دانلود و خرید کتاب طعمه هتل هیلتون محمد کفاش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طعمه هتل هیلتون اثر محمد کفاش

کتاب طعمه هتل هیلتون

نویسنده:محمد کفاش
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب طعمه هتل هیلتون

کتاب طعمه هتل هیلتون نوشتۀ محمد کفاش را شرکت چاپ و نشر بین‌الملل منتشر کرده است. این کتاب دربارۀ ماجرایی تاریخی است که به نام‌های ایران کنترا، مک فارلین و ایران گیت خوانده می‌شود. طعمه هتل هیلتون، خوانشی مبتنی بر اسناد از مذاکرات پنهان میان ایران و آمریکا بین سال‌های ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۵ همراه به مواضع امام خمینی دربارۀ آمریکا و اسرائیل است.

درباره کتاب طعمه هتل هیلتون

کتاب طعمه هتل هیلتون، گاهشماری و تحلیل واقعۀ تاریخی معروف به ایران کنترا، مک فارلین و ایران گیت است. این واقعه به سال‌ ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۵ مربوط می‌شود. بر اساس منابع تاریخی، تماس‌ها میان ایران و آمریکا از ۱۳۶۴ آغاز شده بود و در ۱۳۶۵، جیمز مک‌ فارلین، مشاور امنیت ملی رونالد ریگان به‌صورت محرمانه و با یک هواپیمای حامل سلاح به تهران آمد. پس از افشای این سفر و مذاکرات بدون نتیجه، در ایران به ماجرای مک‌ فارلین و در آمریکا به ایران ‌کنترا مشهور شد. در جریان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، ایران به‌علت تحریم‌ها ناچار از طریق دلالان بین‌المللی سلاح‌­های مورد نیاز خود را فراهم می‌­کرد. آمریکایی‌­ها فروش هرگونه سلاح به ایران را منوط به استفادۀ این کشور از نفوذ خود برای آزادی گروگان‌­ها در لبنان کردند و برای اثبات حسن نیت خود دو محموله سلاح آمریکایی به ایران فرستاد. پس از آن یک گروگان آمریکایی با واسطه­‌گری ایران آزاد شد. بعد از این اتفاق بود که مک‌ فارلین با همراه داشتن اسلحه به‌صورت مخفیانه به ایران آمد. مذاکرات در هتل هیلتون انجام شده بود.

شناخت اشخاص دخیل در این مذاکرات اعم از ایرانی و آمریکایی و معرفی آن‌ها، روند مواضع و عملکردها باعث شده است که کتاب طعمه هتل هیلتون، گاهشماری همراه با تحلیل وقایع باشد. مطالعۀ این کتاب، خواننده را با چهره‌های پشت پرده در دولت ریگان آشنا می‌کند و اشخاص کلیدی و تصمیم‌گیرندۀ آمریکایی در آن برهه را می‌شناساند. منابع این پژوهش، کتاب، مقاله، اسناد داخلی و خارجی هستند. با توجه به نام‌های مختلفی که این واقعه دارد محمد کفاش، نویسندۀ کتاب می‌گوید این نام‌ها موضوع را به مذاکرات یک مقام ارشد نظامی آمریکایی محدود می‌کند در حالی که این ماجرا بخشی از برنامۀ نفوذ آمریکا در ایران پس از انقلاب اسلامی بود. به‌همین دلیل ترجیح می‌دهد در کتاب نام ایران گیت را به کار ببرد. 

نویسنده، این ماجرا را در نتیجۀ عوامل به‌هم‌پیوستۀ تاریخی و رویکرد سیاست‌های آمریکایی می‌داند. او می‌گوید آمریکا برای مواجهه با انقلاب در ایران در وضعیت جنگ سرد و نفوذ شوروی، دو راه داشت: یا سرنگونی حکومت یا ارتباط با افراد متمایل به غرب در بدنۀ حکومت. کسانی که میانه‌رو خوانده می‌شدند. پرسش کتاب این است که آمریکا برای اجرای برنامه‌های خود چه افرادی را به‌عنوان میانه‌رو برگزید؟ این طیف چه تفاوتی با طیف‌های دیگر داشتند؟ پاسخ این پرسش‌ها از زاویۀ دید نویسنده داده شده است. کتاب طعمه هتل هیلتون در قالب گاهشماری تحلیلی و با هدف تبیین اهداف آمریکا در رساندن ایران به ماجرای ایران گیت و مذاکرات مخفی و نیز برخورد شخصیت‌ها و جریان‌های گوناگون با این رویداد تاریخی، تدوین شده است.

خواندن کتاب طعمه هتل هیلتون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران کتاب‌های تاریخی به‌ویژه تاریخ معاصر پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰۰ صفحه

حجم

۷٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۵۰۰ صفحه

قیمت:
۱۴۵,۰۰۰
تومان