دانلود و خرید کتاب اندیشه اصلاح دین در ایران (جلد دوم) سیدمقداد نبوی رضوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اندیشه اصلاح دین در ایران (جلد دوم)

کتاب «اندیشه اصلاح دین در ایران (جلد دوم)» نوشتۀ سیدمقداد نبوی رضوی است و انتشارات شیرازه کتاب ما آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب اندیشه اصلاح دین در ایران (جلد دوم)

کتاب اندیشه اصلاح دین در ایران، دومین جلد از مجموعۀ ۲ جلدی است که نگاهی به سیر اندیشۀ اصلاح دین در دورۀ قاجار و پهلوی دارد. سید مقداد نبوی رضوی در این ۲ جلد بر آموزه هایی که بر ضرورت پالایش دیدگاه‌های وارداتی نادرست از سنت‌های دینی ایران دست می‌گذارد، تأکید کرده است. داعیان این اندیشه اگرچه از تفکرات متفاوت و متنوعی برخوردارند، به انجام این پالایش باور دارند. جلد اول این مجموعه فصل‌های اول تا سوم را در برمی‌گیرد و جلد دوم کتاب اندیشه اصلاح دین در ایران شامل فصل‌های چهارم تا ششم می‌شود. فصل چهارم کتاب «شریعت سنگلجی: معلم فکر اصلاح دین در عصر پهلوی» نام دارد که کوشش‌های اثرگذار شریعت سنگلجی در زمان حکومت رضاشاه پهلوی برای بسط اندیشۀ اصلاح دین را بررسی می‌کند و او را نقطۀ همگرایی اندیشۀ اصلاح دینی ازلیان ایران و اندیشۀ سلف گرایی وهابیان عربستان می‌داند. فصل پنجم: «دعوت اصلاح دین پس از شریعت سنگلجی» است و مروری بر تکاپوهای برخی داعیان اصلاح دین که بر پایۀ آموزه‌های شریعت سنگلجی دعوت خود را تا امروز پی گرفته‌اند داشته و نمودهای میراث فکری او در جامعۀ ایران را نشان داده است. فصل ششم به جمع‌بندی نکات 5 فصل و نتیجه‌گیری اختصاص دارد.

 در پشت جلد کتاب اندیشه اصلاح دین در ایران آمده است که: «انديشه اصلاح دين يكی از رويدادهاي مهم در تاريخ معاصر ايران بوده و هست. اين پژوهش بر آن است تا گذری بر سير آن داشته و نشان دهد بنياد آن در دوره قاجار، بر آموزه‌های سيد عليیمحمد باب استوار بود و پس از پيوند با تعاليم محمد بن عبدالوهاب در دوره پهلوی، به‌گونه‌ای فراگير دين‌مداران تجددخواه را مجذوب خود كرد. در ميان داعيان اصلاح دين، شیخ‌هادی نجم‌آبادی (معلم فكر اصلاح دين در عصر قاجار) و شريعت سنگلجی (معلم فكر اصلاح دين در عصر پهلوی) از جايگاهی ويژه برخوردار بودند.»

خواندن کتاب اندیشه اصلاح دین در ایران (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران تاریخ به‌ویژه علاقه‌مندان به تاریخ معاصر ایران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اندیشه اصلاح دین در ایران (جلد دوم)

«شیخ رضاقلی سنگلجی به سال ۱۳۱۰ق. در تهران به دنیا آمد. پدر وی شیخ حسن سنگلجی بود و پدربزرگش میرزا رضاقلی، از شاگردان شیخ محمدحسن نجفی (صاحب جواهر الکلام) به شمار می‌رفت. وی در سال‌های کودکی، از جانب در به لقب شریعت نامبردار شد و به همین عنوان مشهور گشت. شریعت سنگلجی تحصیلات دینی را ابتدا نزد پدر خود آغاز کرد و دوره‌های پایانی سطح فقه احکام شیعی را در محضر شیخ عبدالنبی نوری به انجام رساند. در فلسفه به درس میرزاحسن کرمانشاهی رفت و در عرفان از محضر میرزا هاشم اشکوری بهره برد.»

نظرات کاربران

دکتر آرش نوروزی ایران زاد
۱۴۰۳/۰۴/۳۰

مثل کتاب تاریخ مکتوم که قبلا ازاین پژوهشگر فرهیخته، خوانده بودم از مطالعه این پژوهش بی نظیرایشان هم بهره های فراوان بردم و مطالعه آن را به شدت، لازم و واجب و ضروری می دانم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۶۲ صفحه

حجم

۲۸٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۶۲ صفحه

قیمت:
۲۰۰,۰۰۰
تومان