دانلود و خرید کتاب طرحواره درمانی برای زوج ها چیارا سیمونه دی فرانچسکو ترجمه امینه کاشانیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب طرحواره درمانی برای زوج ها

کتاب طرحواره درمانی برای زوج ها نوشتهٔ چیارا سیمونه دی فرانچسکو، اکهارد رودیگر و بروس استیونز است و با ترجمهٔ امینه کاشانیان، فهیمه السادات صاحبی و نجیبه اکبرزاده امیردهی در نشر برگ و باد منتشر شده است.

درباره کتاب طرحواره درمانی برای زوج ها

درک مفاهیم طرح‌واره‌درمانی آسان است؛ طرح‌واره‌ها ذهنیت‌هایی است که تجربیات گذشتهٔ زوج را بررسی و تصدیق می‌کند، آن‌ها را آموزش می‌دهد و دری به روی آن‌ها باز می‌کند تا بتوانند آزادانه درمورد راه‌هایی که هر ۲ احساس وابستگی بیشتری داشته‌اند، صحبت کنند. این مفاهیم به درمانگر و زوج اجازه می‌دهد درمورد دنیای درونی هر فرد و آنچه در آن وجود دارد، گفت‌وگو کنند و توضیح شفاف‌تری از تجربیات خود ارائه بدهند.

نویسندگان در جایگاه نویسنده، ۲ ضابطهٔ سلامت روان را در این کتاب تعریف کرده‌اند. اول روان‌پزشکی و روان‌شناسی بالینی و دوم مشاوره. آن‌ها تلاش‌هایی در راستای تئوری و اجرای طرح‌واره‌درمانی با «نیازها» و «خواسته‌ها» انجام داده‌اند. کتاب طرحواره درمانی برای زوج‌ها به تمام علاقه‌مندان به روان‌شناسی کمک می‌کند اطلاعات جدیدی در حوزهٔ روان‌شناسی نوین داشته باشند. 

خواندن کتاب طرحواره درمانی برای زوج ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان روان‌شناسی و زوج‌درمانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب طرحواره درمانی برای زوج ها

«طرحواره درمانی از درون شناخت درمانی به عنوان ابزاری برای درمان افراد مشکل دار توسعه یافت. جف یانگ و دیگران (۲۰۰۳) طرحواره‌های ناسازگار را به غفلت یا تجربیات سمی کودکی ربط دادند. آنها نیازهای مهم و برآورده نشدهٔ کودک را بررسی کردند و انطباق با تجربیات بد مثل دعواهای خانوادگی، طرد شدن، خصومت یا بدرفتاری والدین، مربی یا همسالان درکنار مراقبت و حمایت ناکافی را نشان دادند (ون گندرن و دیگران، ۲۰۱۲). این رویکرد بیشتر تمرکز عاطفی دارد و متمایل به بررسی منشا مشکلات روانشناختی کودکی/ بزرگسالی است.

یانگ مجموعه‌ای کامل از طرحواره‌های ناسازگار اولیه را شناسایی کرد که در قالب «الگوهای شناختی و هیجانی خودتخریب‌گر که در اوایل رشد آغاز و طی زندگی تکرار می‌شوند» تعریف شدند (یانگ و دیگران، ۲۰۰۳، ص ۷). طرحواره‌ها توسط نظارت بالینی شناسایی می‌شوند (آرنتز و جیکوب، ۲۰۱۳). تجلی چنین الگوهایی سطوح متفاوت شدت و قدرت نفوذ را دارا می‌باشد. اساس درک کار یانگ نظریهٔ فعال‌سازی طرحواره است. شدت تاثیر و مدت پایداری اضطراب (یانگ و دیگران، ۲۰۰۳، ص ۹) که طرحوارهٔ ناهنجارتر با میزان آمادگی آن برای فعال شدن متمایز می‌شود.

طرحواره درمانی یک نقشه و برنامه برای دنیای کودک و بعد بزرگسال ارائه می‌دهد. در حالی که طرحواره‌ها ممکن است برای کودک ارزش بقا داشته باشند (کلاگ، ۲۰۰۴) اما در بزرگسالی آنها «مبهم، ناکارآمد و محدود کننده هستند اگرچه با قدرت حفظ می‌شوند اغلب در ذهن خودآگاه فرد قرار ندارند.» (فارل و شاو، ۲۰۱۲، ص ۹).

یافته‌های یانگ و دیگران (۲۰۰۳) از طرحواره‌ها به منابع متنوعی اشاره دارند. قطعاً آنها انطباقات و تفاوت‌های رویکردهای اصلی را طرح کردند، شامل سبک «فرمول‌بندی مجدد» بک، تئوری روان تحلیلی، تئوری دلبستگی بالبی (بخصوص الگوهای فعال درونی) و درمان هیجان محورمی باشد. طرحواره درمانی تکنیک‌های انطباقی از تحلیل رفتار متقابل و گشتالت درمانی را یکپارچه کرده است (ادواردز و آنتز، ۲۰۱۲). جف یانگ (۲۰۱۲) همچنین طرحواره درمانی را به عنوان فرد درمانی با مفاهیم بدنی توصیف می‌کند. این رویکرد وسعت، کاربست و درک آسانی دارد که موجب ترغیب به اجرای گسترده‌تر آن می‌شود.

یانگ (۱۹۹۹، ص ۲۰) همچنین نیازهای کودکی را در پنج حوزه تبیین می‌کند که می‌توان آنها را در قالب پنج تکلیف در درمان لحاظ کرد:

- پیوند و پذیرش (نیاز به امنیت، ثبات، محبت و پذیرش)

- خودمختاری و عملکرد

- محدودیت‌های واقع‌بینانه و خویشتن‌داری

- بروز آزادانهٔ احساسات و هیجانات

- خودانگیختگی و تفریح»

تمرین های مصاحبه و تشخیص بالینی برای روان شناسان و مشاوران
پرل س. برمن
نظریه های روان درمانی معاصر
ریموند کریسینی
طرحواره های شناختی و باورهای مرکزی در مشکلات روانشناختی
لارنس ریزو
روان گسیختگی (اسکیزوفرنی)
استفان ماردر
زوج درمانی هیجان‌مدار
سوزان ام. جانسون
روان درمانی پویشی کوتاه مدت
حبیب دوانلو
درمان متمرکز بر شفقت به زبان ساده
راسل کولتس
تندآموز طرح واره درمانی
اشکول رفائلی
ارزیابی اختلالات شخصیت براساس راهنمای تشخیصی روان پویشی (PDM)
محمدامین شریفی
راهنمای عملی درمان مبتنی بر پذیرش و پا‌ی بندی
استیون هیز
درمان مبتنی بر پذیرش و پای بندی
پل ای. فلکسمن
بیمار و روانکاو
جوزف سندلر
مبانی روان درمانی روان پویشی درازمدت
گلن ا گابارد
روان درمانی تحلیلی؛ راهنمای بالینی
دبورا کابانیس
فنون پیشرفته مشاوره و روان درمانی
کریستیان کنت
روان درمانی تحلیلی مبتنی بر روابط ابژه ای
آلن ج. فرانکلند
عشق و نفرت در قاب تحلیل
گلن گابارد
شناخت‌ درمانی برای اختلال های شخصیت
آرون تی. بک
موانع دلبستگی و صمیمیت
لیندا کاندی
در جستجوی کودک فراموش شده
آلیس میلر

نظرات کاربران

فرزانه
۱۴۰۱/۰۵/۲۹

میشه تو طاقچه بی نهایت قرارش بدین

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
گاتمن می‌گوید بهتر است چیزهایی که تغییرشان سخت است را درک کنیم و یاد بگیریم چطور به واسطهٔ احترام به یکدیگر با تفاوت‌ها زندگی کنیم
کاربر ۴۳۱۹۰۶۳
چیزهایی که تغییرشان سخت است را درک کنیم و یاد بگیریم چطور به واسطهٔ احترام به یکدیگر با تفاوت‌ها زندگی کنیم
کاربر ۴۳۱۹۰۶۳

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان