دانلود و خرید کتاب تلماسه (جلد دوم؛ مسیحای تلماسه) فرانک هربرت ترجمه سیدمهیار فروتن فر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تلماسه (جلد دوم؛ مسیحای تلماسه) اثر فرانک هربرت

کتاب تلماسه (جلد دوم؛ مسیحای تلماسه)

معرفی کتاب تلماسه (جلد دوم؛ مسیحای تلماسه)

کتاب مسیحای تلماسه جلد دوم از مجموعهٔ تلماسه نوشتهٔ فرانک هربرت و ترجمهٔ سیدمهیار فروتن فر است و انتشارات کتابسرای تندیس آن را منتشر کرده است. سال ۲۰۲۱ فیلمی بر اساس همین مجموعه با نام تلماسه ساخته شد.

درباره مجموعه تلماسه

در جهانی سوار بر سه‌پایه‌ٔ سلطه‌جویی، سیاست‌بازی و سوداگری و گردنده بر چرخِ آدم‌کشانِ رایانه‌سان، ساحرانِ نژادپرور و ناوبرانِ زمان‌نورد، پُل، دوک‌زاده‌ٔ جوان خاندان آتریدیز، خود را گرفتار در طوفانی عالم‌آشوب می‌یابد. نزاعی کیهانی بر سر مَلغَما، کیمیای زمانه، در آوردگاه یگانه سرچشمه‌اش در سراسر کائنات: تلماسه...کره‌ای از شن سوزان که دغدغه‌ٔ بومیانش نه ملغما، که بقاست.

قصه تلماسه و مسیحای تلماسه قصه ظهور آیین نجات‌بخش و تبدیلش به آیین سرکوبگر است، قصه‌ٔ ظهور قهرمانان ظلم‌ستیز و سپس سقوطشان به جایگاه ظالم. وقتی چنین دور باطلی شکل می‌گیرد داستان بشر آغاز می‌شود و تلاش‌های انسان برای شکستن این چرخه.

فرزندان تلماسه داستان لیتو و غنیمه آتریدیز است که پدرشان، امپراطور پل مؤدب، نُه سال پیش خود را به بیابان سپرد و فرایندی را آغاز کرد که مرگ آیین او را در آراکیس رقم زد. حال، آراکیس غرق در آشوبی پنهان است. خاندانِ کورینو که به‌دست پل مؤدب و حره‌مردان از قدرت سرنگون شدند در پیِ بازگشت به تاج‌وتختِ امپراطوری هستند. گروهی از حره‌مردانِ متعصب به تحریکِ فردی مرموز به نامِ «واعظ» سر به شورش گذاشته‌اند. عالیه آتریدیز، خواهر پل، که نایب‌السلطنه است ممکن است به خیانت متهم شود...

فیلمی که براساس مجموعه تلماسه ساخته شد، فیلمی آمریکایی در ژانر علمی تخیلی حماسی به کارگردانی دنی ویلنوو است که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. ویلنوو فیلم‌نامه این فیلم را به همراه اریک راث و جان اسپیتز بر اساس رمانی به همین نام اثر فرانک هربرت به نگارش درآورده است. بعد از فیلم تلماسه (۱۹۸۴) به کارگردانی دیوید لینچ، این دومین اقتباس سینمایی از این رمان است. تیموتی شالامی، ربکا فرگوسن، اسکار آیزاک، جاش برولین، استلان اسکاشگورد، دیو باتیستا، استیون مک‌کینلی هندرسون، زندایا، دیوید دستمالچیان، چانگ چن، شارون دانکن-بروستر، شارلوت رمپلینگ، جیسون موموآ و خاویر باردم ستارگان فیلم هستند. داستان فیلم در آینده‌ای دور و در سیاره‌ای به نام آراکیس رخ می‌دهد که به خاطر طبیعت بیابانی خود به تلماسه مشهور شده‌است. این سیاره که تنها منبع ماده‌ای ارزشمند است، آوردگاهی برای نزاع چندین نژاد مختلف می‌شود.

جوایزی که این مجموعه و این فیلم از آن خود کرده از این قرار است:

برندهٔ جایزه نبیولا سال ۱۹۶۶

برندهٔ جایزه هوگو سال ۱۹۶۶

برندهٔ ۶ جایزه اسکار سال ۲۰۲۲

برندهٔ جایزه گلدن گلوب سال ۲۰۲۲

برندهٔ ۵ جایزه بفتا سال ۲۰۲۲

درباره کتاب مسیحای تلماسه

دوازده سال پس از چيرگی پل مودب، پيشوای پيشگو، بر غاصبان ملک دوکی‌اش و تکيه زدنش بر سرير سيادت نه فقط تلماسه که تمام کائنات، جهان زخم‌خورده سرانجام از بستر بهت برخاسته و بنای انتقام می‌گذارد؛ اختيه‌ٔ بنه‌جسريت، محروم از حاصل دسترنجی چندين و چند نسله و تشنه‌ٔ بازپس‌گيری‌اش، زير سايه‌ٔ ساتر سکانداران اتحاديه‌ٔ فضاپيمايی دست ياری به برادر ناتنی‌اش، تشکيلات علم‌محور و اخلاق‌گريز بنه‌تلايلکس می‌دهد تا بلکه بتوانند اين ديو دنياخوار را با دشنه‌ٔ دسيسه از پا درآورند و با مهره‌ٔ غريب دوستی بازگشته از عالم مرگ کيش و ماتش کنند، غافل از آنکه شاه در جدالی تلخ و شيرين با رقيبی به غايت قهارتر است: تقدير...

خواندن کتاب مسیحای تلماسه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران داستان‌های فانتزی و حماسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره فرانک هربرت

فرانک هربرت در ۸ اکتبر ۱۹۲۰ به دنیا آمد و در ۱۱ فوریهٔ ۱۹۸۶ درگذشت. او خبرنگار و نویسنده‌ای آمریکایی بود که در تاکوما در واشنگتن به دنیا آمد. به‌خاطر شرایط بد زندگی، در سال ۱۹۳۸ میلادی، از خانه فرار کرد تا در کنار عموی خود در اورگان زندگی کند. فرانک هربرت پس از جنگ جهانی دوم به دانشگاه واشنگتن رفت و در کلاس‌های نویسندگی خلاق شرکت کرد. او پس از دانشگاه به‌سراغ روزنامه‌نگاری رفت و در چند روزنامه مشغول به کار شد؛ سپس نویسندگی داستان را به‌شکلی جدی‌تر آغاز کرد و در این حوزه به موفقیت‌های فراوانی رسید. رمان «تلماسه» یکی از آثار اوست.

بخشی از کتاب مسیحای تلماسه

«دوران امپراتوریِ مؤدب بیش از هر دوران دیگری در تاریخ بشر شاهد ظهور مورخان بود. اغلب این مورخان دیدگاه یکسانی نسبت به مؤدب داشتند: پرحسادت و متعصبانه، ولی همین واقعیت که این مرد توانست چنین واکنش‌های احساسی و پرتعصبی را در دنیاهایی چنین گوناگون و بی‌شمار برانگیزد نشان از ژرفا و بی‌مانندیِ تأثیری دارد که او بر جهان گذاشت.

البته جای تعجب ندارد، چرا که این مردِ آرمانی و آرمانی انگاشته، تمام اجزای تشکیل‌دهندهٔ تاریخ را در خود داشت. این مرد که با نام پل آتریدیز در یکی از خاندان‌های کبیر باستانی متولد شد، اساسی‌ترین تعلیمات پرانا بیندو را زیر نظر مادرِ بنه‌جسریت خود، لیدی جسیکا آموخت و به لطف این آموخته‌ها تسلطی فوق بشری بر عضلات و اعصاب خود یافت. به‌علاوه او رایمَند نیز بود و در مقام رایمند هوش و درایتش حتی از رایانه‌های مکانیکی‌ای که در دوران باستان رواج داشتند و حال مذاهب استفاده از آن‌ها را ممنوع کرده‌اند نیز پیشی می‌گرفت.

گذشته از تمام این‌ها، مؤدب همان کویساتز هدراخی بود که بنا بود نتیجهٔ برنامهٔ اصلاح نژادی اختیهٔ بنه‌جسریت در طول هزاران نسل باشد.

در نهایت مؤدب، کویساتز هدراخ، او که می‌توانست «در یک زمان در چندین مکان حضور یابد»، این مرد پیشگو که بنه‌جسریت امید داشت از طریقش عنان سرنوشت بشر را در دست بگیرد، بر سریر امپراتوری نشست و از سر مصلحت با یکی از دختران امپراتورپاشای مخلوع ازدواج کرد.

خالی از لطف نیست که خوانندگان که بی‌شک آثار دیگر مورخان را مطالعه کرده و آشنایی‌ای هرچند سطحی با وقایع آن دوران دارند به تناقض این رخدادِ لحظه‌ای با برنامه‌های سازمان‌ها و تشکیلات جهان در آن زمان و به شکستی که تلویحاً برای آن‌ها رقم زد بیندیشند. به خاطر داشته باشید که حُرّه‌مردان، قومِ بادیه‌نشینِ تحت امر مؤدب، تخت سلطنت پادشاه شدامِ چهارم را سرنگون ساختند و لشکرهای ساردوکار، نیروهای متحد خاندان‌های کبیر، ارتش هارکونن‌ها و مزدورانی را که با بودجهٔ مصوب شورای لندسرات اجیر شده بودند تار و مار کردند. مؤدب اتحادیهٔ فضاپیمایی را به زانو درآورد و خواهر خودش، آلیا، را بر منبری مذهبی نشاند که بنه‌جسریت آن را از آن خود می‌دانست.»

نظرات کاربران

میلاد براتی
۱۴۰۲/۱۲/۰۴

چرا این جلد رو صوتی نمیکنید؟؟؟من انقدر از جلد اولش که صوتی بود لذت بردم که حیفم میاد بیام بخونمش.صوتی جلد اولش خیلی عالی بود

صبرا
۱۴۰۲/۱۲/۲۲

برای کتاب خوان هایی که علاقمند به داستان های فانتزی هستند می تونه یک انتخاب عالی باشه.

MohamadJafar Sayde
۱۴۰۲/۱۰/۲۸

عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۳۱۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۷۵,۰۰۰
۶۷,۵۰۰
۱۰%
تومان