دانلود و خرید کتاب نانتاس امیل زولا ترجمه محمود گودرزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نانتاس اثر امیل زولا

کتاب نانتاس

معرفی کتاب نانتاس

کتاب نانتاس نوشتهٔ امیل زولا و ترجمهٔ محمود گودرزی است. نشر افق این رمان فرانسوی کوتاه را منتشر کرده است.

درباره کتاب نانتاس

کتاب نانتاس (Nantas) دربردارندهٔ یک رمان فرانسوی و دربارهٔ مردی است که سال‌های بسیاری از عمرش را در فقر به سر برده و حالا پس از مرگ پدرش، توان ادامه‌دادن زندگی در او به پایان رسیده است. مرد احساس می‌کند زمانش رسیده که دست به تغییر بزرگی بزند؛ بنابراین همه‌چیز را در روستا رها می‌کند و راهی پاریس می‌شود. «نانتاس» که خیال می‌کند این مهاجرت کیفیت زندگی‌اش را بهتر می‌کند، با فرازونشیب و دوراهی‌های سخت و پیچیده‌ای روبه‌رو می‌شود و مدام از خود می‌‌پرسد آیا تحمل تلخی‌ها در نهایت ارزشش را دارد؟ امیل زولا، نویسندهٔ ناتورالیست فرانسوی در این اثر به‌شکل پررنگی روی عناصر ناتورالیستی زمان و مکان تأکید کرده است. او از بلندپروازی‌ انسانی می‌گوید که رؤیاپردازی‌هایش با جبر محیط آمیخته و از چهارچوب‌های محکم و مشخص سرنوشت نباید قدمی بیشتر بردارد؛ انسانی که باید مراقب رو‌ٔیاهایش باشد.

خواندن کتاب نانتاس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی قرن ۱۹ فرانسه و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره امیل زولا

امیل زولا با نام کامل «امیل ادوار شارل آنتوان زولا» در ۲ آوریل ۱۸۴۰ به دنیا آمد و در ۲۹ سپتامبر ۱۹۰۲ درگذشت. او رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و روزنامه‌نگار فرانسوی و مهم‌ترین نمایندهٔ مکتب ادبی ناتورالیسم و عامل مهمی در گسترش تئاتر ناتورالیستی بود. او یکی از معروف‌ترین نویسندگان فرانسوی است که کتاب‌هایش در سطح وسیع در جهان ترجمه، چاپ، تحلیل و تفسیر شده‌ است. از کتاب‌های او در سینما و تلویزیون فراوان اقتباس شده است. زندگی و آثار زولا هم موضوع پژوهش‌های تاریخی بسیار بوده است. او را در زمینهٔ ادبیات، عمدتاً با مجموعهٔ ۲۰جلدی «روگن ماکار» می‌شناسند که جامعهٔ فرانسه را در دوران امپراتوری دوم فرانسه به تصویر می‌کشد. این مجموعه دربارهٔ سرگذشت خانوادهٔ روگن ماکار طی نسل‌های مختلف است و شخصیت‌های هر دوره و نسل خاص، موضوع هر رمان هستند. سال‌های آخر زندگی امیل زولا بابت انتشار مقاله‌اش با عنوان «من متهم می‌کنم» در روزنامهٔ سپیده‌دم که پایش را به ماجرای دریفوس باز کرد، شاخص است. این مقاله موجب محکومیت او و تبعید یک‌ساله‌اش به لندن شد. زولا که از چهره‌های برجسته در آزادی سیاسی فرانسه بود، در تبرئهٔ «آلفرد دریفوس» (افسر ارتش فرانسه) از اتهام خیانت نقشی اساسی داشت. زولا برای اولین و دومین جایزهٔ نوبل ادبیات در سال ۱۹۰۱ و ۱۹۰۲ میلادی نامزد شد، اما این جایزه به او تعلق نگرفت. «ژرمینال» و مجموعه داستان «مرگ الیویه بکای و داستان‌ های دیگر» عنوان آثاری از امیل زولا است.

بخشی از کتاب نانتاس

«خانهٔ مجاورِ باغِ عمارت اکنون ملک نانتاس بود و او آن را از پدرزنش خریده بود. می‌خواست اجازه ندهد زیرشیروانی تنگی که او هنگام ورود به پاریس دو ماه در آن با فقر و تنگدستی مبارزه کرده بود اجاره داده شود. از زمانی که ثروت عظیمش را به دست آورده بود، بارها احساس نیاز کرده بود که به آنجا برود و چند ساعت در را به روی خود ببندد. آنجا بود که رنج کشیده بود، آنجا بود که خواسته بود پیروز شود. وقتی مانعی پیش می‌آمد دوست داشت آنجا به آن فکر کند، آنجا تصمیم‌های بزرگ زندگی‌اش را بگیرد. آن اتاق دوباره همانی می‌شد که قبلاً بود. بنابراین در همین زیرشیروانی، نیاز به خودکشی، او را مصمم به مردن کرده بود.

صبح، نانتاس حدود ساعت هشت کارش را به پایان رساند. از ترس اینکه مبادا از خستگی بخوابد، با آب زیاد صورتش را شست. سپس، پشت سر هم چند کارمند را صدا زد تا به آن‌ها دستورهایی بدهد. وقتی منشی‌اش آمد، با او صحبت کرد: می‌بایست فوری برنامهٔ بودجه را به باغ توییلری می‌بُرد و اگر امپراتور باز هم اعتراضاتی داشت، توضیحاتی را ارائه میکرد. پس از آن، نانتاس به این نتیجه رسید که کارهای لازم را انجام داده است. او همه چیز را مرتب تحویل می‌داد و مانند مردی ورشکسته که دچار جنون شده است از دنیا نمی‌رفت. او هر چه بود، به خودش تعلق داشت، می‌توانست هر کاری که بخواهد با خودش بکند، بی‌آنکه متهم به خودخواهی و بزدلی شود.»

معرفی نویسنده
عکس امیل زولا
امیل زولا

امیل زولا رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و روزنامه‌نگار فرانسوی است که او را می‌توان از شناخته‌شده‌ترین نمایندگان مکتب ادبی ناتورالیسم و مهم‌ترین عوامل گسترش تئاتر ناتورالیستی دانست. او در زمره‌ی نویسندگان مطرح فرانسوی جای دارد که کتاب‌هایش در سطح جهان ترجمه و چاپ شده، مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفته و بارها در سینما و تلویزیون مورد اقتباس واقع شده است.

AS4438
۱۴۰۳/۰۶/۲۱

داستان کوتاهی از رویا و انگیزه وقدرت خواستن، جالب بود ترجمه هم عالی بود، مردی که میدانست قدرت رسیدن به مقام را دارد وتلاش زیادی دراین راه کرد وموفق هم شد.

مردان برتر همان‌قدر معمولی و مبتذل به پایان راه می‌رسیدند که احمق‌ها!
AS4438
ثروت نوکر از گناه ارباب به دست می‌آید،
AS4438
ارادهٔ زندگی است که بشریت را ساخته.
AS4438

حجم

۴۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۴۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان