دانلود و خرید کتاب پدر، مادر کمی هم به من گوش کنید علی صاحبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پدر، مادر کمی هم به من گوش کنید اثر علی صاحبی

کتاب پدر، مادر کمی هم به من گوش کنید

معرفی کتاب پدر، مادر کمی هم به من گوش کنید

کتاب پدر، مادر کمی هم به من گوش کنید نوشتۀ علی صاحبی در انتشارات سایه سخن به چاپ رسیده است. جهان در ذهن کودک چگونه است او به جهان چگونه می‌نگرد؟ چه چیز برایش معنادار است و چه چیز گیج‌کننده؟ کودک چگونه با احساساتش کنار می‌آید و تجارب روزانه‌اش را چگونه تفسیر می‌کند؟ این کتاب با آوردن ذهن بزرگسالان به درون دنیای کودکان، حاوی رهنمودهای عملی کودک به بزرگسالان در خصوص انضباط است.

درباره کتاب پدر، مادر کمی هم به من گوش کنید

کتاب پدر، مادر کمی هم به من گوش کنید تلاشی است برای فراهم آوردن زمینه‌ای که در آن، والدین با شناخت درست از کودک بتوانند، بهتر تصمیم بگیرند و به طیف گسترده و متنوع رفتارهای کودک پاسخ مناسبی دهند.

انضباط یکی از مفاهیم بسیار گسترده و فراگیر است. تمام کسانی که به نوعی با کودکان سروکار دارند، اعم از والدین، معلمان و مربیان مهد کودک تمایل بسیاری دارند که در این‌ باره بحث و گفت‌وگو کنند. از طرف دیگر، انضباط عرصۀ بسیار پیچیده‌ای است که نمی‌توان پاسخ فوری و ساده‌ای به آن داد. با وجود تعداد بسیار کتاب‌ها، مقالات، جزوه‌های آموزشی، نوار و دیگر منابعی که هر ساله در این زمینه تولید و انتشار می‌یابد، مسئلۀ انضباط همچنان فرایندی پرپیچ‌و‌خم و دشوار به نظر می‌رسد.

یکی از مشکلات اصلی این رویکردها به مسئلۀ انضباط، نادیده گرفتن موضوع بی‌همتا بودن هر کودک و یگانه بودن رابطۀ میان والدین و کودک در هر خانواده است و این موضوعی است که کتاب بر آن متمرکز شده است. هیچ‌کس نمی‌تواند نسخه‌ای کامل و تمام‌عیار برای تمام کودکان بپیچد. البته برخی نصایح و راهنمایی‌های کلی بسیار خوب و مفید خواهند بود به شرطی که والدین بتوانند آن‌ها را با ویژگی‌های فرزندشان تطبیق دهند.

کتاب پدر، مادر کمی هم به من گوش کنید، می‌گوید والدین باید فرزندشان را از صافی خصوصیات روانی‌اجتماعی بگذرانند، درست ارزیابی کنند و متناسب با وضعیت کودک خود و موقعیت‌های رفتاری وی رفتار کنند. چنانچه والدین این فرایند اساسی را نادیده بگیرند، احتمال آنکه خود و فرزندانشان با ناکامی همراه با احساس بی‌کفایتی و فقدان اعتمادبه‌نفس روبه‌رو شوند، بسیار زیاد است؛ زیرا آنان شگردها و راه‌حل‌های نابجا و گاه گول‌زننده‌ای را به کار گرفته‌اند که حاصلی برایشان نداشته است و این باعث می‌شود بیشتر به کارآمدی و کفایت خود در اداره و کنترل و تربیت فرزندشان تردید کنند. در کتاب پدر، مادر کمی هم به من گوش کنید، دلیل اصلی انتخاب چنین رویکردی این‌گونه آمده است که به طور معمول در دنیای بزرگ‌سالان همه‌چیز خودمحورانه، دریافت و تحلیل می‌شود؛ یعنی عادت کرده‌اند همه‌چیز را آن‌طور که خود می‌بینند و خود احساس می‌کنند، تفسیر و بر مبنای آن قضاوت و عمل کنند. به‌عبارت دیگر، بزرگ‌سالان کودکی خود را به‌راحتی فراموش می‌کنند و دنیای پر شروشور کودکی را نیز به شیوۀ بزرگ‌سالانه ادراک می‌کنند.

در کتاب پدر، مادر کمی هم به من گوش کنید تلاش شده است از نتایج مطالعات علمی شناخت‌شناسی و روان‌شناسی رشد و تحول یک سلسله نشانه‌هایی دربارۀ نگرش کودک به جهان و اینکه او چگونه روابطش را با جهان خارج معنا می‌کند به بهترین وجه استفاده شود. مطالب این کتاب، سلسله واقعیات کلی دربارۀ کودکان پیش‌دبستانی است.

خواندن کتاب پدر، مادر کمی هم به من گوش کنید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های روانشناسی کودک و همۀ والدین پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

مشاور و واقعیت‌درمانگر
۱۴۰۳/۰۲/۰۹

این کتاب در حوزه‌ی فرزندپروری است که خواندن آن به والدینی که این دغدغه را دارند توصیه می‌شود. من که از این کتاب خیلی بهره‌مند شدم و به والدینی که به بنده مراجعه می‌کنند پیشنهاد می‌کنم. انتهای این کتاب مولف محترم مقاله‌ای

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۲۰٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان