دانلود و خرید کتاب بنیاد (جلد چهارم؛ لبه بنیاد) آیزاک آسیموف ترجمه حسین شهرابی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بنیاد (جلد چهارم؛ لبه بنیاد) اثر آیزاک آسیموف

کتاب بنیاد (جلد چهارم؛ لبه بنیاد)

معرفی کتاب بنیاد (جلد چهارم؛ لبه بنیاد)

کتاب لبه بنیاد نوشتهٔ آیزاک آسیموف و ترجمهٔ حسین شهرابی است. انتشارات کتابسرای تندیس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر علمی‌تخیلی آمریکایی، حاوی جلد چهارم از سه‌گانهٔ «بنیاد» است.

درباره کتاب لبه بنیاد

کتاب لبه بنیاد (Foundation's Edge) که در سال ۱۹۸۲ منتشر شد، چهارمین کتاب (از نظر سال انتشار، نه خط داستانی) در سه‌گانهٔ «بنیاد» است. این کتاب بیش از ۳۰ سال پس از انتشار این سه‌گانه و به‌دلیل سال‌ها فشار طرفداران و ویراستاران آیزاک آسیموف برای نوشتن رمانی دیگر، نوشته شد. این رمان در سال ۱۹۸۳ هم در هوگو جایزهٔ بهترین رمان را گرفت و هم در لوکس، جایزهٔ بهترین رمان علمی - تخیلی» گرفت و هم در نبولا نامزد بهترین رمان شد. در این داستان می‌بینیم که بیش از یک قرن پیش، سرانجام جنگ تلخ و پرهزینهٔ میان دو بنیاد به پایان رسید. دانشمندان بنیاد اول پیروز شدند و به‌سراغ طرح همیشگیشان رفتند تا امپراتوری جدیدی را بر ویرانه‌های امپراتوری قدیم بسازند، اما هنوز هم شایعاتی دهان‌به‌دهان می‌چرخد که بنیاد دوم نابود نشده و بازماندگان جان‌سختش در پی انتقام هستند. حال دو شهروند تبعیدی بنیاد (یک نمایندهٔ سرکش مجلس و یک تاریخ‌دان روده‌دراز و ساده‌لوح) از سیارهٔ ترمینوس عازم شده‌اند تا سیارهٔ اساطیری زمین را پیدا کنند؛ زمین را پیدا و ثابت کنند که بنیاد دوم هنوز وجود دارد. در این بین کسی یا چیزی خارج از دو بنیاد گویا رویدادها را طوری می‌چیند و پیش می‌برد تا به اهداف شوم خود برسد. نماینده‌های هر دو بنیاد ناخواسته به‌سوی دنیایی مرموز و سرنوشتی غریب و شاید هراس‌انگیز در انتهای جهان کشیده می‌شوند.

خواندن کتاب لبه بنیاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر آمریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آیزاک آسیموف

آیزاک آسیموف در ۲ ژانویهٔ ۱۹۲۰ به دنیا آمد و در ۶ آوریل ۱۹۹۲ میلادی از دنیا رفت. او نویسنده‌ای آمریکایی - روسی‌تبار بود که داستان‌هایی در گونه‌های علمی، علمی - تخیلی، خیال‌پردازانه و وحشت می‌نوشت. این نویسنده در استان اسمالنسک در شوروی در خانوادهٔ آسیابانی یهودی متولد شد. در پنج‌سالگی خانواده‌اش به آمریکا مهاجرت کردند. ازآنجاکه در خانه با او به زبان‌های ییدیش (زبان یهودیان اروپای شرقی) و انگلیسی صحبت می‌کردند، به هر دو زبان روان سخن می‌گفت، اما روسی نیاموخت. خواندن را از پنج‌سالگی آموخت و از آن هنگام در امور ادارهٔ مغازهٔ لبنیات فروشی به خانواده کمک کرد. در همان مغازه مجله‌های علمی - تخیلی هم فروخته می‌شد و آیزاک کوچک آن‌ها را می‌خواند. او در حدود یازده‌سالگی شروع به نوشتن داستان کرد و چند سالی بیشتر نگذشته بود که توانست داستان‌هایش را به مجله‌های عامه‌پسند بفروشد. در هجده‌سالگی نخستین داستانش را به نام «گشتی در حوالی سیارک وستا» نوشت که در شمارهٔ اکتبر ۱۹۳۸ مجلهٔ «داستان‌های حیرت‌آور» چاپ شد. سه سال بعد در سال ۱۹۴۱، داستان دیگری با عنوان «شبانگاه» به مجلهٔ یادشده فروخت که در آن زمان برترین مجله در این عرصه بود. او با نگارش «قوانین سه‌گانهٔ رباتیک» مشهور شد. دانشنامهٔ بریتانیکا این نویسنده را واضع واژهٔ رباتیک در زبان انگلیسی می‌شناسد. آیزاک آسیموف بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب در تمام دسته‌های اصلی رده‌بندی دوی (به‌جز فلسفه) دارد و سیارک «آسیموف ۵۰۲۰» به افتخار او نام‌گذاری شده است.

بخشی از کتاب لبه بنیاد

«گندیبال گفت: «اگر حقیقت را بشود دفاعیه در نظر گرفت، بنده می‌توانم از خودم دفاع کنم. دلایلی در کار است که شکِ من را به رخنه‌ی امنیتی برمی‌انگیزد. چنین رخنه‌ای شاید شامل بر کنترلِ ذهنیِ یک یا چند نفر از بنیاددومی‌ها باشد، از جمله اعضای حاضر در این جلسه. این مسئله هم بحرانی مرگبار را برای بنیادِ دوم رقم زده. شما در برگزاریِ این دادگاه تعجیل کرده‌اید، چون نمی‌توانید فرصت را هدر بدهید؛ پس یعنی دورادور بر جدیتِ بحران واقف هستید. اما در این صورت، چرا بعد از آن‌که رسماً درخواستِ برگزاریِ فوریِ دادگاه را ارائه دادم، دو روز فرصت را از دست دادید؟ ادعای من این است: همین بحرانِ مرگبار من را وادار کرد چنان حرف‌هایی بزنم. اگر چنان حرف‌هایی نمی‌زدم، رفتارم شایسته‌ی یک سخنگو نمی‌بود.»»

حقوق حیوانات در پرتو قوانین موضوعه و اسناد بین‌المللی
سیدحسام‌الدین رفیعی طباطبایی
تکنیک های توان بخشی در طب ورزشی و امدادگری ورزشی ۱
ویلیام ای. پرنتیس
الو؛ سلام
مهرداد رایانی مخصوص
۱۱۱۱ آزمون کلیدی و پرکاربرد روش تحقیق در علوم اجتماعی
محمد پورکار
تلخ تر از شیرین
تارا سالیوان
ذهن کسب و کار شماست
جاگی واسودو (سادگورو)
سفر به شهر آزادی
سیامک عطایی
ترجمه و تحقیق مقدمه و باب اول کتاب الهدایه الی فرائض القلوب
بحیا ابن پاقودا اندلسی
گزینه های روی میز
محمدرضا مدنی فر
پیچ زندگی
داریوش عشقی
علل یاس و راه های رهایی از آن از منظر قرآن
سید امیر حسین قپانی
وارن بافت در باب کسب و کار
ریچارد جی. کانورز
Game Book
نگار نجاتی
بیماری های قارچی و پاسخ های ایمنی
علیرضا خسروی
پییر در آسمان
آندریا بک
تا باران بر تو بوسه زند
لنگستن هیوز
رام کردن خشم سرکش
فیث جی هارپر
تفسیر سوره مبارکه فرقان
حمیدرضا ارباب سلیمانی
آمادگی آزمون کارشناسی ارشد پلانکتون شناسی و کفزیان
گروه مولفان سنجش امیرکبیر
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۱۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۸۴ صفحه

حجم

۵۱۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۵۸۴ صفحه

قیمت:
۱۷۰,۰۰۰
تومان