دانلود و خرید کتاب سرود کریسمس (متن کوتاه شده) چارلز دیکنز ترجمه محسن سلیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سرود کریسمس (متن کوتاه شده) اثر چارلز دیکنز

کتاب سرود کریسمس (متن کوتاه شده)

معرفی کتاب سرود کریسمس (متن کوتاه شده)

کتاب سرود کریسمس (متن کوتاه شده) نوشتهٔ چارلز دیکنز و ترجمهٔ محسن سلیمانی است. نشر افق این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی یک رمان مشهور انگلیسی.

درباره کتاب سرود کریسمس (متن کوتاه شده)

کتاب سرود کریسمس (متن کوتاه شده) اولین‌بار در سال ۱۸۴۳ میلادی و در کریسمس منتشر شد. این رمان مشهور انگلیسی جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزهٔ ادبیات داستانی در سراسر جهان بوده است؛ داستانی درمورد پیرمرد خسیس و سنگدلی به نام «اسکروچ» که بسیار ثروتمند است اما بداخلاقی‌اش باعث شده هیچ‌کس را در کنارش نداشته باشد؛ تا اینکه در شب کریسمس با دیدن روح شریکش اتفاق‌های عجیبی را تجربه می‌کند. چارلز دیکنز که او را برجسته‌ترین نویسندهٔ عصر ویکتوریایی و تأثیرگذارترین نویسنده پس از شکسپیر دانسته‌اند، تلفیقی از خیال‌پردازی، واقعیت‌های اجتماعی و دوران کودکی خودش را در این اثر گرد آورده است. رمان‌های او غالباً مخاطب را در گوشه‌ای از داستان با اتفاقات ناگهانی شگفت‌زده می‌کند و در پایانْ حقیقتی را نشان می‌دهد که کامل درک می‌شود. در رمان‌های چارلز دیکنز می‌توانیم تقابل شخصیت‌های سفید و آرمانگرا را با افراد سیاه و بدذات ببینیم. ریتم رمان «سرود کریسمس» باعث شده تا چندین فیلم و انیمیشن از آن تولید شود. بیش از ۲۰ فیلم از این اثر ساخته شده است. نخستین اقتباس سینمایی در سال ۱۹۰۱ در بریتانیا ساخته شد؛ فیلم صامت «اسکروج» یا «روح مارلی»؛ علاوه‌بر فیلم، اپرا، باله و یک نمایش موزیکال در برادوی ساخته شد و بی‌بی‌سی هم انیمیشن و یک پانتومیم ساخت که «مارسل مارسو» در آن نقش‌آفرینی کرد. چارلز دیکنز در این داستان، بشردوستی عمیق خود را آشکار کرده است. او در تمام زندگی‌اش تلاش کرد تا وجدان عمومی جامعه را علیه شرایط اسف‌بار زندگی تهیدستان به‌ویژه وضعیت غیرانسانی کودکان کار در بریتانیا بشوراند و با اقداماتش و فراهم‌آوردن امکان آموزش برای این کودکان وضعیت آن‌ها را بهبود بخشد. رمان سرود کریسمس (متن کوتاه شده) را بخوانید.

خواندن کتاب سرود کریسمس (متن کوتاه شده) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی قرن ۱۹ بریتانیا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره چارلز دیکنز

«چارلز جان هوفام دیکنز» در ۷ فوریهٔ ۱۸۱۲ متولد شد. از کودکی مجبور بود در کارخانه کار کند. پدرش که قادر نبود بدهی‌هایش را پرداخت کند، زندانی شده بود. وقتی دوران حبس پدر تمام شد، چارلز به تحصیلاتش ادامه داد؛ سپس کارمند دفتر یک وکیل و بعد گزارشگر روزنامه شد. کتاب‌های مشهور او «نیکلاس نیکلبی»، «سرود کریسمس»، «دیوید کاپرفیلد»، «آرزوهای بزرگ»، «الیور توئیست» و «داستان دو شهر» است. از کتاب‌های او تابه‌حال اقتباس‌های سینمایی و تئاتری بسیاری صورت گرفته است. جیمز جویس (نویسندهٔ مشهور)، چارلز دیکنز را پس از شکسپیر تأثیرگذارترین نویسنده‌ٔ انگلیسی‌زبان می‌داند. دیکنز در ۹ ژوئن ۱۸۷۰ به‌طور ناگهانی و بر اثر سکتهٔ قلبی از دنیا رفت. مزار او اکنون در کلیسای وست‌مینیستر در بخش ویژهٔ نویسندگان معروف به «کنج شاعران» در لندن جای دارد. خانه‌ای که دیکنز برای مدتی در آن زندگی می‌کرد، حالا تبدیل به موزه‌ای دربارهٔ زندگی او شده است. «دیوید لین» اولین فیلم‌سازی بود که به‌سراغ آثار چارلز دیکنز رفت و در برگردان دو اثر او (آرزوهای بزرگ و اولیور توئیست) توانست دو فیلم فراموش‌نشدنی به تاریخ سینما هدیه کند.

معرفی نویسنده
عکس چارلز دیکنز
چارلز دیکنز
انگلیسی | تولد ۱۸۱۲ - درگذشت ۱۸۷۰

چارلز جان هوفام دیکنز برجسته‌ترین رمان‌نویس انگلیسی عصر ویکتوریا و یک فعال اجتماعی توانمند بود. به عقیده جیمز جویس، نویسنده بزرگ معاصر، از شکسپیر به این سو، دیکنز تأثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی بوده‌است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۹۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۲۹۶٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان