دانلود و خرید کتاب پیش از سقوط نوآ هاولی ترجمه سمیرا حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیش از سقوط اثر نوآ هاولی

کتاب پیش از سقوط

معرفی کتاب پیش از سقوط

کتاب «پیش از سقوط» نوشته نوآ هاولی، فیلم‌ساز و نویسنده آمریکایی و ترجمه‌ی سمیرا حیدری (-۱۳۷۰) ، داستانی در آمریکای دهه ۶۰ و ۷۰ را روایت می‌کند. هاولی در این رمان داستان یازده مسافر را به تصویر می‌کشد که شبی از شب‌های تابستان برای سفر به نیویورک با یک جت خصوصی سفر می‌کنند. این گروه شانزده ساعت بعد از پروازشان دچار حادثه‌ای می‌شوند که سرنوشت همه آنها را دگرگون می‌کند. ماجرای سقوط این هواپیما اگر چه خیلی سریع در روند داستان برای مخاطب آشکار می‌شود اما اصل قصه اتفاق‌ها و رویدادهایی است که هر یک از این شخصیت‌ها در ادامه ماجرا و بعد از سقوط به اقیانوس پشت سر می‌گذارند. به گفته منتقدان تصویرسازی‌ها و شخصیت‌پردازی دقیق این نویسنده و پرداخت مناسبش از لحظه سقوط و حیرانی این مسافران در اقیانوس از جمله نقاط قوت این رمان است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. توطئه، توهم، شک، بدبینی، حادثه، اقبال و روابط انسانی همه اینها موضوعاتی است که در فصل‌های این رمان به آن پرداخته می‌شود. به گفته منتقدان داستان پرتعلیقی که در روابط انسانی و رابطه شکننده میان یک زوج را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد و طبیعت انسان و استقامت او را در زمان بحران مورد ارزیابی قرار می‌دهد. بخش کوچکی از کتاب: مگی همانند هزاران دقیقه در هر روز، عشق عمیق مادرانه‌ای در خود احساس می‌کند. آن‌ها پرواز می‌کنند، اما او احساس ناامیدی می‌کند. این بچه‌ها همه‌ی هستی او هستند. همه‌ی زندگی‌اش. همین دو کودک، همه‌ی هویتش! او بار دیگر به سراغ جی‌جی می‌رود تا پتویش را مرتب کند، و این درست همان لحظه‌ی بی‌وزنی است، لحظه‌ای که چرخ‌های هواپیما از زمین بلند می‌شوند، وضعیتی که انسان را میان زمین و هوا معلق نگه می‌دارد، و مگی را منقلب می‌کند و می‌ترساند. پرواز می‌کنند. آن‌ها دارند پرواز می‌کنند! وهنگامی که از هوای مه‌آلود بالاتر می‌روند، حرف می‌زنند و می‌خندند و به ترانه‌های دهه‌ی ۱۹۵۰ و یا صدای ضربه‌های چوب بیس بال گوش می‌دهند، هیچ‌کدام‌شان خبر ندارند که تنها شانزده دقیقه‌ی دیگر، هواپیمایشان به درون اقیانوس سقوط می‌کند.

نظرات کاربران

هنگامه محمدی
۱۳۹۹/۱۱/۱۲

داستان خیلی خیلی قشنگی بود. جذاب، پر کشش و قوی. واقعا لذت بردم.هر وقت به خودم اومدم دیدم صفحات خیلی زیادی رو خوندم بدون اینکه متوجه گذر زمان بشم و در طول خوندن فقط لذت بردم. توصیه میکنم بخونید و

- بیشتر
روح الله قاسمى
۱۳۹۶/۰۷/۱۷

سلام این کتاب واقعا عالیه . هم داستان و هم ترجمه از همه افرادی که کتاب پیرمرد صد ساله رو خوندن دعوت میکنم حتما این کتاب رو هم بخونن

raha
۱۳۹۸/۰۸/۲۷

یه کتاب متوسط ، با طول و تفصیل های الکی ، ملغمه ای از نقد سرمایه داری و نظرات فلسفی در قالب یه داستان جنایی معمولی بدون پیچش خاصی، یه جاهایی بدجور نخ نما بود و گاف های عجیبی داشت

- بیشتر
zohreh
۱۴۰۲/۰۵/۰۲

۱۱۱. یکی از بهترین کتابهایی بود که تا اینجای سال خوندم. داستان بسیار دقیق و صریحه. بنظر میاد ناشر و مترجم کاملا به اصل کتاب وفادار بودن و حتی جلدش، شبیه جلد اصلیه. ماجرای سقوط یه جت خصوصی که شامل ۲ خانواده پولدار و

- بیشتر
ayda
۱۳۹۹/۰۱/۲۴

خیلی جذاب مخصوصا که یجورایی معمایی بود و همه دنبال این بودن که چی یا کی باعث سقوط هواپیما شد

فاطمز
۱۴۰۱/۰۹/۱۸

اگر برای مطالعه یک رمان جنایی معمایی این کتابو دارید انتخاب میکنید، بهتره این کارو نکنید. این کتاب بیشتر یک درام اجتماعی و اندکی سیاسیه که وسطش یه معمایی هم اتفاق افتاده و یه عده طی یک حادثه کشته شدن.

- بیشتر
کاربر ۳۷۸۲۶۳۸
۱۴۰۲/۰۴/۱۷

داستان طویل وکشدار وخسته کننده ای هست .

m_jafari
۱۴۰۰/۰۹/۳۰

پر از توصیفات اضافه و کشدار و البته حوصله سر بر که فقط حجم کتاب و زیاد کرده بود.

ghazal molayi
۱۳۹۹/۰۵/۱۷

شروع خوبی ندارن حوصله سر بره نمی‌دونم چرا طاقچه کتاب های جذاب تر و ب بی نهایت اضافه نمیکنه!!

مریوسن
۱۳۹۶/۰۸/۰۹

قشنگ بود من دوست داشتم تا بحال همچین داستانی نخونده بودمدجذاب بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴۸)
«مردم طوری پول، پول می‌کنن انگار که دارن از یه وسیله حرف می‌زنن. درحالی‌که پول یه وسیله نیست، پول بیخیالیه. باعث می‌شه فکر و خیال نکنی.»
Eli
«....... پولی که نتونی ازش استفاده کنی، هیچ ارزشی نداره.»
zohreh
اینکه با گذر عمر ظاهر افراد تغییرات زیادی می‌کند امری بدیهی است، اما درواقع تغییر در ویژگی‌های اخلاقی انسان‌هاست که شخصیت آن‌ها را توصیف می‌کند
کتاب‌بان
چه مأموران اف بی‌آی بودند و چه نبودند، کیپلینگ پول را به سمت خود جذب می‌کرد. او خصوصیتی داشت که توضیحش دشوار است. پولدارها به او نگاه می‌کردند و سقفی با دو در می‌دیدند. آن‌ها پولشان را تصور می‌کردند که از یکی از آن درها وارد می‌شود و چندین برابرش از در دیگر خارج می‌شود.
zohreh
زندگی مجموعه‌ای است از تصمیم‌ها و عملکردها، زندگی تنها همان کارهایی است که تو در حق دیگران انجام می‌دهی، و دیگران در حق تو انجام می‌دهند. و بعد، روزی همه‌چیز به پایان می‌رسد.
nina61
حقیقت امری درونی و شخصی است و اینکه انسانی که به او ظلم شده، نه از سر وظیفه‌ی اخلاقی، بلکه به خاطر حق مسلمی که دارد، باید حقایق را فاش کند.
محسن غضنفری
در خانه هر روز به مدت نیم ساعت خودش را با طناب به یک طرف استخر می‌بست و سعی می‌کرد که شنا کند. علاوه بر آن هر روز نود دقیقه وزنه برداری می‌کرد و نیم ساعت می‌دوید. بعد از آن وقتی خودش را در آینه می‌دید، دیگرانسانی فناپذیر نبود، انرژی مطل
zohreh
دور کمرش طنابی بسته بودند که تلاش می‌کرد او را به درون خلیج سرد و عمیق و تاریک بکشاند، اما او به طناب اهمیتی نمی‌داد، گویی که اگر نسبت به باری که با خود می‌کشد بی‌توجه باشد، سنگینی‌اش را خنثی می‌کند.
zohreh
گیل تکان‌های مترو را دوست داشت، زمانی که گوشه‌ی فلزی به فلز دیگر برخورد می‌کرد و صدایی از آن برمی‌خواست. او عمیقاً باور داشت که زندگی‌اش در زیرزمین به پایان نمی‌رسد. به طور غریزی آموخته بود که به مرگ اعتماد داشته باشد، نه اینکه از آن بترسد. افراد زیادی را از دست داده بود، چهره‌های‌اشنای بسیاری که در آن جهان منتظر او بودند، اگر حقیقتاً جهان دیگری وجود داشت و تنها سکوت و تاریکی مطلق نبود، اما حتی همان سکوت و تاریکی هم به نظرش بد نمی‌آمد، حداقل پایانی بر زندگی مشقت‌بارش بود. حداقل یک بار برای همیشه به سؤالی همیشگی پاسخ داده می‌شد، چرا که تورات به وضوح در مورد زندگی پس از مرگ صحبت نکرده است.
nina61
وارهول، فهمیده بود که زندگی انسان، تنها همان داستانی است که او در مورد خودش می‌گوید. او می‌دانست که بازآفرینی، ابزاری در دست هنرمند است.
sara MQ

حجم

۴۵۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

حجم

۴۵۰٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۹۶ صفحه

قیمت:
۷۷,۵۰۰
تومان