دانلود و خرید کتاب موسای میکل آنژ و هفت گفتار دیگر در روانکاوی زیگموند فروید ترجمه محمود بهفروزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب موسای میکل آنژ و هفت گفتار دیگر در روانکاوی اثر زیگموند فروید

کتاب موسای میکل آنژ و هفت گفتار دیگر در روانکاوی

انتشارات:انتشارات جامی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب موسای میکل آنژ و هفت گفتار دیگر در روانکاوی

زیگموند فروید (۱۹۳۹ -۱۸۵۶)، پایه‌گذار روانشناسی علمی و شیوه‌های عملی روان‌درمانی است. بسیاری از مسائلی که فروید برای نخستین‌بار مطرح کرد یا مدون ساخت، بعد‌ها خود شاخه‌های بنیادی روانشناسی جدیدی ایجاد کرد. تاثیر فروید بر روانشناسی تا حدی است که ادوین بورینگ - روانشناس تجربی و نویسنده تاریخ روانشناسی معاصر- می‌گوید:« این احتمال وجود ندارد که در سه قرن آینده کسی بتواند یک تاریخ روان‌شناسی بنویسد بی آنکه از فروید نام برد». فروید مقاله‌اش در باب مجسمه «موسی» اثر میکل آنژ را با عذر و توجیه آغاز می‌کند و می‌گوید که دانشش از هنر، بیش از فردی عامی یا غیرحرفه‌ای نیست و در نگرشش نسبت به هنر یا در شیوه‌ای که جذابیت‌های هنر را تجربه می‌کند، در هیچ یک، تخصصی ندارد. با این حال او منکر این موضوع نمی‌شود که نگاهش به آثار هنری از زاویه‌ای خاص و منحصر به فرد است و تا به حال این آثار به این شکل مورد واکاوی و بررسی قرار نگرفته‌ است. فروید برای حصول نیتش به سراغ مجسمه می‌رود تا به مفهوم و محتوای اثر هنری بپردازد. او با دقتی شگفت‌آور جزئیات مجسمه «موسی» را تحلیل می‌کند و به مرور بسیاری از نظرات گفته شده حول این مجسمه می‌پردازد و در این بین نظرات روانکاوانه خود را بیان می‌کند. در این کتاب هم با روش تحلیلی فروید در مورد آثار هنری آشنا می‌شویم و هم با بسیاری از نظرات روانکاوی او.
معرفی نویسنده
عکس زیگموند فروید
زیگموند فروید

زیگموند فروید عصب‌شناس برجسته‌ اتریشی بود که امروزه در جهان به عنوان پدر علم روانشناسی دنیا شناخته می‌شود. او با بنیان‌ نهادن روانکاوی، به عنوان یک روش درمانی در علم روانشناسی، موفق شد تا گام بزرگی در شناخت و درمان اختلالات و آسیب‌های روانی بردارد.

نظرات کاربران

mahan.bs
۱۳۹۶/۰۵/۰۱

یه چیز جالب بگم: اگه دقت کنید روی سر مجسمه حضرت موسی که روی کتاب هست، دو تا شاخ وجود داره. سازنده مجسمه کلمه karnayim که هم معنی درخشش و نورانی رو میده و هم معنی شاخ رو میده رو

- بیشتر
peyman
۱۳۹۵/۰۷/۰۹

دروغگوهای متقلب

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
هیچ چیز برای انسان مشکل‌تر از چشم‌پوشی از لذتی نیست که یک بار طعم آن را چشیده باشد. در واقع ما قادر نیستیم از چیزی صرفنظر کنیم، تنها کارمان جایگزینی چیزی با چیز دیگر است
samane mosavi
موجودیت بدل لزوما با این خودشیفتگی از بین نمی‌رود، چون در مراحل تحول بعدیِ «من»، محتوای تازه‌ای پیدا میکند. به‌تدریج در «من»، لجاجت خاصی پدید می‌آید که می‌تواند در مقابل بقیه «من»، عرض اندام کند که در جهت مشاهده خود و انتقاد از خود پیش می‌رود. انتقاداتی برسانسور روانی که خود را به‌عنوان «وجدان اخلاقی» به‌خودآگاه روانی می‌شناساند. در وضعیت روان درمانیِ هذیانِ مراقبت از خویشتن، این لجاجت که جدا و مهجور از بقیه «من» است برای پزشک قابل تشخیص است. موجودیت این اصرار و لجاجت می‌تواند شبیه هرچیز با بقیه «من» مدارا کند. لذا انسانی واجد قدرت مشاهده خویش، ممکن است به‌جلوه قدیم بدل (همزاد)، محتوای تازه‌ای ببخشد و چیزهای زیادی را به‌آن نسبت دهد، به‌ویژه تمام چیزهایی را که به‌عنوان بخشی از خودشیفتگی قدیم پشت سر گذاشته شده است.
esrafil aslani
«فروید کار داروین را تکمیل کرده است. این فروید بود که روح ضرورتا ساده و، به‌لحاظ زیباشناسی و عاطفی، تهی، و انسان صرفا رفتارگرای زیست‌شناسانه را به‌موجودی احساسی دارای ماهیت شور جنسی تبدیل کرد.
پویا پانا
«زندگی برای همه یک مشکل است.»
پویا پانا
یک تجربه به‌شدت اثرگذار در حال حاضر، خاطره تجربه‌ای قبلی را در نویسنده زنده می‌کند که غالبا مربوط به‌دوران کودکی است و تمایل به‌ارضای آن در اثر ادبی ظاهر می‌شود. خودِ اثر ادبی هم امکان می‌دهد عوامل وضعیت جدید و عوامل ماندگار دوران گذشته را شناسایی کنیم.
الهام

حجم

۲۴۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۲۴۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان