دانلود و خرید کتاب زندگی نامه گرسنگی آملی نوتومب ترجمه فریده مشتاقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی نامه گرسنگی اثر آملی نوتومب

کتاب زندگی نامه گرسنگی

نویسنده:آملی نوتومب
انتشارات:نشر قطره
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زندگی نامه گرسنگی

کتاب زندگی نامه گرسنگی نوشتۀ آملی نوتومب و ترجمۀ فریده مشتاقی در نشر قطره به چاپ رسیده است. آملی نوتومب در این کتاب با مبنا قراردادن زندگی و تجربۀ خود، به رابطۀ غذا و گرسنگی در فرهنگ‌های مختلف و ارتباط آن با ساختارهای هویتی می‌پردازد.

درباره کتاب زندگی نامه گرسنگی

زندگی‌نامهٔ گرسنگی سیزدهمین رمان آملی نوتومب است که در ۲۰۰۴  در انتشارات آلبن میشل در پاریس به چاپ رسید. در این رمان، آملی نوتومب بخش‌هایی از زندگی خود را در دوران کودکی و نوجوانی روایت می‌کند. هرچند نویسنده آن را به‌عنوان زندگی‌نامهٔ شخصی به رسمیت نمی‌شناسد؛ اما به‌گفتهٔ خودش هیچ‌چیز ساختگی در آن نیست. در این اثر، نویسنده به رابطه‌اش با غذا و به‌طور کلی اشتهای شدیدش در زندگی و همچنین به اهمیت گرسنگی در همهٔ فرهنگ‌ها و خاصه در ساختار هویتی‌شان می‌پردازد و به‌ این‌ منظور از تجربیات کودکی و نوجوانی خود در کشورهای ژاپن و آمریکا و سپس چین و بنگلادش که در تضاد با دو کشور نخست است یاد می‌کند.

خواندن کتاب زندگی نامه گرسنگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به همۀ دوستداران ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آملی نوتومب

فابین کلر نوتومب با تخلص ادبی آملی نوتومب، نویسندهٔ بلژیکیِ فرانسوی‌زبان است که در ۱۹۶۷ در شهر کوبه در ژاپن چشم به جهان گشود. پدرش بارون پاتریک نوتومب دیپلمات بلژیکی بود که پیش از تولد او کنسول بلژیک در ژاپن شد و بعد از آن کارش را در پکن، نیویورک، بنگلادش و میانمار ادامه داد. به‌ این‌ ترتیب، آملی دوران کودکی و نوجوانی را در کشورهای مختلف سپری کرد.

آملی نوتومب در حدود ۱۷سالگی به بلژیک بازگشت و در رشتهٔ حقوق و سپس متن‌شناسی ادامهٔ تحصیل داد. در این دوره با آثار فیلسوف نامدار، نیچه، آشنا شد و تحت تأثیر اندیشه‌های او قرار گرفت و تجربه‌ای که از اقامت در کشورهای مختلف اندوخته بود دست‌مایهٔ آثار ادبی‌اش شد.

در ۱۹۹۲ اولین رمانش با نام بهداشت قاتل منتشر شد که اولین جایزهٔ ادبی را هم نصیبش کرد. پس‌ از آن، هر سال یک رمان از او منتشر شده است که محور اصلی همهٔ آن‌ها اوضاع انسانی، نویسندگی و زندگی است و تاکنون برندهٔ چندین جایزهٔ ادبی شده است. در ۲۰۱۹ رمان عطش را منتشر کرد که به‌گفتهٔ خودش گل‌سرسبد همهٔ آثار اوست و کتاب‌های قبلی مقدمه‌ای برای تألیف این رمان بوده‌اند.

تاکنون، ۲۹ رمان و ۱ نمایشنامه با نام سوختنی‌ها (۱۹۹۴) از آملی نوتومب به چاپ رسیده است. او همچنین چندین قصه و داستان کوتاه به رشتهٔ تحریر درآورده است و ترانه‌سرایی هم می‌کند. آثار آملی نوتومب از پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبی در دنیاست و برخی از آن‌ها به چندین زبان ترجمه شده‌اند. او در ۲۰۱۵ به عضویت فرهنگستان سلطنتی زبان و ادبیات فرانسوی بلژیک برگزیده شد.

بخشی از کتاب زندگی نامه گرسنگی

«در اقیانوسیه مجمع‌الجزایری هست به نام وانوآتو که در گذشته هیبرید جدید نامیده می‌شده و هرگز با طعم گرسنگی آشنا نبوده. وانوآتو که در میان اقیانوس بین کالدونیای جدید و جزایر فیجی واقع شده در طی هزاران سال از دو برگ‌برنده بهره برده است که هریک به تنهایی کمیاب است و تلفیق آن‌ دو نایاب: یکی وفور نعمت و دیگری انزوا. شکی نیست که سخن گفتن از انزوا درمورد مجمع‌الجزایر در ردیف حشو است. اما جزایری دیده شده که رفت و آمد در آن‌ها خیلی زیاد است حال آنکه هرگز دیده نشده که از جزیره‌ای این‌قدر کم بازدید شده باشد که از هیبرید جدید.

واقعیت تاریخی عجیبی است: هرگز هیچ‌کس دلش نخواسته که به وانوآتو برود. حتی بی‌نصیب‌ترین ناحیهٔ جغرافیایی که جزیرهٔ دزولاسیون است مجیزگویان خود را دارد: در رهاشدگی این جزیره چیز جذابی وجود دارد. هرکس بخواهد بر تنهایی خود تأکید کند و یا نقش شاعر ملعون را ایفا کند برای کسب نتیجهٔ مطلوب می‌گوید: «از جزیرهٔ دزولاسیون برمی‌گردم.» آنکه از جزایر مارکیز برمی‌گردد تفکر زیست‌محیطی را برمی‌انگیزد، آنکه از پُلی‌نِزی بازمی‌گردد از گوگَن یاد می‌کند و از این دست. بازگشت از وانوآتو هیچ واکنشی در پی ندارد.

عجیب‌تر آنکه هیبرید جدید مجمع‌الجزایر دلپذیری است. این جزایر دارای ساز و برگ معمول اقیانوس‌اند که رؤیاانگیز است، ازجمله درختان نخل، ساحل شن نرم، درختان نارگیل، گل و گیاه و زندگی ساده و جز آن. می‌توان از ویالات تقلید کرد و گفت که این‌ها جزیره‌ای است بی‌نهایت جزیره‌ای: چرا افسون جزیره بودن که با ظهور کوچک‌ترین صخره خودی نشان می‌دهد درمورد جزیرهٔ واته و خواهرانش معنی پیدا نمی‌کند؟

همه‌چیز طوری پیش می‌رود که گویی وانوآتو برای هیچ‌کس جذابیتی ندارد.

این بی‌میلی مرا مسحور می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

حجم

۱۲۱٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

قیمت:
۶۶,۰۰۰
تومان