دانلود و خرید کتاب تاریخ فشرده آلمان جیمز هاوز ترجمه سعید مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاریخ فشرده آلمان اثر جیمز هاوز

کتاب تاریخ فشرده آلمان

نویسنده:جیمز هاوز
انتشارات:نشر مرکز
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاریخ فشرده آلمان

کتاب تاریخ فشرده آلمان از ژولیوس سزار تا آنگلا مرکل نوشتهٔ جیمز هاوز و ترجمهٔ سعید مقدم است و نشر مرکز آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تاریخ فشرده آلمان

در دوران باستان قبایلی به نام ژرمن‌ها بخش‌های مرکز و شمال اروپا را اشغال می‌کنند. ژرمن‌ها منطقه‌ای در غرب اروپا را که متعلق به ژولیوس سزار و امپراطوری روم بود تصرف می‌کنند و این موضوع سرآغاز جنگ ژرمن‌ها و رومی‌ها می‌شود. در ابتدا نیروهای رومی پیروز می‌شوند اما نسبت به تصرف آن منطقه اقدام نمی‌کنند و مرز رودخانه راین را مرز ایدئال بین امپراطوری روم و ژرمن‌ها می‌دانند. جنگ‌های خونین بسیاری بین این دو سرزمین رخ می‌دهد که سرانجام ژرمن‌ها می‌توانند به روم شرقی حمله کنند و آن را از بین ببرند. آلمان پس از این دوره وارد دوران میانه می‌شود که بیشتر مربوط به نژاد فرانک‌ها می‌شود.

تاریخ پرفرازونشیب آلمان سرانجام به قرن بیستم می‌رسد و دو جنگ جهانی بزرگ را پشت سر می‌گذارد و پس از این دو جنگ خودش را نجات می‌دهد. برای آنکه بفهمیم چرا آلمان به دو جنگ جهانی رسید و چطور خودش را نجات داد و به شکوفایی اکنون با صدراعظمی مرکل، رسید باید با تاریخ کلی آن آشنا باشیم. کتاب تاریخ فشرده آلمان شما را به صورت فشرده و مختصر با تاریخ آلمان آشنا می‌کند.

«جیمز هاوز خیلی خوب خواننده را راهنمایی می‌کند... و با آوردن مثال‌های امروزی نشان می‌دهد تاریخ آلمان، از گذشته‌های دور تا همین اواخر، باعث شده این کشور، اگر نگوییم بازیگر کلیدی، دست‌کم باید بگوییم یکی از بازیگران کلیدی رهبری جهان باشد.» نشریه‌ی بوک‌لیست

بخش‌های کتاب تاریخ فشرده آلمان از این قرارند:

در سرآغاز

بخش یک: پنج قرن نخست (۵۸ پیش از میلاد ۵۲۶ میلادی)

بخش دو: پنج قرن دوم (۵۲۶ م ۹۸۳ م)

بخش سه: پنج قرن سوم (۹۸۳ م ـ ۱۵۲۵ م)

بخش چهار: پنج قرن چهارم (۱۵۲۵ میلادی تاکنون)

خواندن کتاب تاریخ فشرده آلمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران و پژوهشگران تاریخ جهان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جیمز هاوز

جیمز هاوز زبان و ادبیات آلمانی را در دانشگاه‌های آکسفورد و کالج دانشگاهی لندن خوانده است و بعدها در دانشگاه‌های مِینوث، شفیلد و سوانزی زبان آلمانی تدریس کرده است. شش کتاب با شرکت انتشاراتی «جاناتان کیپ» منتشر کرده است. در کتاب برای انگلستان صحبت کن در سال ۲۰۰۵ برگزیت را پیش‌بینی کرد که مبنای فیلم‌نامه‌ای از اندرو دیویز است. آخرین کتاب هاوز، انگلیسی‌ها و هون‌ها، در سال ۲۰۱۵ نامزد جایزهٔ کتاب‌های سیاسی سال شد. وی استاد راهنمای دوره‌های کارشناسی ارشد نویسندگی خلاق در دانشگاه آکسفورد بروکس است.

بخشی از کتاب تاریخ فشرده آلمان

«سزار از نخستین اشاره به ژرمن‌ها در صفحه یک کتاب تاریخ پرفروش خود، جنگ گالیک، مردم ژرمن را به این نظر پیوند می‌دهد که «آنها آن سوی راین زندگی می‌کنند.» او نقشه‌ای خالی را برای خوانندگان خود پر می‌کند؛ همان‌طور که آفریقای مرکزی برای استنلی خالی بود، آن سوی رودخانهٔ راین هم برای سزار خالی بود و ایدهٔ بزرگ خود را بی‌درنگ دریافت که می‌شود نقشهٔ خالی را پرکند. روم و گالیا هم از نظر طبیعی و هم از نظر فرهنگی همپوشانی دارند، اما آن سوی رودخانهٔ راین سرزمین قومی به‌طور کامل متفاوت است. در سراسر صفحات جنگ گالیک بر این نظر تأکید شده است.

سزار به زودی این نکته را درمی‌یابد که اوضاع به شدت آشفته است. برخی از قبایل گالیایی به ۱۵ هزار جنگاور ژرمن در سراسر راین رشوه داده بودند تا به آنها در برابر اِدوئی‌های سلطه‌جو یاری کنند. اما آریوویستوس، رهبر ژرمن‌ها، پس از پیروزی در آن روز، افراد بیشتری از قوم خود را از آن سوی رودخانه راین فراخوانده است و اکنون در عمل فرمانروای همهٔ گالیایی‌های غیررومی است. هم‌اکنون ۱۲۰ هزار ژرمن در گالیا زندگی می‌کنند. به زودی افراد بیشتری خواهند آمد و مردم محلی را از آنجا بیرون می‌کنند و آنان را وامی‌دارند در جستجوی خانه‌های جدید باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان