دانلود و خرید کتاب افغانستان مارتین یوانز ترجمه سیما مولایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افغانستان اثر مارتین یوانز

کتاب افغانستان

امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب افغانستان

کتاب «افغانستان» نوشتۀ مارتین یوانز و ترجمۀ سیما مولایی است و گروه انتشاراتی ققنوس آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب افغانستان

کتاب افغانستان خوانندگان را با تاریخ، جغرافیا، فرهنگ و وضعیت اقتصادی – اجتماعی و سیاسی کشور افغانستان آشنا می‌کند. نویسندۀ کتاب، مارتین یوانز، افسر سابق سرویس دیپلماتیک انگلیس که در افغانستان خدمت کرده، به زبانی شفاف تأثیر دوسویۀ واقعیت‌های تاریخی و معاصر در سه سطح داخلی، منطقه‌ای و جهانی را تشریح و تفسیر می‌کند. از میان سرفصل‌های مهم کتاب افغانستان می‌توان به پيدايش پادشاهی افغان، امان‌الله‌خان و تلاش برای مدرن كردن افغانستان، ظاهرشاه و حكومت مشروطه، جنگ داخلی و ورود طالبان اشاره کرد.

در پشت جلد کتاب افغانستان آمده است که: مارتين يوانز با نگاهی به گذشته‌های دور، دگرگونی‌های تاريخی يكي از خطرناک‌ترين سرزمين‌های محل پيدايش تروريسم جهانی را بررسی می‌كند. به دنبال تشكيل چند سلسله پادشاهي پی‌درپی و ظهور امپراتوری افغان در قرن هجدهم ميلادی، از قرن نوزدهم تا اوايل قرن بيستم، مبارزات سختی بين بريتانيا و روسيه بر سر تسلط و قدرت در افغانستان در گرفت كه تا اعلام استقلال آن كشور در سال ١٩١٩ ادامه داشت. يک كودتای كمونيستي در پايان دهه ١٩٧٠، نظام مستقر در آن كشور را سرنگون كرد و سبب حمله اتحاد جماهير شوروي به افغانستان در سال ١٩٧٩ شد. تقریباً يک دهه بعد، شوروي عقب‌نشينی كرد كه باعث بروز جنگ داخلی و پاره شدن آخرين رشته‌های مذهبی، قومی و سياسی‌ای شد كه ملت افغان را به يكديگر پيوند می‌داد. در چنين اوضاع و احوالی بود كه طالبان ظهور كرد. امروز، افغانستانِ جنگ‌زده، با اقتصادی ویران و چشم دوخته به آینده‌ای نامطمئن، با چالش‌های نادری روبه‌روست. مارتین یواِنز بادقت تجربه‌های تاریخی افغانستان را بررسی می‌کند تا تصویری روشن از دورنمای آینده کشور و تکلیف سنگین ملت در بازسازی سیاست و اقتصاد فراگیر افغانستان و بازتاب جهانی آن ارائه دهد.

خواندن کتاب افغانستان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مردم‌شناسی و علهق‌مندان به آشنایی با کشورهای مختلف پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب افغانستان

«در افغانستان، اسلام دین اصلی کشور و اساس فرهنگ و ارزش‌های مردم است. اکثریت مردم افغانستان سنی حنفی هستند. اگر اتحادی بین آن‌ها باشد، دلیلش اسلام است. اسلام با امت خواندن همه افغان‌های مسلمان تا حدی مردمانی را که از بسیاری جهات با یکدیگر متفاوت‌اند به هم پیوند داد و کانونی برای جلب وفاداری آن‌ها فراهم آورد. هم در جامعه پشتون و هم در سراسر افغانستان، امامان و ملایان نفوذ زیادی دارند. مردان مذهبی نه‌تنها در دهکده‌ها و در میان قبیله‌ها در زمینه‌های مذهبی، قضایی، بهداشتی و آموزشی نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند بلکه می‌توانند، به‌خصوص در مقابله با «کافران» یا در معرض تهدید قرارگرفتن اعتقادات مذهبی، رهبری معنوی مردم را به عهده بگیرند. در جامعه افغانستان که بیشتر مردم بی‌سواد، سنتی و ناآگاه از شیوه‌های زندگی مدرن هستند، ملایان در همه امور زندگی مردم نفوذ دارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان