دانلود و خرید کتاب جامعه‌شناسی پالتو ماهوتی هاینریش بل ترجمه علی عبداللهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه‌شناسی پالتو ماهوتی اثر هاینریش بل

کتاب جامعه‌شناسی پالتو ماهوتی

معرفی کتاب جامعه‌شناسی پالتو ماهوتی

«جامعه‌شناسی پالتو ماهوتی» داستان بلندی نوشته هاینریش بُل(۱۹۸۵-۱۹۱۷)، نویسنده آلمانی برنده جایزه نوبل ادبیات است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: وقتی حالت تهوع مولر به آن‌جا رسید که دیگر چاره‌ای جز بالا آوردن نداشت، بر تالار سخنرانی سکوت سنگینی حکمفرا بود که نشان می‌داد شش دانگ حواس شنونده‌ها بر مطلب متمرکز شده است. در آن لحظه، (درست هفده دقیقه مانده به پایان درس‌گفتار)، صدای فرهیخته، ولی عاری از لحن پروفسور اشمک، که به یمن فرهنگی فاخر، روی طنین خرخر و گرفته‌گی تنظیم شده بود، چون صدای ملایم ارگی می‌شد، که هم خواب‌آور بود و هم تحریک‌کننده. از آن دست صداهایی که حتا در دختر دانشجوهای هَپَلیِ صورت کُرکدار (همان به اصطلاح سوپر انتلکتوئل‌های نافی ظرافت‌های زنانه) جاذبه‌ای آن‌چنانی ایجاد می‌کند. در همین لحظات بود که حاضر بودند برای اشمک بمیرند. خود اشمک بارها -لابه‌لای گفت‌وگوهای خودمانی- این فراز از درس‌گفتارش را چنین توصیف کرده بود: «در آن لحظه قضیه به چنان نقطه اوجی می‌رسد که امر عقلانی تا سر حد امکان مراقبت شده، بنا می‌کند به تاثیرگذاری غیرعقلانی بر مخاطب.» بعد می‌افزاید: «دوستان من! اگر به این مسئله فکر کنید که مناجاتی خشک و خالی، با اجرای تمام آداب لاجرم مربوط به آن، درست همانند یک عمل عاشقانه، چهل‌و‌پنج دقیقه طول می‌کشد؛ آن وقت درک خواهید کرد که موزونی و ملالت، فراز و فرود، و نقطه‌ اوج -نفس تازه کردن- هم جزیی از هر مناجات، جزئی از هر عمل عاشقانه و -به عقیده‌ی من- جزیی از هر درس گفتار آکادمیک است.» در این فراز، یعنی کم‌و‌بیش در سی‌و‌سومین دقیقه‌ی درس‌گفتار، دیگر کسی در سالن بی‌تفاوت نبود، از یک طرف فقط تعریف و تمجید بود و از طرف دیگر ملال و دل‌زدگی. ستایشگرها هر آن ممکن بود با فریادهای ناموزون خود سالن را روی سرشان بگذارند، طوری که بعید نبود حتا این کارشان باعث فریاد تحریک‌آمیز مخاطبان مخالف‌خوان (که در اقلیت بودند) بشود.
معرفی نویسنده
عکس هاینریش بل
هاینریش بل

هاینریش بل با نام کامل هاینریش تئودور بل (زاده‌ی ۲۱ دسامبر ۱۹۱۷، کلن، آلمان - درگذشته در ۱۶ جولای ۱۹۸۵، بورنهایم-مرتن، نزدیکی کلن، آلمان غربی)، نویسنده‌ی آلمانی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال ۱۹۷۲ است. رمان‌های کنایه‌آمیز بل در باب رنج‌های زندگی آلمانی‌ها در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن، روان‌شناسی ملت در حال تغییر آلمان را به تصویر می‌کشد.

نظرات کاربران

سروين
۱۳۹۷/۱۰/۲۹

بسیار عالی بو د،‌عمیق در عین حال ساده و جذاب

کاربر 6089768
۱۴۰۲/۰۱/۲۹

پی دی اف زبان اصلی رو دارید؟

fatemeh.h88
۱۳۹۵/۱۲/۰۵

اتفاقی که هر روزه در فضای دانشگاهی ما می افتد..

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
نفرت هم مرکّب خوبی است برای قلم
علی باقریان
ماری گفت: «عجیب است، امروز بعدازظهر که آن پایین دوچرخه را تکیه می‌دادم به آشغال‌دانی، می‌دانستم بعد از استراحت نیمروزی، دیگر برنمی‌گردم به جهنم تولید پلاستیک. آدم بعضی وقت‌ها یک چیزهایی را پیشاپیش حس می‌کند. یک روز موقع برگشت از مدرسه، دوچرخه را مثل همه‌ی ظهرهای دیگر پرت کردم طرف پرچین -همیشه‌ی خدا نصف آن فرو می‌رفت لای پرچین- چیزی نمانده بود دسته‌ی دوچرخه کنده شود، چون به شاخه‌ی نسبتاً ضخیمی گیر کرد و چرخ جلو می‌چرخید، همین جوری تو هوا، و من موقع پرت کردن دوچرخه انگار می‌دانستم روز بعد نمی‌روم مدرسه، برایم مثل روز روشن بود که دیگر هیچ‌وقت نمی‌روم مدرسه.
کاربر ۱۲۶۰۰۹۱

حجم

۳۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۳۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان