دانلود و خرید کتاب قواعد مدیریت: ۵۰ قاعده جدید برای مدیران جو اوئن ترجمه علیرضا ابوالفتحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قواعد مدیریت: ۵۰ قاعده جدید برای مدیران اثر جو اوئن

کتاب قواعد مدیریت: ۵۰ قاعده جدید برای مدیران

معرفی کتاب قواعد مدیریت: ۵۰ قاعده جدید برای مدیران

«قواعد مدیریت» نوشته جو اوئن(-۱۹۵۸)، است و ۵۰ قاعده جدید برای مدیران را در شرایط امروز اقتصاد جهان معرفی می‌کند. این کتاب به زبانی ساده و روان نوشته شده است و در آن شرحی خلاصه و مفید از آنچه هر مدیری باید بداند و مهارت‌هایی که باید کسب کند تا مدیر موفقی لقب بگیرد، بیان شده است. مطالعۀ این کتاب این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا ضمن آشنایی با برخی اصول و قواعد مدیریتی، راهکارها و روش‌های حل مسائل و مشکلات حین کار را نیز بشناسید. کتاب حاضر، مشتمل بر پنجاه فصل است که هر یک روی پای خود می‌ایستد و به موضوع جداگانه‌ای می‌پردازد. نویسندۀ کتاب با به‌کارگیری برخی واژه‌ها و عبارات طنزآلود، کوشیده است خواننده را از کسالت و خستگی برهاند و درضمن، نشانه‌هایی را در ذهن وی ایجاد کند تا بتواند در مواقع لزوم با یادآوری آنها، برداشت صحیح و اقدام درست را در پیش بگیرد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: برای موفقیت در این دنیای در حال ‌تغییر، باید مهارت‌ها‌ و روش‌های جدیدی در کار، کسب شوند. اگرچه، هنوز داشتن هوش و ذکاوت، امتیاز تلقی می‌شود، ولی نمی‌توانید در فضایی بسته کار کنید و به درجات عالی برسید. دانشگاه‌ها مملو از استعدادهای درخشانی‌ هستند که از لحاظ هنر مدیریتی، فاقد ‌کیفیت لازم‌اند. امروزه، برای هدایت افراد، به‌ دو مجموعه‌ مهارت نیاز دارید: نخست باید روش‌های نوین طرزِ برخورد و رفتار با کارکنان را بیاموزید، تا به‌جای اعمال نظارت‌های شدید و دستوردهی، به تشویق، ترغیب، انگیزه‌بخشی، تربیت و تأثیرگذاری، روی بیاورید؛ دوم اینکه بتوانید با انواع مختلف آدم‌ها تعامل مناسب داشته باشید. اگر نگاهی به درون سازمانتان بیندازید، قطعاً افراد کمی را خواهید یافت که از همۀ این خصوصیات به‌طور کامل برخوردار ‌باشند. در عوض، بیشتر آنها حد میانه هستند، یعنی نه خیلی خوب‌اند و نه خیلی بد. شاید کشف مهارت‌های آنان ساده باشد، ولی ارتقای سطح کیفی‌شان، کار بسیار دشواری است.
درون سازمان اپل
آدام لشینسکی
رهبری ممتاز: ۱۲ ویژگی آموختنی رهبران برجسته و موفق
برایان تریسی
صفر به یک: نکاتی در مورد استارتاپ‌ها (چگونه آینده را بسازیم)
پیتر تیل
رهبری: مدیران نوآور و تحول‌ساز این‌گونه عمل می‌کنند
برایان تریسی
راهبرد کسب‌وکار: واکاوی الگوهای تدوین و پیاده‌سازی راهبرد
برایان تریسی
فرآیند تصمیم‌گیری در مدیریت
استفن پی. فیتزجرالد
خودرهبری: چگونه با تکیه بر درونِ خود، رهبری مؤثرتر، کارآمدتر و موفق‌تر شویم
اَندرو برایانت
تفکر مبتنی بر سناریو: رویکردهای عملی به آینده
جورج رایت
کارکشته: چگونه ماهرترین و خلاق‌ترین کارکنانتان را رهبری کنید؟
راب گافی
اینگونه مدیریت کنید: راه‌های آسان و موثر برای بهترین استفاده از کارکنان
برایان امرسون
استراتژی در عمل: راهنمایی برای عملگران به سوی تفکر استراتژیک
جرج توستیگا
۵۰ چالش اساسی مدیران
سونا شرات
شاهد جنگ و اقتصاد: خاطرات یک مدیر اقتصادی بانک مرکزی در دوران جنگ ایران و عراق
محمدرضا قسیمی
مذاکره
برایان تریسی
استاندارد سیستم مدیریت کیفیت (ایزو ۹۰۰۱: ویرایش ۲۰۱۵)
چارلی سیانفرانی
مذاکره برد – برد
دیوید گلدویچ
الفبای مذاکره: راهبردهای برد-برد به زبان ساده و کاربردی
چارلز پی.لیکسون
تحلیل فضای کسب و کار
مرتضی عمادزاده
اثر ذهن (جلد دوم)
راجر دالی

نظرات کاربران

محمد حسینشون :)
۱۴۰۲/۱۱/۰۲

یکم عجیبه اینکه فقط ۴ نفر نظر دادند اما ۹۴ تا بریده کتاب ازش گذاشتن انگار که دنیای اقتصاد اینجا هم دوست داره کار رسانه ای کنه🧐 نمی دونم ولی عجیبه🙃

وحید
۱۳۹۵/۰۹/۱۱

خیلی ممنون از گذاشتن این سری کتاب‌ها اونم از انتشارات دنیای اقتصاد، عالی ممنون منم میخرم

فرشید
۱۳۹۵/۰۹/۱۱

عالی ممنون،خریدم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹۴)
شاید بهترین جمله‌ای که حس اعتماد را از بین می‌برد، این است: ‌«به من اعتماد کن‌». هرگز، به کسی که این جمله را ابراز می‌کند اعتماد نکنید. اعتماد، باید شکل بگیرد، نَه ادعا شود
هدی✌
باید اطمینان حاصل کنید که راه‌حلِ انتخابی، همانی است که افراد نسبت به آن احساس مسئولیت دارند و آن را به‌درستی انجام می‌دهند. اگر راه‌حل‌ خودتان را تحمیل کنید، هیچ تعهدی به آن نخواهند داشت. قبل از شروع، از انتظارات آنان مطلع شوید
هدی✌
: بیشتر مردم، غیب‌گو نیستند. آنها فقط نمی‌دانند چه می‌خواهید و در ادامه باید چه کنند. باید مسائل را برای آنان شرح دهید و سپس بپرسید که گفته‌های شما را تأیید می‌کنند یا خیر. این‌گونه نپندارید که آنها گوش داده و پذیرفته‌اند. در پایان، مطمئن شوید کار را به‌درستی پیگیری می‌کنید. تکرار می‌کنم: فرض نکنید مراحل، خودشان پیش می‌روند؛ نه، لازم است آنها را به زور به جلو برانید. ارسال پیامی کوتاه بابت تشکر از حضور در جلسه و یادآوری دربارۀ زمان بعدی گفت‌وگو، همیشه به شما کمک می‌کند.
هدی✌
. آنها را عادت دهید سخنانتان را بپذیرند. در ابتدای گفت‌وگو شاید با برخی موضوعات مانند گرمی یا سردی هوا با شما موافق باشند، پس بکوشید به آرامی، همین رویۀ را در طول گفت‌وگو حفظ کنید.
هدی✌
اشتباه غالب مدیران این است که فکر می‌کنند اگر یک‌بار از یک‌فرد قدرشناسی کردند دیگر موفقیت خود را تضمین کرده‌اند؛ اما این‌طور نیست، هرچه بیشتر این‌کار را انجام دهید، موفقیت بیشتری نصیبتان می‌گردد. در واقع، تعریف ‌و تمجید کردن راهی هوشمندانه و زیرکانه برای فراخواندن موفقیت به‌سوی خود است.
هدی✌
افراد را به بروز خلاقیت تشویق کنید. این‌کار، کیفیت راه‌حل‌ها را بهبود می‌بخشد. با پدید آمدن انتخاب‌ها، نوعی احساس تملک در آنان ایجاد می‌شود.
هدی✌
از مدیران، درخواست‌های کلی و ساده نکنید. این پدیده را تفویض رو به بالا یا تسلیم شدن می‌گویند. با طرح و نقشۀ قبلی پیش مدیر بروید و به‌طور دقیق، کمکی را که انتظار دارید بیان کنید. اگر مدیر از برنامه‌هایتان رضایت نداشته باشد، مطمئناً با کمک یکدیگر، برنامه‌های بهتری طرح‌ریزی می‌کنید. این کار را تا پایان و با اطمینان ادامه دهید.
هدی✌
اگر می‌خواهید فرصتی برای ترغیب دیگران بیابید، نگاه آنان به دنیای پیرامون را به‌خوبی بشناسید. پس بگذارید حرف بزنند. هرچه بیشتر حرف بزنند، چیزهای بیشتری دربارۀ چگونه فکر کردن آنان خواهید یافت و راحت‌تر می‌توانید علایق و خواسته‌هایتان را با آنان تطبیق دهید.
هدی✌
در میان عموم این‌کار را انجام دهید. تمجید یعنی قدرشناسی. این اقدام در فضای خصوصی نیز خوب، اما در مقابل دیدگان سایرین، بسیار بهتر است.
هدی✌
از تکرار تعریف‌وتمجید دربارۀ عده‌ای خاص، پرهیز کنید. در این صورت، آنها سوگلی شما می‌شوند و در مقابل، بقیۀ اعضا موضع خاصی نسبت به این‌گونه رفتار می‌گیرند؛ رنجور و منزجر می‌شوند.
هدی✌

حجم

۲۰۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۲۰۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان