دانلود و خرید کتاب بانوان عمارت میسالونگی کالین مک کالو ترجمه طاهره صدیقیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بانوان عمارت میسالونگی اثر کالین مک کالو

کتاب بانوان عمارت میسالونگی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بانوان عمارت میسالونگی

کتاب بانوان عمارت میسالونگی داستانی بلند نوشتهٔ کالین مک کالو و ترجمهٔ طاهره صدیقیان است و روشنگران و مطالعات زنان آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بانوان عمارت میسالونگی

آنچه كتاب‌های كالين مک كالو را برجسته و قابل تعمق می‌سازد اين است كه نوشته‌هايش فقط جنبه‌ٔ سرگرمی ندارد، بلكه در لابه‌لای سطور آن هدفی والاتر نهفته است كه آن را ارزشمند می‌سازد. در کتاب بانوان عمارت میسالونگی نيز ستم و بيداد را با قلمی طنزآميز برملا می‌سازد و خواننده را عليه آن بر می‌انگيزاند. نگرش مذهبی نويسنده به دنيا و اعتقاد او به رستاخيز نيز بر رونق نوشته‌هايش می‌افزايد و آن را از اكثر كتاب‌های مادی‌گرايانه‌ٔ امروزه‌ٔ غربی متمايز می‌سازد. اين رمان كوچک، چون «مرغ خار» خواننده را تا پايان به دنبال خود می‌كشد و تجربه‌ای نشاط‌انگيز در اختيار او قرار می‌دهد. وقايع داستان در اوائل دههٔ ۱۹۰۰ در شهر كوچک بايرون در دامنه‌ٔ كوهستان آبی استراليا اتفاق می‌افتد. قهرمان داستان ميسی رايت، دختر فقير خانه‌مانده‌ٔ سی و سه ساله‌ای است از خانواده‌ٔ هرلينگ‌فورد كه بر شهر حكمفرمايی می‌كنند. ميسی همراه با مادر بيوه و خاله‌ٔ بيماريش آبرومندانه زندگی می‌كنند؛ درحالی‌كه قربانی سياست ارث‌گذاری هرلينگ‌فوردها هستند كه ثروت را در اختيار اعضای مرد خانواده قرار می‌دهد. و آن‌ها نيز با بی‌رحمی به زنان تحت سلطه‌ٔ خود ستم می‌كنند. ميسی، دختر زشت‌رو و استخوانی كه هميشه محكوم به پوشيدن لباس‌های قهوه‌ای است، به نظر می‌رسد كه آينده‌ای هولناک در انتظار دارد. تا اينكه خويشاوندی دور، زنی مطلّقه، از سيدنی می‌رسد...  .

خواندن کتاب بانوان عمارت میسالونگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران رمان‌هایی با موضوع زنان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره کالین مک کالو

کالین مک کالو نویسنده زن استرالیایی در ۱ ژوئن ۱۹۳۷ در شهر ولینگتون در کشور استرالیا به دنیا آمد. پدرش اهل ایرلند بود و در سال ۱۹۲۰ به زلاند نو مهاجرت کرده بود و مادرش نیز اهل زلاند نو بود. او در رشته عصب شناسی تحصیل کرده بود اما شهرتش در دنیا به خاطر نوشتن رمان زیبای پرنده خارزار است. این کتاب که با نام مرغان شاخسار طرب هم ترجمه شده است، یکی از پرفروش‌ترین آثار او به شمار می‌رود. در ۴ سال اول ۹ میلیون نسخه از آن تنها در ایالات متحده فروخته شد.

بخش‌هایی از داستان پرنده‌ خارزار (The Thorn Birds) برگرفته از تاریخ خانوادگی خودش است. در سال ۱۹۸۳ یک مجموعه تلویزیونی نیز از روی این کتاب ساخته شد که جوایز بسیاری را هم از آن خود کرد. 

بخشی از کتاب بانوان عمارت میسالونگی

«خانم دروسيلا رايت از خواهرش پرسيد: «اوكتاويا، می‌تونی به من بگی چرا هيچ‌وقت اقبال به ما رو نمی‌آره؟» سپس آهی كشيد و اضافه كرد: «ما به يک شيروانی تازه احتياج داريم.»

دستان دوشيزه اوكتاويا هرلينگ‌فورد روی پاهايش افتاد و سرش را تكان داد و به طرز حزن‌انگيزی آه خواهرش را پاسخ داد: «وای خدای من! مطمئنی؟»

«دنيس مطمئنه.»

از آن‌جا كه برادرزاده‌ی آن‌ها دنيس هرلينگ‌فورد، صاحب فروشگاه آهن‌آلات، در زمينه‌ی لوله‌كشی و سرب‌كاری بسيار موّفق بود، حرف او در چنين مواردی حكم قانون را داشت.

«قيمت شيروانی جديد چقدره؟! يعنی تمام اون بايد عوض بشه؟ نمی‌تونيم فقط قسمت‌های پوسيده‌اش‌رو عوض كنيم؟»

«دنيس می‌گه حتی يک تكه آهن كه ارزش نگه داشتن داشته باشه باقی نمونده؛ بنابراين، متأسفانه پنجاه پوند برامون خرج بر می‌داره.»

سكوت غم‌انگيزی برقرار شد، هر يک از خواهرها به دنبال راهی برای به‌دست آوردن هزينه‌های ضروری می‌گشت. آن‌ها بر روی نيمكتی كه از موی اسب پر شده بود، نشسته بودند. نيمكتی كه روزهای بهروزی خود را در سال‌هايی آن‌چنان دور گذرانده بود كه كسی آن را به ياد نمی‌آورد.

خانم دروسيلا رايت حاشيه‌ی يک پارچه‌ی كتانی را با مهارت و هنرمندانه ژوردوزی می‌كرد و دوشيزه اوكتاويا هرلينگ‌فورد سرگرم قلاب‌دوزی بود. كارش را به همان زيبائی و ظرافت ژوردوزی انجام می‌داد. سومين شخص درون اتاق گفت: «ما می‌تونيم از پنجاه پوندی كه پدر هنگام تولد برام توی بانک گذاشته بود استفاده كنيم.»

او می‌خواست اين حقيقت را كه حتی يک پشيز از پول تخم‌مرغ و كره را پس‌انداز نكرده بود جبران كند. او نيز به كاری مشغول بود، بر روی چهارپايه‌ای كوتاه نشسته بود و با قيطان و يک كلاف نخ زرد تور می‌بافت، انگشتانش با كفايت هر چه تمام‌تر حركت می‌كرد و كارش را با مهارتی كه به توجه و فكر نيازی نداشت انجام می‌داد. دروسيلا گفت: «متشكرم، ولی قبول نمی‌كنم.»»

کلان داده ها
امین نظارات
مهندسی نفت (عمومی و تخصصی)
احمد عابدینی
رازهای آرامش درون
جی دونالد والترز
موتا
نازنین تقی‌زاده
روش REBT در درمان اختلالات اضطرابی کودکان و بزرگسالان
یونا آلین کریستی
برنامه ریزی سناریویی؛ مدیریت برای آینده
گیل رینگلند
جزیره مرجان
ار .ام بلنتاین
خدایا... خدایا!
سوسن طاقدیس
نورشناسی
آیزاک نیوتن
عشق مقدس
عباس میرهاشمی
رقص خرس
حسن کی‌قبادی
در راه
افسانه نیکخو
کاربست نوآوری اجتماعی جهت نیل به مرجعیت علمی
محمد مهدی نژادنوری
تفکیر، طفل، فلسفة
رضا حیدری ابهری
راکن و بلوط
آدری پن
ملکه سایه ها
دانیال باقریه
کتابخانه نیمه شب
مت هیگ
مغازه خودکشی
ژان تولی
آبنبات هل دار
مهرداد صدقی
رویای نیمه‌شب
مظفر سالاری
آب‌نبات پسته‌ای
مهرداد صدقی
دختری که رهایش کردی
جوجو مویز
پنج قدم فاصله
ریچل لیپینکات
مغازه خودکشی
ژان تولی
ملت عشق (اجرای جدید)
الیف شافاک
بیمار خاموش
الکس مایکلیدیس
سرگذشت آب و آتش؛ مهرگان
بهار برادران
یک عاشقانه آرام
نادر ابراهیمی
کیمیاگر
پائولو کوئیلو
مردی به نام اوه
فردریک بکمن
جزء از کل
استیو تولتز
سمفونی مردگان
عباس معروفی
آبنبات هل‌دار
مهرداد صدقی
هری پاتر و سنگ جادو
جی.کی. رولینگ
سایه باد
کارلوس روئیت ثافون
چایت را من شیرین می‌کنم
زهرا بلنددوست
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱۶۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۲۷,۵۰۰
تومان