دانلود و خرید کتاب آهنگ روستایی آندره ژید ترجمه شجاع الدین شفا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آهنگ روستایی اثر آندره ژید

کتاب آهنگ روستایی

نویسنده:آندره ژید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آهنگ روستایی

کتاب «آهنگ روستایی» نوشتۀ آندره ژید و ترجمۀ شجاع الدین شفا است و انتشارات ویکتور هوگو آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب آهنگ روستایی

آهنگ روستایی داستان کشیشی است که او را بر بالین پیرزنی در حال مرگ می‌برند. او متوجه می‌شود که پیرزن در این دنیا فقط یک خواهرزادۀ کور دارد که در گوشه‌ای از خانه افتاده است. بعد از خواندن نماز برای پیرزن کشیش احساس می‌کند که موظف است به این دختر کمک کند بنابراین او را با خود به خانه می‌برد. خانواده‌اش به جز دختر کوچک کشیش روی خوش نشان نمی‌دهند. وقتی که می‌فهمند تمام سر و بدن او به‌خاطر شرایط زندگی وحشتناکش پر از زخم است اوضاع بدتر می‌شود. کشیش باید تصمیم بگیر که با این دختر چه کند.

آهنگ روستایی یکی از زیباترین و شاعرانه‌ترین آثار ژید است که در سال ۱۹۱۹ منتشر شد و چندین بار به صحنهٔ سینما و تئاتر راه یافته است. کشیش انسانی مذهبی است و به کتاب مقدس ایمان دارد. او نخست از روی دلسوزی و انسان‌دوستی به دختر کمک می‌کند. کتاب پر از احساسات انسانی است که خواننده را با خود همراه می‌کند. اما کم‌کم کشیش عاشق دختر که ژرترود نام دارد می‌شود. این بار کشیش کور شده است و همسر و فرزندان خود را نمی‌بیند. 

خواندن کتاب آهنگ روستایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی و رمان های خارجی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آندره ژید

پل گیوم آندره ژید، یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان فرانسه ۲۲ نوامبر ۱۸۶۹ در پاریس به دنیا آمد. او از ۲۲ سالگی شروع به نوشتن کرد و کتاب «یادداشت‌های روزانهٔ آندره آلتر» را نوشت که در سال ۱۸۹۱ منتشر شد. بعد از آناتول فرانس، آندره ژید را برجسته‌ترین شخصیت ادبی فرانسه در قرن بیستم به‌حساب می‌آورند. اولین رمان او «رذل» نام دارد که یک اثر روان‌شناسی است و در سال 1902 منتشر شد. کتاب «مائده‌های زمینی» او را به شهرت رساند. در سال ۱۹۰۹ کتاب «در کوتاه»، در سال ۱۹۱۱ «ایزایل»، در سال ۱۹۱۴ «زیرزمین‌های واتیکان» و در سال ۱۹۲۵ اثر معروف «سکه سازان» از او منتشر شد. او در سال ۱۹۴۷ برندۀ جایزۀ نوبل ادبی شد. آندره ژید در سال ۱۹۵۱ درگذشت. 

بخشی از کتاب آهنگ روستایی

«در تمام طول راه کشیش با خود فکر می‌کرد: خفته است یا بیدار؟ و چه فرقی بین آن خواب و این بیداری می‌توان یافت؟ آیا در داخل این کالبد نیمه‌جان روحی زندانی نیست که در انتظار شعاعی از کانون لطف خداوندی به سر می‌برد؟ خدایا آیا به من اجازه خواهی داد که با نیروی محبت بتوانم واسطهٔ تابش این شعاع آسمانی به این روح افسرده و تاریک گردم؟ در خانه، زن کشیش با همهٔ مهربانی و خوش‌قلبی خویش از رسیدن این میهمان تازه چندان خرسند نشد زیرا با اینکه روحاً خیرخواه و مهربان بود دوست نداشت واقعه‌ای ناگهانی نظم زندگی‌اش را برهم زند و این روح نظم طلبی چنان در او قوت داشت که حتی احسان و محبتش نیز تابع قرار و انتظام بود. فرزندان کشیش از اینکه او دختری ناشناس را با خود همراه آورده بود متعجب شدند. تنها شارلوت، دختر کوچولوی کشیش که پدرش او را بسیار عزیز می‌داشت با دیدن میهمان تازه دست‌ها را کودکانه به هم کوفت و بانگ شادی برداشت و خیلی زود فرزندان دیگر به شیوه مادرشان به او فهماندند که بهتر است از ابراز حرارت خودداری کند.»

معرفی نویسنده
عکس آندره ژید
آندره ژید
فرانسوی | تولد ۱۸۶۹ - درگذشت ۱۹۵۱

پل گیوم آندره ژید (‏۱۹۵۱- ۱۸۶۹)، نویسنده فرانسوی برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۴۷ است. پدرش استاد حقوق و مادرش دختر یکی از بورژواهای ثروتمند نرماندی بود. ژید در خانواده‌ای پای‌بند به سنت‌های مذهب پروتستان پرورش یافت و سال‌های نوجوانی و جوانی او، تحت تأثیر این موضوع قرار گرفت. در کودکی، به سبب بیماری نتوانست به طور منظم به تحصیل در مدرسه ادامه دهد اما از آنجا که در خانواده‌ای علاقه‌مند به علم و فرهنگ می‌زیست، توانست این کمبود را به خوبی کنترل کند و در خانه به تحصیل ادامه دهد.

نظرات کاربران

montag
۱۴۰۲/۱۲/۰۹

مگر می‌شود کتابی را که عالیجناب، جناب آقای شجاع‌الدّین شفا ترجمه کردن را نخرید و نخواند

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۳۵٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان