دانلود کتاب صوتی آوای یخ و آتش ۵ (توفان تیغ ها ۱) با صدای مهبد قناعت پیشه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آوای یخ و آتش ۵ (توفان تیغ ها ۱) اثر جرج آر آر مارتین

دانلود و خرید کتاب صوتی آوای یخ و آتش ۵ (توفان تیغ ها ۱)

معرفی کتاب صوتی آوای یخ و آتش ۵ (توفان تیغ ها ۱)

کتاب صوتی آوای یخ و آتش ۵ (طوفان تیغ ها ۱) نوشتهٔ جرج آر آر مارتین و ترجمهٔ رکسانا شیرزادی است. گویندگی این کتاب صوتی را مهبد قناعت پیشه و آرمان سلطان زاده و جمعی از گویندگان انجام داده‌اند و آوانامه آن را منتشر کرده است. طرفداران این مجموعه‌کتاب وقتی ابتدا سریال «بازی تاج‌وتخت» را دیدند و بعد کتاب را خواندند، متوجه شدند کسانی که کتاب را نخوانده یا نشنیده‌اند لذت بزرگی را از دست داده‌اند؛ چون بسیاری بر این عقیده هستند که کتاب جزئیات بیشتری از سریال دارد.

درباره کتاب صوتی آوای یخ و آتش ۵ (طوفان تیغ ها ۱)

آیا شما هم از طرفداران پروپاقرص سریال پرهیجان و نفسگیر «بازی تاج‌وتخت» بودید؟ حتماً می‌دانید که این سریال از کتابی چندجلدی نوشتهٔ جرج آر آر مارتین ساخته شده و لابد این نقل‌قول را شنیده‌اید که هیچ فیلم و سریالی به پای کتابش نمی‌‌رسد؛ چون کتاب به اقتضای فرمش، کامل‌تر است و تمام جزئیات را درون خود دارد. حال تصور کنید کتابِ این سریال را البته با همان موسیقی مسحورکننده و جذابِ «رامین جوادی»، به‌صورت صوتی بشنوید. وقایع داستان «آوای یخ و آتش» در دو سرزمین خیالی به نام‌های «وِستروُس» و «اِسوُس» با تاریخی چندهزارساله رخ می‌دهد. قارهٔ وستروس تحت یک نهاد سیاسی بزرگ به نام هفت پادشاهی اداره می‌شود. یک دیوار بزرگ از یخ و جادو، هفت پادشاهی را از منطقهٔ شمالی جدا می‌کند. قارهٔ اسوس در شرق وستروس قرار دارد. والریا هم که خانهٔ سابق نیاکان خاندان تارگین است، در جنوب اسوس جای گرفته است. داستان همان‌گونه که از نامش پیدا است، نبرد میان چند خاندان بر سر تصاحب تاج‌وتختِ وستروس است. «زمستان در راه است». این جملهٔ معروف کتاب بازی تاج‌وتخت است. بعد از تابستانی طولانی که نمایانگر صلح درون این سرزمین بزرگ است، زمستانی سخت و نفسگیر از راه می‌رسد که از جنگی هولناک خبر می‌دهد. اکنون و در این وضعیت، موجوداتی یخی که فقط در زمستان زیست می‌کنند (آدرها)، تهدیدی برای سرزمین به حساب می‌آیند. از طرف دیگر، «دِینِریس تارگَرین» دختر جاه‌طلبِ پادشاه‌ سابق وستروس (که در خلال جنگی، قبل از تولد دخترش به قتل رسید) برای بازپس‌گیری تاج‌وتخت ازدست‌رفتهٔ پدرش، به هر دری می‌زند.

کتاب صوتی آوای یخ و آتش ۵ (طوفان تیغ ها ۱) پنجمین جلد از این مجموعه است. در این جلد به همان روزهای جنگ میان قلمروهای پادشاهی بازمی‌گردیم. پنج پادشاه در بازی قدرت باقی مانده و مابقی هریک به نحوی حذف شده‌اند. «ثورن اسمل وود» نقشه‌ی حمله‌ای را می‌چیند و برای یک جنگ نابرابر آماده می‌شود. اگر فوراً به آن ورود نکند، فرصت را از کف می‌دهد، اما به اجبار باید در انتظار «جارمن باکول» و «جان اسنو» بماند تا توفان تیغ‌ها به راه افتد و آینده‌ٔ وستروس را نجات بدهد.

شنیدن کتاب صوتی آوای یخ و آتش ۵ (طوفان تیغ ها ۱) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات فانتزی معاصر آمریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جرج آر آر مارتین

جرج آر آر مارتین با نام کامل «جورج ریموند ریچارد مارتین» در ۲۰ سپتامبر ۱۹۴۸ در بایون در ایالت نیوجرسیِ آمریکا متولد شد. او در جوانی عاشق کمیک‌های ابرقهرمانی عصر نقره‌ای دههٔ ۱۹۶۰ بود و همهٔ آن‌ها را جمع می‌کرد. در شمارهٔ ۲۰ کمیک «چهار شگفت‌انگیز» یک نامه منتشر شد که آن را جورج دانش‌آموز برای سردبیر نوشته بود. او در مصاحبه‌هایش گفته یکی از دلایلی که به‌سمت نویسندگی رفت، توجهی است که به آن نامه شده است. در سال ۱۹۶۵، مارتین نوجوان برای داستان ابرقهرمانی‌اش به نام «مرد قدرتمند در برابر حصار آبی» برندهٔ جایزهٔ آلی شد. در سال ۱۹۷۰، در رشتهٔ خبرنگاری از یکی از دانشگاه‌های ایالت ایلینوی مدرک کارشناسی گرفت. یک سال بعد مدرک کارشناسی‌ارشد را از همان دانشگاه گرفت. نوشتن داستان‌های کوتاه علمی - تخیلی را از اوایل دههٔ ۱۹۷۰ آغاز کرد. اولین داستانش با نام «با صبحگاه، مه می‌آید»، نامزد دو جایزهٔ هوگو و نبیولا و در سال ۱۹۷۳ در مجلهٔ آنالوگ منتشر شد. در دههٔ ۱۹۸۰، نوشتن برای تلویزیون را شروع کرد و به ویراستاری کتاب پرداخت. در سال ۱۹۹۱ به رمان‌نویسی بازگشت و کاری را شروع کرد که در نهایت به مجموعهٔ فانتزی مشهور «ترانهٔ یخ و آتش» تبدیل شد. او گفته است کتاب «ترانهٔ یخ و آتش» (یا «آوای یخ و آتش») حداقل هفت کتاب خواهد بود. اولین کتاب این مجموعه، «بازی تاج‌وتخت» در سال ۱۹۹۶ منتشر شد. در نوامبر ۲۰۰۵، چهارمین کتاب مجموعه به نام «ضیافتی برای کلاغ‌ها» در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز و وال‌استریت ژورنال قرار گرفت. زمانی که کتاب پنجم مجموعهٔ ترانهٔ یخ و آتش، «رقصی با اژدهایان» مراحل پایانی انتشار را طی می‌کرد، مارتین به‌شدت درگیر ساخت یک سریال تلویزیونی شد که از مجموعه کتابش اقتباس شده بود. نام سریال را به‌خاطر نام کتاب اول مجموعه، «بازی تاج‌وتخت» گذاشتند. مارتین در انتخاب تیم تهیه‌کنندگی و نوشتن دیالوگ‌ها شرکت داشت و نامش در فهرست تهیه‌کنندگان اجرایی سریال است. از کتاب‌های جرج آر آر مارتین می‌توان به مرگ نور (۱۹۷۷)، رؤیای تب‌آلود (۱۹۸۲)، آتش و خون (۲۰۱۸)، مجموعهٔ ترانهٔ یخ و آتش: بازی تاج‌وتخت، نبرد پادشاهان، طوفان شمشیرها، ضیافتی برای کلاغ‌ها، رقصی با اژدهایان، بادهای زمستان، رؤیای بهار اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی آوای یخ و آتش ۵ (طوفان تیغ ها ۱)

«نسیمی به لطافت و خوشبویی سرانگشتان سرسی از شرق می‌وزید و موهایش را به هم می‌ریخت. صدای آواز پرندگان را می‌شنید و رودخانه زیر قایق در جریان بود. پاروها آن‌ها را به سوی سپیده‌دم صورتی رنگ می‌بردند. بعد از آنهمه تاریکی کشیدن، دنیا چنان دلنشین بود که سرش گیج می‌رفت. «زنده‌ام و از آفتاب سرمستم». خنده‌ای بر لبانش نشست. مثل بلدرچینی که از مخفی‌گاهش رها شده باشد. دخترک با اخم غرید: «ساکت!» اخم بیشتر از خنده به صورت پهن بی‌شکلش می‌آمد. البته جیمی خنده‌اش را که ندیده بود. برای تفریح به جای این جوشن و جلیقه‌ی چرمی گل‌میخ‌دار، او را در یکی از پیراهن‌های ابریشمی سرسی تصور کرد. «انگار به تن یک گاو ابریشم می‌پوشانی». اما این گاو پارو هم می‌زد. شلوار کتانی زبر ضخیمش دو ساق داشت مثل تنه‌ی درخت و عضلات بازویش با هر ضربه شل و سفت می‌شد. با این حال که نیمی از شب را پارو زده بود، اما اثری از خستگی بروز نمی‌داد.»

آوای یخ و آتش ۴ (نبرد پادشاهان ۲)
جورج آر.آر. مارتین
آوای یخ و آتش ۲ (بازی تاج و تخت ۲)
جورج آر.آر. مارتین
آوای یخ و آتش ۳ (نبرد پادشاهان ۱)
جورج آر.آر. مارتین
ویچر (کتاب سوم: خون الف ها)
آندره ساپکوفسکی
ویچر (کتاب دوم: شمشیر سرنوشت)
آندره ساپکوفسکی
ویچر (کتاب پنجم: غسل آتش)
آندره ساپکوفسکی
مسیحای تلماسه
فرانک هربرت
ارباب حلقه ها (جلد سوم بازگشت شاه)
جی. آر. آر. تالکین
حماسه ویچر (جلد هشتم: فصل طوفان ها)
آنجی سپکوفسکی
بازی تاج و تخت (مجموعه سه جلدی نغمه آتش و یخ)
جورج آر.آر. مارتین
ویچر (کتاب چهارم دوران حقارت)
آندره ساپکوفسکی
حماسه ویچر (جلد سوم: خون الف ها)
آنجی سپکوفسکی
بازی تاج و تخت (طوفان شمشیرها)
جورج آر.آر. مارتین
حماسه ویچر (جلد هفتم: بانوی دریاچه)
آنجی سپکوفسکی
تلماسه
فرانک هربرت
حماسه ویچر (جلد پنجم: غسل آتش)
آنجی سپکوفسکی
حماسه ویچر (جلد دوم: شمشیر سرنوشت)
آنجی سپکوفسکی
ماجراهای تام سایر
مارک تواین
مجموعه ارباب حلقه ها
جی. آر. آر. تالکین
حماسه ویچر (جلد ششم: برج پرستو)
آنجی سپکوفسکی

نظرات کاربران

سامان فکور
۱۴۰۳/۰۶/۰۱

و سرانجام بخش جدید منتشر شد

زمان

۲۰ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۲۴۶٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۰ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۲۴۶٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۷۸,۰۰۰
تومان