دانلود کتاب صوتی مجموعه ارباب حلقه ها با صدای آرمان سلطان زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مجموعه ارباب حلقه ها اثر جی. آر. آر. تالکین

دانلود و خرید کتاب صوتی مجموعه ارباب حلقه ها

معرفی کتاب صوتی مجموعه ارباب حلقه ها

کتاب صوتی مجموعه ارباب حلقه ها نوشتهٔ جی آر آر تالکین و ترجمهٔ رضا علیزاده است. گویندگی این مجموعه رمان صوتی انگلیسی را آرمان سلطان زاده و سحر بیرانوند و مریم پاک ذات انجام داده‌اند و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی مجموعه ارباب حلقه ها

کتاب صوتی مجموعه ارباب حلقه ها حاوی یک مجموعه رمان ماجراجویانه و حماسی و یک سه‌گانه است. در زمان‌های قدیم و در سرزمین میانه، حلقه‌های قدرت توسط الف‌ها ساخته می‌شد. سائورون، ارباب تاریکی، حلقهٔ یگانه را جعل کرد و آن را با قدرت خود پر کرد تا بتواند بر دیگران حکومت کند، اما حلقهٔ یگانه از او گرفته شد. اگرچه سائورون در سرتاسر سرزمین میانه به‌دنبال آن بود، حلقه گم شده بود. این حلقه پس از سال‌ها به‌دست بیلبو بگینز افتاد. در رمان «هابیت»، بیلبو زمانی که همراه با گاندولفِ جادوگر و یارانش به نبرد با اژدها رفت، حلقه‌ای را به چنگ آورد که آن حلقه در واقع سرآغاز سه‌گانهٔ «ارباب حلقه‌ها» شد. اکنون در دهکده‌ای خواب‌آلود در شایر، فرودو بگینزِ جوان، خود را با یک کار بزرگ روبه‌رو می‌بیند؛ زیرا پسرعموی سالخورده‌اش بیلبو، حلقه را به او می‌سپارد. فرودو باید خانه‌اش را ترک کند و سفری خطرناک در سراسر سرزمین میانه به‌سمت شکاف‌های عذاب انجام دهد تا حلقه را نابود و هدف شیطانی ارباب تاریکی را خنثی کند. کتاب صوتی حاضر با جشن ۱۱۱سالگی بیلبو آغاز می‌شود. نیویورک تایمز این اثر را یک جهان منحصربه‌فرد، بیرون‌آمده از اعماق چاه زمان، با جزئیات بسیار و به‌طرز شگفت‌انگیزی سرگرم‌کننده و درعین‌حال سرشار از معانی عمیق توصیف کرده است. جی آر آر تالکین نویسندهٔ کتاب صوتی مجموعه ارباب حلقه ها است.

شنیدن کتاب صوتی مجموعه ارباب حلقه ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر انگلستان و قالب مجموعه رمان (سه‌گانه) پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جی آر آر تالکین

جی آر آر تالکین با نام کامل «جان رونالد روئل تالکین» (John Ronald Reuel Tolkien) ‌در ۳ ژانویهٔ ۱۸۹۲ در بلوم‌فونتین به دنیا آمد و در ۲ سپتامبر ۱۹۷۳ در آفریقای جنوبی درگذشت. او نویسنده، شاعر، زبان‌شناس و استاد دانشگاهی بریتانیایی بود که برای آثار خیال‌پردازانه و حماسی‌اش شناخته می‌شود. از معروف‌ترین کتاب‌های او می‌توان به «هابیت»، «ارباب حلقه‌ها» و «سیلماریلیون» اشاره کرد. او از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۹، استاد زبان‌شناسی تاریخی در دانشگاه آکسفورد بود. این مدرس و نویسنده، علاوه‌بر کتاب‌های یادشده، آثار داستانیِ دیگری به نام‌های «ماجراهای تام بامبادیل»، «راه پیوسته تا آن سو می‌رود»، «فرزندان هورین» را که عمدتاً پس از مرگش منتشر شدند، نوشته است. این کتاب‌ها درمورد موضوع‌هایی است که آن‌ها را رشته ‌افسانه (Legendarium) می‌نامند و در اصل اسطوره‌شناسی خیالی برای گذشتهٔ دور زمین است. تالکین علاقهٔ فراوانی به ساختن زبان‌های علمی یا فراساخته داشت. او شاید تنها کسی باشد که ۱۵ زبان ساخته‌ است.

بخشی از کتاب صوتی مجموعه ارباب حلقه ها

«وقتی فرودو به خود آمد، هنوز حلقه را نومیدانه در چنگ می‌فشرد. کنار آتش دراز کشیده بود که اکنون بر رویش هیزم کپه کرده بودند و با درخشندگی در حال سوختن بود. سه تن همراه او بر رویش خم شده بودند. دیوانه‌وار پرسید: «چه اتفاقی افتاده؟ پادشاه رنگ‌پریده کجاست؟» از شنیدن صدایش چنان خوشحال شدند که مدتی در پی جواب دادن به پرسش‌هایش نبودند. از طرفی سؤال‌هایش را نیز درک نمی‌کردند. سرانجام از حرف‌های سم دریافت که آنان چیزی ندیده‌اند جز اشباح سایه‌وار نامشخص که به سویشان می‌آمدند. سم ناگهان در کمال وحشت دریافته بود که اربابش ناپدید شده است و درست در آن لحظه سایه‌ای سیاه شتابان از کنارش گذشته و او به زمین افتاده بود. صدای فرودو را شنیده بود، ولی صدا گویی از دوردست به گوش می‌رسید یا از زیرزمین که کلماتی عجیب را فریاد می‌زد. بیشتر از این چیزی ندیدند. تا آنکه بالای سر فرودو رسیدند که با شمشیری در زیر پایش به رو روی چمن افتاده و انگار که مرده بود.»

معرفی نویسنده
عکس جی. آر. آر. تالکین
جی. آر. آر. تالکین

جی آر آر تالکین نویسنده‌، شاعر، لغت‌شناس و پژوهشگر انگلیسی است. تالکین خالق مجموعه‌ای از مهم‌ترین رمان‌های فانتزی قرن بیستم، «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» است. آثار فانتزی او نقشی اساسی در اقبال به خواندن و نوشتن در این ژانر ادبی داشت. تالکین در جنگ جهانی اول حضور داشت و با درجه ستوان دوم به ارتش بریتانیا خدمت کرد.

نظرات کاربران

Alivi
۱۴۰۲/۱۲/۰۸

ماشالا اقای سلطان‌زاده خودش به تنهایی یه گروه گویندگی کامله

کاربر 8574941
۱۴۰۳/۰۲/۰۵

خیلیییی خوبه🤤🤤

زمان

۷۶ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۶ گیگابایت, ۲۳۱٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷۶ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۶ گیگابایت, ۲۳۱٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۲۱,۰۰۰
۲۹۴,۷۰۰
۳۰%
تومان