دانلود و خرید کتاب دیزاین و دموکراسی ترجمه مریم پوراسماعیل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیزاین و دموکراسی اثر میشائیل ارلهوف

کتاب دیزاین و دموکراسی

معرفی کتاب دیزاین و دموکراسی

کتاب دیزاین و دموکراسی حاصل گردآوری میشاییل ارلهوف و مازیار رضایی، ترجمهٔ مریم پوراسماعیل و ویراستهٔ محمد افتخاری است. نشر مشکی این مجموعه مقاله را منتشر کرده است؛ کتابی در باب جنبه‌های سیاسی و اجتماعیِ طراحی.

درباره کتاب دیزاین و دموکراسی

کتاب دیزاین و دموکراسی (Design and Democracy) که نخستین‌بار در سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر شد، در باب اندیشه‌های کنشگرانه و مثال‌های عملی برای آزادیِ عمل اجتماعی و سیاسی سخن گفته است. این کتاب که توجه شما را به ارتباط میان اجتماع و هنر جلب می‌کند، دربردارندهٔ مقاله‌هایی نوشتهٔ نویسندگان گوناگون است. عنوان برخی از این مقالات عبارت است از «دموکراسی به‌واسطهٔ ساختن» (نوشتهٔ «لائورا پاپلو»)، «دیزاین و سیاست‌های روزمره» (نوشتهٔ «تام بِی‌لینگ») و «دفتر دیزاین برای دموکراسی» (نوشتهٔ «فریدریش فون بوریس»).

خواندن کتاب دیزاین و دموکراسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب جنبه‌های سیاسی و اجتماعیِ طراحی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دیزاین و دموکراسی

«دموکراسی و دیزاین همیشه با تضادها دست به گریبان بوده‌اند. دموکراسی و دیزاین نویدبخش توسعۀ اجتماعیِ مسالمت‌آمیز و هم‌زمان ابتکارها و چشم‌اندازهای تازه‌اند. با این حال این نویدها طبق معمول به خط‌مشی‌های پیش‌پاافتاده‌ای در خدمت بازار و سلطه تبدیل می‌شوند. این واقعیت از سوی دیگر دموکراسی و دیزاین را به مفاهیمی واقعاً جذاب برای تجزیه و تحلیل نظری تبدیل می‌کند، چون موضوع اینجاست که باید «بینابینِ» دموکراسی و دیزاین، پیوندهای درونی و قابلیت آن‌ها را به‌خوبی درک کنیم و اگر ممکن شد از آن بهره ببریم.

دموکراسی که رؤیای شهروندانِ جسور و گزینۀ آن‌ها برای تصمیم‌گیری مشترک دربارۀ همه‌چیز است آشکارا بر آزادی‌بخشیِ بی‌وقفه و در نتیجه بر ضرورت اِعمالِ فعالانۀ آن استوار است، و وقتی پرسش از فرم مطرح می‌شود ناگزیر دربارۀ دیزاین حرف می‌زنیم؛ چون دیزاین همه‌چیز را شکل می‌دهد، معیارهای بهنجاری را تعیین می‌کند و فرایندهای تعامل و زندگی اجتماعی را نهانی یا آشکارا می‌آفریند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

حجم

۸٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
تومان