر می‌کردند.
Travis
شاید مساله آن باشد که بحران تمدن سیاسی که خاورمیانه امروز از آن رنج می‌برد نه فقط ناشی از نابودی نظم قدیم این منطقه در سال ۱۹۱۸ است که بریتانیا و تصمیم‌های سال ۱۹۲۲ آن کشور در مورد چگونگی جایگزینی این نظم عامل آن بودند
جودی اَبوت
«حقیقت این است که ما تنها نژاد بر روی کره زمین هستیم که می‌توانیم افرادی را تربیت کنیم که به درون پوست مردم مناطق دوردست نفوذ می‌کنند. شاید اسکاتلندی‌ها بهتر از انگلیسی‌ها باشند، ولی ما جملگی هزار درصد بهتر از هرکس دیگری هستیم.»
Travis

حجم

۴۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

حجم

۴۶۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۶۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان