دانلود کتاب صوتی مسیحای تلماسه با صدای مهدی صفری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مسیحای تلماسه اثر فرانک هربرت

دانلود و خرید کتاب صوتی مسیحای تلماسه

معرفی کتاب صوتی مسیحای تلماسه

کتاب صوتی مسیحای تلماسه نوشتهٔ فرانک هربرت و ترجمهٔ سید مهیار فروتن فر است. مهدی صفری و آرمان سلطان زاده و جمعی از گویندگان گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده‌اند و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی مسیحای تلماسه

کتاب صوتی مسیحای تلماسه، جلد دوم از مجموعهٔ «تلماسه» است. تلماسه، کره‌ای ساخته‌شده از شن سوزان است و دغدغه‌ٔ ساکنان آن زنده‌ماندن و بقاست. قصهٔ تلماسه و مسیحای تلماسه قصهٔ ظهور آیینی نجات‌بخش است، اما این آیین تبدیل به آیینی سرکوبگر می‌شود. در این جهان قهرمانانی ظلم‌ستیز ظهور می‌کنند، اما پس از مدتی خودشان تبدیل به افرادی ظالم می‌گردند. دو فیلمی که براساس مجموعهٔ تلماسه ساخته شده، فیلم‌هایی آمریکایی در ژانر علمی - تخیلی و حماسی به کارگردانی «دنی ویلنوو» هستند که در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۴ اکران شدند. ویلنوو فیلم‌نامهٔ این فیلم‌ها را به همراه «اریک راث» و «جان اسپیتز» و براساس رمان آن به نگارش درآورده است. بعد از فیلم تلماسه (۱۹۸۴) به کارگردانی «دیوید لینچ»، این دومین اقتباس سینمایی از این رمان است. «تیموتی شالامی»، «ربکا فرگوسن»، «جاش برولین»، «دیو باتیستا» و «زندایا» ستارگان این فیلم هستند. داستان فیلم در آینده‌ای دور و در سیاره‌ای به نام «آراکیس» رخ می‌دهد؛ سیاره‌ای که به خاطر طبیعت بیابانی خود به تلماسه مشهور شده‌ است. این سیاره که تنها منبع از ماده‌ای ارزشمند است، آوردگاهی برای نزاع چندین خاندان مختلف می‌شود.

شنیدن کتاب صوتی مسیحای تلماسه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران رمان‌های علمی - تخیلی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره فرانک هربرت

فرانک هربرت در ۸ اکتبر ۱۹۲۰ به دنیا آمد و در ۱۱ فوریهٔ ۱۹۸۶ درگذشت. او خبرنگار و نویسنده‌ای آمریکایی بود که در تاکوما در واشنگتن به دنیا آمد. به‌خاطر شرایط بد زندگی، در سال ۱۹۳۸ میلادی، از خانه فرار کرد تا در کنار عموی خود در اورگان زندگی کند. فرانک هربرت پس از جنگ جهانی دوم به دانشگاه واشنگتن رفت و در کلاس‌های نویسندگی خلاق شرکت کرد. او پس از دانشگاه به‌سراغ روزنامه‌نگاری رفت و در چند روزنامه مشغول به کار شد؛ سپس نویسندگی داستان را به‌شکلی جدی‌تر آغاز کرد و در این حوزه به موفقیت‌های فراوانی رسید. رمان «تلماسه» و «حماسهٔ تلماسه» از آثار این نویسنده هستند.

بخشی از کتاب صوتی مسیحای تلماسه

«دوران امپراتوریِ مؤدب بیش از هر دوران دیگری در تاریخ بشر شاهد ظهور مورخان بود. اغلب این مورخان دیدگاه یکسانی نسبت به مؤدب داشتند: پرحسادت و متعصبانه، ولی همین واقعیت که این مرد توانست چنین واکنش‌های احساسی و پرتعصبی را در دنیاهایی چنین گوناگون و بی‌شمار برانگیزد نشان از ژرفا و بی‌مانندیِ تأثیری دارد که او بر جهان گذاشت.

البته جای تعجب ندارد، چرا که این مردِ آرمانی و آرمانی انگاشته، تمام اجزای تشکیل‌دهندهٔ تاریخ را در خود داشت. این مرد که با نام پل آتریدیز در یکی از خاندان‌های کبیر باستانی متولد شد، اساسی‌ترین تعلیمات پرانا بیندو را زیر نظر مادرِ بنه‌جسریت خود، لیدی جسیکا آموخت و به لطف این آموخته‌ها تسلطی فوق بشری بر عضلات و اعصاب خود یافت. به‌علاوه او رایمَند نیز بود و در مقام رایمند هوش و درایتش حتی از رایانه‌های مکانیکی‌ای که در دوران باستان رواج داشتند و حال مذاهب استفاده از آن‌ها را ممنوع کرده‌اند نیز پیشی می‌گرفت.

گذشته از تمام این‌ها، مؤدب همان کویساتز هدراخی بود که بنا بود نتیجهٔ برنامهٔ اصلاح نژادی اختیهٔ بنه‌جسریت در طول هزاران نسل باشد.

در نهایت مؤدب، کویساتز هدراخ، او که می‌توانست «در یک زمان در چندین مکان حضور یابد»، این مرد پیشگو که بنه‌جسریت امید داشت از طریقش عنان سرنوشت بشر را در دست بگیرد، بر سریر امپراتوری نشست و از سر مصلحت با یکی از دختران امپراتورپاشای مخلوع ازدواج کرد.

خالی از لطف نیست که خوانندگان که بی‌شک آثار دیگر مورخان را مطالعه کرده و آشنایی‌ای هرچند سطحی با وقایع آن دوران دارند به تناقض این رخدادِ لحظه‌ای با برنامه‌های سازمان‌ها و تشکیلات جهان در آن زمان و به شکستی که تلویحاً برای آن‌ها رقم زد بیندیشند. به خاطر داشته باشید که حُرّه‌مردان، قومِ بادیه‌نشینِ تحت امر مؤدب، تخت سلطنت پادشاه شدامِ چهارم را سرنگون ساختند و لشکرهای ساردوکار، نیروهای متحد خاندان‌های کبیر، ارتش هارکونن‌ها و مزدورانی را که با بودجهٔ مصوب شورای لندسرات اجیر شده بودند تار و مار کردند. مؤدب اتحادیهٔ فضاپیمایی را به زانو درآورد و خواهر خودش، آلیا، را بر منبری مذهبی نشاند که بنه‌جسریت آن را از آن خود می‌دانست.»

نظرات کاربران

alireza hadipour
۱۴۰۳/۰۲/۱۱

بسیار عالی. کلا کتاب تلماسه رو پیشنهاد میکنم امیدوارم هر شش جلد آن زودتر صوتی بشه.

زمان

۱۳ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۳۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۳ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۳۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۳,۰۰۰
۷۲,۱۰۰
۳۰%
تومان