دانلود و خرید کتاب فرزندپروری آگاهانه سوزان برجیس ترجمه حبیب امانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرزندپروری آگاهانه اثر سوزان برجیس

کتاب فرزندپروری آگاهانه

نویسنده:سوزان برجیس
امتیاز:
۱.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فرزندپروری آگاهانه

کتاب الکترونیکی «فرزندپروری آگاهانه» نوشتهٔ سوزان برجیس با ترجمهٔ حبیب امانی در انتشارات نیوند چاپ شده است. فرزندپروری آگاهانه مجموعه‌ای از تکنیک‌های مقابله‌ای است که در وهلهٔ اول در مقام فردی بزرگسال و سپس در جایگاه پدر و مادر موردنیاز شما است. با این کتاب فرزندپروری را در لحظه حال آغاز کنید

درباره کتاب فرزندپروری آگاهانه

 وظیفهٔ ما در مقام فردی بزرگسال و پدر یا مادر این است که ابتدا شرایط خانواده خود را هموار کنیم، سپس به فرزندانمان شیوهٔ درست قضاوت کردن و پاسخ متناسب با چالش‌ها را آموزش دهیم. به‌طورکلی، ساده‌ترین راه برای تحقق این امر، این است که خودمان الگوی مناسبی برای آن‌ها باشیم.

نویسندهٔ کتاب خود را این گونه به مخاطب معرفی می‌کند:

 «من سوزان برجیس هستم، نویسندهٔ کتاب فرزندپروری آگاهانه: فرزندپروری را در لحظه حال آغاز کنید. فردی مذهبی، متأهل و مادر سه کودک هستم. عاشق نوشتنم و بیشتر وقتم را صرف خواندن و یادداشت کردن افکارم در موضوع‌های مختلف به‌ویژه کل‌نگری می‌کنم. عاشق حیوانات و طبیعت نیز هستم و شما می‌توانید مرا در باغچه‌ام پیدا کنید که در حال نوشیدن فنجانی چای هستم و در جستجوی صلح جهانی هستم. لطفاً کتابم را که دربارهٔ فرزندپروری آگاهانه است مطالعه کنید. اگر پدر یا مادر باشید بدون شک از خواندن این کتاب پشیمان نمی‌شوید ...»

 شما با فراگیری تکنیک‌ها، نکات و راهکارهای ارائه شده در این کتاب، روش مقابله با چالش‌های پیشِ رو در زندگی را یاد می‌گیرید و به فرزندانتان نیز، شیوهٔ مقابله با این چالش‌ها را آموزش خواهید داد. مهم‌تر از این، با فراگیری تکنیک‌ها و مهارت‌های مقابله‌ای ارائه شده در این کتاب، می‌توانید در مقابله با تعارض‌ها و درگیری‌های روزانهٔ زندگی، انرژی کمتری را صرف کرده و زمان بیشتری در کنار فرزندانتان باشید.

عناوین فصول کتاب به این شرح است:

فصل اول: چالش‌های فرزندپروری

فصل دوم: قدرت انضباط مثبت

فصل سوم: معرفی توجه‌آگاهی

فصل چهارم: پدر و مادر آگاه

فصل پنجم: فرزندپروری آگاهانه در عمل

فصل ششم: اشتباهات فرزندپروری

فصل هفتم: استرس‌آورهای پنهان در خانه

فصل هشتم: خانواده آگاه

فصل نهم: نتیجه‌گیری

بخشی از کتاب فرزندپروری آگاهانه

والدین برای داشتن فرزندپروری مؤثر باید تصمیم‌های زیادی بگیرند؛ مانند اینکه: چه چیزی بخورند، چگونه به آنها آموزش دهند، چه مدرسه‌ای بروند، چگونه آنها را تشویق کنند تا شهروندی جهانی، همه چی تمام و سرآمد شوند. این‌ها برخی از تصمیم‌هایی هستند که هم در والدین جوان، و هم در والدین باتجربه می‌توانند استرس ایجاد کنند. این نوع استرس خاص، یعنی استرس ناشی از والد بودن، استرس فرزندپروری نامیده می‌شود. عوامل زیادی می‌توانند استرس فرزندپروری را ایجاد کنند؛ اما اغلب رفتارهای والدین و سازگاری کودک با استرس فرزندپروری در ارتباط هستند. بر اساس نتایج پژوهش‌ها، والدینِ کودکانِ مبتلا به ناتوانی‌های تحولی یا اختلالات رفتاری، بیشتر در معرض خطرِ استرس فرزندپروری قرار دارند. خانواده‌های با درآمد کمتر و سطح اقتصادی پایین‌تر، تک‌والدها و والدین کم سن‌وسال نیز، بیش از سایر والدین در معرض خطر استرس فرزندپروری هستند.

استرس فرزندپروری و فرزندتان

 شاید آنچه دربارهٔ استرس فرزندپروری نمی‌دانید این باشد که: این استرس، می‌تواند بر کودک شما تأثیر بگذارد. بر اساس نظر دیوید کُد، نویسندهٔ کتاب «کودکان همه چیز را درک می‌کنند: استرس فرزندپروری برای کودکان سم است »، شواهدی از آزمایشگاه‌های سراسر دنیا وجود دارد که نشان می‌دهد میزان استرس مزمنِ فرزندپروری در رشد و تحول کودک، تأثیر قابل‌توجهی دارد. گاهی اوقات این استرس می‌تواند به‌صورت تخلیه هیجانی، ناراحتی و مانند آن، در رفتار فرزند شما بروز یابد. شاید این مسئله را خودتان نیز در دوران کودکی تجربه کرده باشید وقتی والدین شما کاملاً خوشحال بودند، احساس خوشی می‌کردید و هنگامی‌که اوضاع خوب نبود، احساس ترس و رنجش داشتید. کودکان شبیه اسفنج هستند و حتی اگر آنها دقیقاً ندانند که در دنیای پیرامونشان چه می‌گذرد، می‌توانند از والدینشان درباره چگونگی پردازش دنیای اطراف الگوبرداری کنند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۳٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان