دانلود و خرید کتاب عشق سال های وبا گابریل گارسیا مارکز ترجمه زهراسادات خضری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب عشق سال های وبا اثر گابریل گارسیا مارکز

کتاب عشق سال های وبا

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب عشق سال های وبا

کتاب عشق سال های وبا نوشتهٔ گابریل گارسیا مارکز و ترجمهٔ زهراسادات خضری است. انتشارات آتیسا این رمان مشهور را منتشر کرده است. این اثر حاوی داستان یک مثلث عشقی است.

درباره کتاب عشق سال های وبا

کتاب عشق سال های وبا حاوی رمانی عاشقانه است از سال‌های آخر سدهٔ ۱۹ و سال‌های ابتدایی سدهٔ ۲۰ میلادی. «فرمینا» و «فلورنتینو»، ۲ عاشق دلداده هستند که دور از چشمان دیگران با نامه‌نگاری با یکدیگر در ارتباط هستند، مشکل اما زمانی به وجود می‌آید که پدر فرمینا از ماجرا بو می‌برد. او از فرمینا می‌خواهد که ارتباطش را با فلورنتینو قطع کند، اما با مخالفت دخترش روبه‌رو می‌شود؛ پس تصمیم می‌گیرد برای محافظت از دخترش خانواده‌اش را به شهری دیگر منتقل می‌کند. ارتباط فرمینا و فلورنتینو از طریق تلگرام هنوز برقرار است، اما باگذشت زمان فرمینا ادامه‌دادن به این رابطه را دور از عقل می‌داند. همان زمان است که «دکتر اوربینو»، متخصص بیماری وبا از راه می‌رسد و باعث شکل‌گرفتن یک مثلث عشقی می‌شود.

این رمان به زبان اسپانیایی نوشته شده است («Amor en los tiempos del cólera»)، اما کتاب حاضر از متن انگلیسی این رمان به قلم «ادیت گروسمن» برگردانده، در سال ۱۹۸۸ در نیویورک و به‌وسیلهٔ نشر «آلفرد آ. کنوپف» منتشر شده است.

خواندن کتاب عشق سال های وبا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر کلمبیا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره گابریل گارسیا مارکز

گابریل گارسیا مارکز در سال ۱۹۲۸ در کلمبیا به دنیا آمد. او داستان‌نویس و رمان‌نویسی است که به حرفۀ روزنامه‌نگاری نیز مشغول بود. مارکز خبرنگار و منتقد فیلم نیز بود و نمایشنامه و فیلم‌نامه هم می‌نوشت. برخی گابریل گارسیا مارکز را محبوب‌ترین و شاید بهترین نویسنده در اسپانیا، پس از سروانتس می‌دانند. این نقل‌قولی از «کارلوس فوئنتس» (نویسنده) است.

مارکز در کودکی، پیوسته در معرض افکار، باورها و قصه‌های خیالی و خرافاتی مردم اطرافش بود؛ به‌طوری‌که تفکیک خیال و واقعیت از یکدیگر برایش سخت و دشوار شده بود. این نویسندۀ مشهور در دوران جوانی در رشتۀ حقوق تحصیل می‌کرد، اما آن را رها کرد و به نوشتن روی آورد. گابریل گارسیا مارکز نخستین داستان خود را در سال ۱۹۴۶ در یک روزنامه به چاپ رساند. این داستان «سومین استعفا» نام داشت. درون‌مایه‌های تاریخی که حاصل و نشان‌دهندۀ شناخت گابریل گارسیا مارکز از کشورش است، در آثار او هویداست. سبک نگارشی مارکز را رئالیسم جادویی می‌دانند. این سبک، در بستری واقع‌گرایانه، حاملِ رخدادهایی غیرواقعی است. برخی از آثار او عبارتند از: صد سال تنهایی، عشق سال‌های وبا، شرح وقایع پیشگویی‌های مرگ، تشکیلات سری شیلی، ژنرال در دخمهٔ پر پیچ‌وخم، مهاجر غریبه، عشق و مصیبت‌های دیگر، حقیقت ماجراجویی‌های من، کسی نیست به سرهنگ نامه بنویسد، اسیر ساعت شیطانی، یک روز پس از شنبه، تدفین مادربزرگ و... .

گابریل گارسیا مارکز در سال ۲۰۱۴ در مکزیکوسیتی درگذشت.

بخشی از کتاب عشق سال های وبا

«زن مدتی بعد از نیمه‌شب به خانه بازگشته بود. او با لباس‌هایش روی تخت دراز کشیده و یکی پس از دیگری سیگار کشیده بود تا به خرمیا د سنت آمور فرصت دهد نامه‌اش را تمام کند که می‌دانست طولانی و سنگین است. قبل از ساعت سه بامداد، هنگامی که سگ‌ها شروع به زوزه‌کشیدن کردند، برای درست‌کردن قهوه، آب را روی اجاق گذاشت و برای سوگواری، لباس سیاه بر تن کرد و به تراس رفت تا اولین گل رزی را که در بامداد شکفته است، بچیند.»

نظرات کاربران

میکائیل
۱۴۰۲/۱۱/۰۶

عالیه ، خیلی سرگرم کننده اس و اصلا حوصله ات سر نمیره جدا از اون داستانش هم بامزه و جالبه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان