دانلود و خرید کتاب کتابخانه نیمه شب مت هیگ ترجمه فائزه فرهادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتابخانه نیمه شب اثر مت هیگ

کتاب کتابخانه نیمه شب

نویسنده:مت هیگ
انتشارات:نشر کتاب کوچه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کتابخانه نیمه شب

کتاب «کتابخانه نیمه شب» نوشتۀ مت هیگ و ترجمۀ فائزه فرهادی است و  نشر کتاب کوچه آن را روانۀ بازار کرده است. کتابخانه نیمه‌شب داستان دختر ۳۵ ساله‌ای است که به حسرت‌هایش سفر می‌کند.

درباره کتابخانه نیمه شب

در آغاز کتاب کتابخانۀ نیمه‌شب، نورا یک دخترمدرسه‌ای است و مشغول بازی شطرنج با خانم الم، مسئول کتابخانهٔ کوچک مدرسه. نورا اکثر اوقات با این دوست مسن خود وقت می‌گذارند و همیشه در ذهن خود مادرش را با خانم الم مقایسه می‌کرد. مادری که با او مانند یک اشتباه رفتار می‌کرد. اما بعد با ۳۵سالگی نورا روبه‌رو می‌شویم آن هم درست زمانی که نورا از کارش اخراج شده، شاگرد موسیقی‌اش را ازدست‌داده و گربه‌اش هم در خانه مرده است. علاوه‌برآن یادآوری به‌هم‌خوردن نامزدی و نداشتن ارتباط با برادرش باعث شد خود را در تنهاترین و درمانده‌ترین حالت ممکن ببیند و احساس کند که دیگر کاری در این دنیا ندارد، ‌بنابراین با خوردن چند قرص به زندگی‌اش پایان می‌دهد. اما همه چیز اینجا تمام نمی‌شود چون نورا بیدار می‌شود و خود را در کتابخانۀ نیمه‌شب می‌بیند جایی که می‌تواند زندگی‌های نا زیسته‌اش را تجربه کند.

یکی از موضوعاتی که کتاب روان‌شناسانۀ کتابخانۀ نیمه‌شب به آن می‌پردازد پشیمانی است. نورا در ۳۵ سالگی پیوسته بااحساس پشیمانی از انتخاب‌هایش زندگی می‌کند، با این افکار که اگر انتخاب‌های دیگری داشت یا اگر ریسک‌هایی در زندگی می‌کرد زندگی‌اش این‌گونه غم‌انگیز نبود اما با فرصتی که در کتابخانه پیدا می‌کند می‌فهمد که اگر انتخاب‌های دیگری می‌کردهم شاد نبود و هر انتخابی پیامدهایی دارد که قابل‌پیش‌بینی نیست. علاوه بر مسئلۀ پشیمانی به موضوعاتی دیگری مثل تنهایی، عشق، احتمالات، موفقیت و کنترل داشتن بر زندگی اشاره می‌شود.

در این اثر فانتزی و علمی - تخیلی کتابخانه نماد زندگی‌های موازی شخصیت اصلی است. هر کتاب یک زندگی را نشان می‌داد که اگر نورا تصمیم دیگری می‌گرفت آن را تجربه می‌کرد این تجربه به او و همچنین به خواننده نشان می‌دهد که انتخاب‌ها و تصمیمات چه بزرگ باشند چه کوچک چقدر می‌توانند بر زندگی افراد اثر بگذارند. این مسائل را مت هیگ رک، مستقیم و بی‌پرده از طریق داستان جذابش بیان می‌کند و همین باعث شد که پرمخاطب باشد و در سال ۲۰۲۰ برندۀ جایزۀ گودریدز به انتخاب مخاطبان شود. این کتاب همچنین در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته است.

خواندن کتاب کتابخانه نیمه شب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران رمان‌های روان شناسانه، فانتزی و علمی - تخیلی و تمام آن‌ها که پشیمانی از تصمیماتی که گرفته‌اند اذیتشان می‌کند پیشنهاد می کنیم.

درباره مت هیگ

مت هیگ در سال ۱۹۷۵ در شفیلد انگلستان به دنیا آمد. او رمان‌نویس و روزنامه‌نگار است. مت تحصیلاتش را در دانشگاه هال در رشتهٔ زبان انگلیسی و تاریخ به پایان برد. او آثار داستانی و غیرداستانی بسیاری برای کودکان و بزرگسالان نوشته است. مت هیگ در ۲۴سالگی به افسردگی شدیدی مبتلا شد، اما توانست آن را پشت سر بگذارد و به زندگی باز گردد. رمان «کتابخانهٔ نیمه‌شب» و کتابی به نام «کتاب آرامش» از آثار او هستند.

بخشی از کتاب کتابخانه نیمه شب

«این برای نورا سخت بود که خانم اِلم را با مادرش مقایسه نکند. کسی که هر زمان نیاز پیدا می‌کرد، با او مانند یک اشتباه رفتار می‌کرد. زمانی که نورا نوزاد بود، گوش چپش کمی بزرگ‌تر از گوش راستش بود. مادرش برای اینکه معلوم نباشد، گوش او را با نوارچسب به سرش می‌چسباند و سپس آن‌ها را زیر کلاه‌ پشمی پنهان می‌کرد. نورا به انتهای جمله خانم اِلم افزود: «من از سرما و رطوبت متنفرم». خانم اِلم موهای خاکستری کوتاه و صورت بیضی‌شکل مهربان و ملایمی داشت که کمی رنگ‌پریده بود. با اینکه زنی مسن بود، اما کسی بود که نورا در طول تمام مدرسه بیشتر وقتش را با او می‌گذراند و حتی در روزهای آفتابی نورا بعد از ظهرش را در کتابخانه کوچک سپری می‌کرد.»

معرفی نویسنده
عکس مت هیگ
مت هیگ

مت هیگ نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی است که در ایران با کتاب‌ مشهور کتابخانه‌ نیمه شب شناخته می‌شود. او که خودش با بیماری افسردگی دست و پنجه نرم کرده است و شناختی از آن دارد، دست به تابوشکنی زده است؛ در کتاب‌ها و آثارش به سراغ این موضوع رفته است و باب صحبت و گفتگو پیرامون افسردگی را باز کرده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
«من دارم می‌گویم که معمولی‌ترین چیزی که به نظرت می‌رسد،‌ ممکن همان چیزی باشد که تو را به موفقیت می‌رساند. تو باید ادامه بدهی. مانند آن روز در رودخانه. یادت می‌آید؟»
Amirhossein
تمام چیزهای خوب آزاد و وحشی هستند
Amirhossein
«نافرمانی پایه و اساس آزادی است. مطیع باید برده باشد.»
Amirhossein
هر چه بیشتر روی فعالیتی تمرکز کنی،‌ کم‌تر درباره چیزهای دیگر فکر می‌کنی. به نوعی تو دیگر تو نیستی و به چیزی که انجام می‌دهی تبدیل می‌شوی.
Amirhossein
نورا قبل از اینکه حس کند چیز بدی قرار است اتفاق بیفتد کتاب را بست. «پس، می‌بینی؟ گاهی اوقات بعضی از پشیمانی‌ها بر اساس واقعیت نیستند. گاهی اوقات پشیمانی‌ها فقط...» او به دنبال اصطلاح مناسب گشت و آن را پیدا کرد. «انبوهی از مزخرف‌اند.»
Amirhossein
هر آدمی مانند یک شهر است. شما نمی‌توانید با دیدن قسمتی بد از شهر بگویید تمام آن شهر بد است. ممکن است چیزهایی باشند که شما دوست ندارید، ممکن است تعدادی خیابان فرعی و محله بی‌روح وجود داشته باشد، اما چیزهای خوب است که آن را ارزشمند می‌کند.
Amirhossein

حجم

۲۶۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۹۴ صفحه

حجم

۲۶۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۹۴ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان