دانلود و خرید کتاب گاوآهنت را بران بر استخوان مردگان اولگا توکارچوک
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گاوآهنت را بران بر استخوان مردگان اثر اولگا توکارچوک

کتاب گاوآهنت را بران بر استخوان مردگان

انتشارات:فرهنگ معاصر
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گاوآهنت را بران بر استخوان مردگان

کتاب گاوآهنت را بران بر استخوان مردگان نوشتهٔ اولگا توکارچوک و ترجمهٔ شکوه آرونی است. نشر فرهنگ معاصر این رمان معاصر لهستانی را منتشر کرده است؛ رمانی برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۸.

درباره کتاب گاوآهنت را بران بر استخوان مردگان

کتاب گاوآهنت را بران بر استخوان مردگان (Drive your plow over the bones of the dead) حاوی یک رمان معاصر و لهستانی است که پس از ترجمه به انگلیسی، توجه منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کرد و برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۸ میلادی شد. این رمانْ دارای طنز، شفاف، خطرناک و تکان‌دهنده توصیف شده و حاوی داستانی است که سؤالات تندوتیزی دربارهٔ رفتار نوع بشر مطرح می‌سازد. داستان چیست؟ ماجرا از این قرار است که در یک دهکدهٔ دورافتاده در لهستان، «انینا دوشیکو» روزهای تاریک و سرد زمستان را به مطالعهٔ اخترشناسی، ترجمهٔ اشعار «ویلیام بلیک» و مراقبت از خانه‌های تابستانی ساکنان ثروتمند ورشو اختصاص داده است. با ترجیح‌دادن حیوانات به هم‌نشینی با انسان‌ها که دیگر بر کسی پوشیده نیست، شهرت او به گوشه‌گیربودن تشدید شده، اما ناگهان مشخص می‌شود که یکی از همسایگان او مرده است. خیلی زود جسد او در شرایط عجیب‌وغریبی پیدا می‌شود. با افزایش سوءظن‌ها، انینا خود را وارد تحقیقات می‌کند؛ چراکه مطمئن است چیزهای به‌دردبخوری می‌داند؛ فقط اگر به او گوش کنند و کسی به حرف‌هایش توجه نشان بدهد. رمان «با گاوآهن استخوان مردگان را شخم بزن» یا گاوآهنت را بران بر استخوان مردگان را اثری هیجانی و خیال‌انگیز و کاوشی برانگیزاننده در مرزهای کدر و مبهم بین عقل و جنون، عدالت و سنت، اختیار و تقدیر دانسته‌اند.

خواندن کتاب گاوآهنت را بران بر استخوان مردگان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر لهستان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اولگا توکارچوک

اولگا توکارچوک در سال ۱۹۶۲ به دنیا آمد. او یک نویسندهٔ لهستانی و فعال اجتماعی و روشنفکر است که به‌عنوان یکی از موفق‌ترین نویسندگان نسل خود شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۸ برندهٔ جایزهٔ من بوکر بین‌المللی برای رمانی با عنوان «پروازها» شد و به‌عنوان اولین نویسندهٔ لهستانی این جایزه را از آن خود کرد. او امروز به‌عنوان ۱۴ زن برندهٔ نوبل ادبی ۲۰۱۸ که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، انتخاب شده است. توکارچوک برای لحن اسطوره‌ای نوشته‌هایش شناخته شده است. او که به‌عنوان روان‌شناس از دانشگاه ورشو فارغ‌التحصیل شده، مجموعه‌ای از اشعار و چندین رمان و نیز شماری کتاب متشکل از داستان‌های کوتاه و کتاب‌های غیرداستانی در کارنامهٔ ادبی خود دارد. رمان «با گاوآهن استخوان مردگان را شخم بزن» یا «گاوآهنت را بران بر استخوان مردگان» از آثار داستانی او است.

بخشی از کتاب گاوآهنت را بران بر استخوان مردگان

«تا اوایل ژوئن، مالکان خانه‌ها، دست‌کم در تعطیلات آخر هفته در خانه‌هاشان مستقر بودند، اما من باز هم مسئولیت‌های خود را با جدیت انجام می‌دادم. برای مثال، دست‌کم روزی یک بار به بالای تپه می‌رفتم و با دوربین دوچشمی به مراقبت روزانه‌ام می‌پرداختم. اولین کارم زیر نظر گرفتن خانه‌ها است. خانه‌ها به یک معنا، مخلوقات زنده‌ای هستند که در یک هم‌زیستی مثال‌زدنی، در کنار انسان زندگی می‌کنند. اکنون که می‌دیدم ملازمین آنها به نزدشان برگشته‌اند، قلبم از خوشحالی سرشار می‌شد. آنها فضای درون خانه را با رفت و آمد، گرمای بدن و افکارشان پر می‌کردند. با دست‌های کاردان خود، تمام خرابی‌ها و شکستگی‌های جزئی ناشی از زمستان را تعمیر، و دیوارهای مرطوب را خشک می‌کردند، پنجره‌ها را تمیز، و شناور منبع آب را تنظیم می‌کردند. انگار در تمام مدت غیبت مالکین، وسایل خانه که کسی مزاحمشان نمی‌شده در خواب عمیقی فرو رفته و اکنون در حال بیدار شدن از خواب بودند. صاحبخانه‌ها میز و صندلی‌های فایبرگلاس را به حیاط جلوی خانه آورده بودند، پنجره‌های کرکره‌ای چوبی را باز کرده بودند و بالاخره نور خورشید به درون خانه‌ها راه یافته بود. آخر هفته‌ها، از دودکش‌ها دود و بخار به هوا بلند می‌شد. پروفسور و همسرش بیشتر به اینجا می‌آمدند و همیشه هم تعدادی از دوستانشان، با آنها همراه بودند. آنها در طول جاده قدم می‌زدند ــ ولی هرگز به مرزهای منطقه نزدیک نمی‌شدند. هر روز بعد از ناهار برای پیاده‌روی تا کلیسا می‌رفتند و در حال گفتگو با هم کمی هم در جاده می‌ایستادند. گاه‌گاه که باد از سمت آنان می‌وزید، بعضی از کلماتشان را می‌شنیدم:

Canaletto،

chiaroscuro،‌tenebrism.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۷ صفحه

حجم

۲۹۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۷ صفحه

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
تومان