دانلود و خرید کتاب انقلاب کوبا ارل رایس ترجمه مهدی حقیقت خواه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انقلاب کوبا اثر ارل رایس

کتاب انقلاب کوبا

نویسنده:ارل رایس
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب انقلاب کوبا

کتاب انقلاب کوبا نوشتهٔ ارل رایس و ترجمهٔ مهدی حقیقت خواه است. گروه انتشاراتی ققنوس این کتاب را برای نوجوانان و بزرگسالان روانهٔ بازار کرده است. این اثر جزو مجموعهٔ «تاریخ جهان» است.

درباره کتاب انقلاب کوبا

کتاب انقلاب کوبا در هشت فصل نوشته شده است. این کتاب به موضوعاتی مانند شورشیان در هاوانا، کوبای امروز، بحران‌های دریای کارائیب و به فیدل کاسترو پرداخته است. نویسنده گفته است که فیدل کاسترو همواره مشتاق بود بگوید زاده شده که تاریخ را تغییر دهد. او این نظر را دربارهٔ خودش همانند موضوعی بدیهی تکرار کرده است. انقلاب کوبا که از اوایل دههٔ ۱۹۵۰ میلادی آغاز شد، سیما و سرشت کوبا را برای همیشه تغییر داد. فیدل کاسترو بیش از هر کس دیگری، شور زندگی و نیروی کارساز برای تغییر ایجاد کرد. کتاب حاضر حاوی سرگذشت این انقلاب است، اما سرگذشت فیدل کاسترو نیز هست؛ چراکه جداکردن این دو ناممکن است.

مجموعهٔ «تاریخ جهان»، نام مجموعه‌ای ۸۷جلدی از گروه انتشاراتی ققنوس است که هر جلد آن ترجمه‌ای از مجموعه‌ٔ World History به حساب می‌آید. «دان ناردو»، «مایکل وی. آزکان»، «جیمز آ. کوریک» و بسیاری دیگر از صاحب‌نظران حوزهٔ تاریخ، نویسندگان هر جلد از این مجموعه هستند. هر جلد از مجموعهٔ حاضر، یک دورهٔ مهم تاریخی را از نظر سیاسی، اجتماعی، تاریخی و فرهنگی با زبانی ساده به خوانندگان می‌شناساند. بعضی از کتاب‌های این مجموعه عبارتند از «جنگ کره»، «آمریکا و روسیه»، «اسطوره‌های یونان و روم»، «پیدایش مسیحیت»، «جنگ کریمه»، «انقلاب کوبا»، «امپراتوری مغول» و «انقلاب کشاورزی». مخاطبان اصلی این کتاب‌ها نوجوانانی هستند که می‌خواهند دانش عمومی خود را پایه‌ریزی کنند، اما بزرگسالان و علاقه‌مندان و پژوهشگران نیز می‌توانند از مطالب کتاب‌های این مجموعه بهرهٔ بسیار ببرند.

خواندن کتاب انقلاب کوبا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد انقلاب کوبا پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب انقلاب کوبا

«تأثیر انقلاب بر زندگی مردم عادی کوبا چه بوده است؟ امروزه زندگی در کوبا در زیر حکومت فیدل چگونه است؟ رابرت ای. کیرک، تاریخ‌نگار، پس از سفر اخیرش به کوبا، سبک زندگی جاری را در آن‌جا این گونه شرح می‌دهد:

به نظر می‌رسید بحران‌ها در کوبا پایانی ندارد. در شهرها برق می‌رفت. بیش‌تر کارخانه‌ها بسته بودند. بقیه تنها در طول روز کار می‌کردند. خطوط اتوبوسرانی کاهش یافته بود. کشور با کمبود بنزین، کاغذ، پوشاک نو، مواد غذایی ضروری مواجه بود. برای کودکان بالاتر از هفت سال دیگر شیر اختصاص نمی‌یافت. بازار سیاه رونق داشت و هر کس می‌کوشید دلارهای غیرقانونی به دست آورد. زنی در هاوانا به جو توماس، گزارشگر نیویورک تایمز گفت که خانواده‌اش بیش از یک ماه است گوشت نخورده‌اند. زن دیگری با تأثر اظهار داشت که «اگر اوچوآ بود شاید وضع فرق می‌کرد.» (۱۲۸)

ژنرال آرنالدو اوچوآ سانچث یک قهرمان انقلاب بود که در آنگولا و اتیوپی با افتخار جنگیده بود. خود فیدل این ژنرال را «جنگجوی استثنایی سرزمین پدری» نامیده بود. (۱۲۹) در آوریل ۱۹۵۸، شایعاتی در هاوانا پیچید که از گرد آمدن برخی افسران عالی‌رتبه ارتش و مخالفت فزاینده‌شان با فیدل حکایت داشت. اوچوآ در ژوئن بازداشت و به اتهام «فساد» محاکمه شد. در سیزدهم ژوئن ۱۹۸۹، در برابر جوخه آتش با افتخار با مرگ مواجه شد.

ژنرال کوبایی رافائل دل پینو، که پیش‌تر از کوبا گریخته بود، درباره اوچوآ گفت:

او تمام ایمان و اعتمادش را به انقلاب از دست داده بود... و از انقلاب انتقاد می‌کرد. من خودم توی آن جهنم بودم و می‌دانم که آن شیطان چگونه عمل می‌کند. (بازگویی سخنان خوسه مارتی. )اوچوآ به خاطر دو چیز باید تقاص پس می‌داد: برای فیدل بیش از اندازه خطرناک بود، و تنها کسی بود که در میان نیروهای مسلح از اعتبار و محبت برخوردار بود.

از قرار معلوم، یک بار دیگر فیدل خود را در انجام هر آنچه او را در قدرت نگه می‌داشت توانا نشان داده بود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۵ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۳۵,۴۰۰
۴۰%
تومان