دانلود و خرید کتاب اشتباهاتی صورت گرفت (نه توسط من) کارول تاوریس ترجمه زهره نظام محله
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اشتباهاتی صورت گرفت (نه توسط من) اثر کارول تاوریس

کتاب اشتباهاتی صورت گرفت (نه توسط من)

معرفی کتاب اشتباهاتی صورت گرفت (نه توسط من)

چاپ دوبارهٔ کتاب اشتباهاتی صورت گرفت (نه توسط من) در سال ۲۰۲۰، نوشتهٔ کارول تاوریس و الیوت آرونسون و ترجمهٔ زهره نظام محله و بهنود فرازمند است. انتشارات مازیار این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب چرایی توجیه باورهای احمقانه، تصمیمات بد و رفتارهای زیان‌آورمان.

درباره کتاب اشتباهاتی صورت گرفت (نه توسط من)

کتاب اشتباهاتی صورت گرفت (نه توسط من) از دیدگاه روان‌شناسی اجتماعی بر بخشی از رفتار انسان دست گذاشته است که وظیفهٔ توجیه اعمال زشت و تصمیمات نابه‌جا را دارد. این اثر توضیح داده است که طی چه فرایندی انسان دست به خودتوجیهی و خودفریبی می‌زند و مسئولیت اشتباهاتش را از خود سلب می‌کند. این کتاب که در فهرست نامزدهای جایزهٔ «کتاب ویلیام جیمز» قرار گرفته، ۹ فصل دارد. کارول تاوریس و الیوت آرونسون دو روان‎‌شناس اجتماعی هستند که در این اثر به خودتوجیهی‌ها، اشتباهات و توهمات افراد پرداخته‌اند. هدف این نویسندگان از نگارش کتاب حاضر، فهماندن برخی تله‌ها و انداختن نور بر عملکرد آن‌ها در هر گوشه از زندگی مردم است. در کنار مباحثی که پیرامون خودفریبی و خودتوجیهی آورده شده، فصل هشت پیرامون مسائلی است که برای افرادی پیش ‌می‌آید که نمی‌توانند اشتباهات، رفتارهای آسیب‌زا یا تصمیمات بد خود را توجیه کنند یا کسانی که در نتیجهٔ این مشکلات، از اختلال اضطراب پس ‌از سانحه (PTSD)، احساس گناه، پشیمانی و بی‌خوابی درازمدت در شب‌ها رنج می‌برند. دو نویسندهٔ این کتاب راه‌حل‌هایی پیشنهاد داده‌اند که مردم را در یافتن گذرگاهی از دل خودتوجیهی نابخردانه و خودشلاق‌زنی بی‌رحمانه یاری کنند.

خواندن کتاب اشتباهاتی صورت گرفت (نه توسط من) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اشتباهاتی صورت گرفت (نه توسط من)

«۹. ناهماهنگی، دموکراسی و عوام فریبی

کسی که به خود دروغ می‌گوید و از آن تبعیت می‌کند به جایی می‌رسد که دیگر نمی‌تواند حقیقت را در خود یا اطرافش بازشناسد و بنابراین نمی‌تواند احترام خود و دیگران را نگه‌دارد و بدون احترام، دیگر نمی‌تواند عشق بورزد و برای اینکه بدون عشق خود را مشغول و حواسش را پرت کند، مغلوبِ هوس‌ها و لذت‌های پست شده و از رذیلت‌هایش به حیوانیت فرو رفته، و همه‌اش از دروغگویی مداوم به دیگران و به خود.

فئودور داستایفسکی، برادران کارامازوف

۲۴ دسامبر ۲۰۱۹

خواننده گرامی: این فصل را در بهترین حالت می‌توان یک کار در حال کامل‌شدن و ادامه‌دار تلقی کرد. نخست برآن شدیم این نسخه از کتاب‌مان را با فصلی در مورد دونالد ترامپ به پایان برسانیم، زیرا هیچ یک از موارد کاربرد نظریهٔ ناهماهنگی مهم‌تر از درک این موضوع نیست که چگونه ریاست جمهوری او شکافِ بین احزاب سیاسی، دوستان و اعضای آن خانواده را بیشتر کرد. متأسفانه، ماه‌ها طول می‌کشد تا یک دست‌نوشتهٔ پایان‌یافته تبدیل به کتاب شود، و به همین دلیل، تا زمانی که این مقاله را بخوانید، در پایان سال ۲۰۱۹ (که ممکن است برای شما مانند یک عمر به نظر برسد)، نسبت به ما اطلاعات بیشتری درباره ترامپ و سرنوشت‌اش خواهید داشت.

ما نمی‌دانیم با توجه به بی‌ثباتی شخصیت و ریاست جمهوری ترامپ، سرنوشت‌اش چه خواهد شد. مجلس نمایندگان که میانشان به شدت اختلاف افتاده، دو ماده برای استیضاح ِ ترامپ تصویب کردند: سوءاستفاده از قدرتش با فشار بر یک قدرت خارجی، اوکراین، برای مداخله در انتخابات با جست‌وجوی هر گونه اطلاعات علیه رقیب سیاسی خود جو بایدن به منظور نابود کردن هویت و شهرتش، و ممانعت از برگزاری جلسات کنگره، با امتناع از همکاری با جلسات استماع و اجازه به دستیاران کلیدی برای شهادت. در جلسات استماع کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان، سفرا، مقامات شورای امنیت ملی، و اعضای وزارت امور خارجه و سرویس خارجی شهادت دادند که ترامپ دقیقاً همان کاری را انجام داده که متهم به انجامش شده است و همه اطرافیانش نیز این را می‌دانند. همان‌طور که نظریه ناهماهنگی شناختی پیش‌بینی می‌کند، جمهوری‌خواهان - که به اتفاق آرا با تصویب استیضاح مخالفت کردند و حقایق ارائه شده را رد نکردند - جلسات استماع را ساختگی و فریب خواندند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۵۴۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان