دانلود و خرید کتاب فلفل ام الخبائث و پشم کارلو ام. شیپولا ترجمه رامین مستقیم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلفل ام الخبائث و پشم اثر کارلو ام. شیپولا

کتاب فلفل ام الخبائث و پشم

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب فلفل ام الخبائث و پشم

کتاب فلفل ام الخبائث و پشم نوشتهٔ کارلو ام شیپولا و ترجمهٔ رامین مستقیم است. انتشارات روشنگران و مطالعات زنان این تاریخ‌نگاری اقتصادی را روانهٔ بازار کرده است. این اثر درمورد عوامل توسعهٔ اجتماعی - اقتصادی در قرون وسطی است.

درباره کتاب فلفل ام الخبائث و پشم

کتاب فلفل ام الخبائث و پشم که در ۹ فصل نوشته شده، تاریخ‌نگاری اقتصادی مفرح و سرخوشانه و طنزآمیز خود را با روایت ماجرای سقوط امپراتوری رم آغاز می‌کند و سپس در طول کتاب از رویدادهایی همچون جنگ‌های صلیبی و طاعون بزرگ اروپا و تجارت در قرون وسطی سخن به میان می‌آورد، به تأثیر طاعون بر هنر اروپای غربی اشاره می‌کند و سرخوشانه پیش می‌رود و از چیزهای دیگری که تاریخ‌نگاری وارونه و طنزآمیز خود را برپایۀ آن‌ها بنا کرده است، حرف می‌زند. کتاب «فلفل، ام‌الخبائث و پشم» جستاری است تاریخی - اقتصادی که در ۱۰ فصل تنظیم شده است. در این تاریخ‌نگاری اقتصادی، از بین سه محصولی که نامشان در عنوان کتاب آمده و کارلو ام شیپولا جستار خود را بیشتر پیرامون آن‌ها و نقششان در تحولات قرون وسطی شکل داده است، فلفل جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده و مدام سروکله‌اش در کتاب حاضر پیدا می‌شود. شیپولا در جایی از این کتاب درمورد قابلیت تجاری فلفل در قرون وسطی و تأثیر آن بر مناسبات اقتصادی آن عصر سخن گفته است. با مطالعهٔ این کتاب، در کمتر از ساعتی به نقش فلفل، شراب (ام‌الخبائث) و پشم در انباشت سرمایه، انقلاب صنعتی و اصلاحات کلیسا و زمینه‌سازی هنر و رشد جمعیت پس از طاعون‌های همه‌گیر در جهان پیشانوزایی پی می‌برید و با روش به‌کارگیری ریاضیات در بررسی‌های تاریخی آشنا خواهید شد. این کتاب به قلم یک مورخ اقتصادی و جستارنویس ایتالیایی نوشته شده است.

خواندن کتاب فلفل ام الخبائث و پشم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران حوزهٔ تاریخ‌نگاری اقتصادی و قالب جستار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فلفل ام الخبائث و پشم

«اروپای غربی از جایی ناشاد، بدبخت و فلکزده به‌سرعت به سرزمینی پر از شادی و نشاط بدل شد، که انرژی و خوشبینی به آینده در آن می‌جوشید. با افزایش مصرف فلفل، مردان غربی شور و نشاطی در خود احساس کردند و با بودن آن همه زن زیبا دور و برشان که اسیر کمربندهای عفت بودند، خیلی سریع علاقهٔ ویژه و حادی به آهنگری پیدا کردند. بسیاری از آنها برای همیشه آهنگری را به‌عنوان شغل برگزیدند و تقریباً همگی به ساختن کلید رو آوردند.

این اتفاق دو پیامد اصلی‌داشت ۱- نام خانوادگی اسمیت در اروپای غربی به میزان زیادی رایج شد؛ ۲- توسعهٔ صنعت فلز در اروپا وارد مرحلهٔ «خیزش» و متعاقب آن وارد مرحلهٔ «خودکفایی» شد. فلفل قابلیت مهم ماندگاری داشت. این کالا همچنین خاصیت نقدشدگی زیادی داشت؛ زیرا هیچ انسان عاقلی از فلفل رویگردان نبود. فلفل با این ویژگی‌ها، نه‌تنها به‌عنوان منبع انرژی فردی، بلکه به‌عنوان وسیلهٔ مبادلهٔ کالا نیزاستفاده می‌شد. زمانی که فلفل نقش پول را ایفا کرد، تجارِ فلفل بانکدار شدند و در این حوزهٔ بانکداریِ مبتنی بر فلفل، با هوشمندی، هم از مردم فقیر و هم از شاهزاده‌های ولخرج ربا می‌گرفتند.

به‌طور حتم آنها به این نکته واقف بودند که با فروش سلا حهای مرگبار به صلاح‌الدین ایوبی و فروش فلفل به مردان غربی، که تحریک‌کنندهٔ نیروی جنسی بود و غرقشدن در نزول‌خواری کار صوابی انجام نمی‌دهند. به همین دلیل تجار برای آسودگی وجدان، به ساخت کلیساهای جامع رو آوردند. مقادیر زیادی از فلفل که صرف ساختن کلیساهای جامع شده بود برای بنایان شغل و درآمد به‌همراه داشت و بنایان نیز به نوبهٔ خود درآمدشان را صرف خرید نان و البسه می‌کردند و از این طریق برای نانوایان‌وخیاطان نیز شغل‌و درآمد به‌وجود می‌آوردند. در چنین چرخ‌های از شغلها، «تکثیرکننده» خود تکثیر ثروت می‌کرد و جمعیت آشکارا رو به فزونی گذاشت. اما به دلیل: الف) گسترش تجارت فلفل.

ب) ارتباطات چندجانبه‌ای که لازمهٔ این تجارت بود.

پ) «تکثیرکنندهٔ» ثروت و «شتاب دهندهٔ» آن، رشد درآمد از رشد جمعیت پیشی گرفت و تا پایان سدهٔ سیزدهم، غرب قادر شد که از دامِ مالتوسی جان بدر ببرد. برای راحتیِ اعضاء «باشگاه تاریخ نوین اقتصاد»، در یک پاورقی، ترسیمی ریاضیاتی از این مدل ارائه می‌دهم.

با افزایش ثروت سطح زندگی نیز بالا رفت و فرایر گالوانو فلاما که ناظر این تغییر در شهرهای ایتالیا بود نوشت: «در زمان سلطنت فردریک دوم، زندگی و سنت‌ها سخت بودند. حالا همه چیز دستخوش تغییر شده است. مردم، در پوشیدنِ لباس‌های گرانقیمت زیاده روی می‌کنند و مردان و زنان طلا، نقره و مروارید به خود می‌آویزند. نوشیدنی‌های گران می‌نوشند، غذاهای لذیذ و گوارا می‌خورند وبه آشپزها دستمزدهای گزاف می‌دهند.»»

کاربردهای پروتکل یکپارچه برای درمان فراتشخیصی اختلال های هیجانی
دیوید اچ. بارلو
سال‌ ها
آنی ارنو
نخستین عشق
ایوان تورگنف
پادشاهی هرمزد پسر انوشیروان
سیدمحمد دبیرسیاقی
بررسی تطبیقی مساله ولایت در اندیشه علامه میرجهانی طباطبایی و علامه حسن زاده آملی و آیت الله جوادی آملی
محسن موحدی اصل
پرچینو بر می داریم
مرتضی حاتمی
کلیات مسائل تربیتی که والدین باید بدانند
علی بابایی خورزوقی
آزمایش به روش ذرات مغناطیسی MT
امین دولت شاه
مدیریت انبار و قطعات یدکی
علی زواشکیانی
بازاریابی ورزشی
ماتیو دی. شانک
مدیریت انرژی
علیرضا طاهری زاده
سی پله تا بهشت
محمد حاج ابوالقاسم
دستورپخت بهترین پیش غذاهای مادربزرگ
مارگ راتن
چه چیزهایی بخوریم، تحرک داشته باشیم و سلامت باشیم!
پائول چک
تاجداران محبوس (جلد اول، ابلیس عاشق)
نادیا روشاک
حاج آخوند (عربی)
سیدعطاالله مهاجرانی
راه اندازی کسب و کارهای آنلاین برای مشاغل روستایی
علی زارعی
اصول جراحی های اورولوژی
پویا باغی شام اسبی
تانیا یک ایده دارد!
کانیکا جی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۱۰۲٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۲۱,۵۰۰
تومان