دانلود و خرید کتاب نبرد من آدولف هیتلر ترجمه مهدی افشار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نبرد من

کتاب نبرد من نوشتهٔ آدولف هیتلر و ترجمهٔ مهدی افشار است و بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نبرد من

«نبرد من» نوشتهٔ آدولف هیتلر (۱۹۴۵-۱۸۸۹)، رهبر آلمان نازی است. هیتلر در این کتاب، نگاه و رویکرد خود در ایجاد حزب نازی و روش ایدئال رهبری کشور آلمان را بیان می‌کند. این کتاب به نوعی هم زندگی‌نامه و هم تصویر ذهنی هیتلر از جهانی را که می‌خواست بسازد بازگو می‌کند. او این کتاب را در سال‌های ۱۹۲۴ تا ۱۹۲۵ در زندانی در آلمان و پس از کودتای نافرماجش نوشت و تا سال ۱۹۴۵ بارها این کتاب را مورد بازبینی قرار داد.

بخش اول کتاب نبرد من در حالی نوشته شده که نویسنده در یک دژ نظامی در باواریا زندانی بوده است. چگونه او به آن دژ روانه شد و چرا؟ پاسخ این سؤال بسیار مهم است، زیرا این کتاب با وقایعی در ارتباط است که نویسنده را دچار مصیبت و گرفتاری کرده و به این دلیل نویسنده تحت فشارهای عاطفی ناشی از حوادث تاریخی زمان خود این کتاب را نوشته است. آن هنگام، زمان حقارت شدید آلمان و تا حدودی استمرار وقایعی بود که طی یک قرن گذشته رخ داده بود. این دورهٔ یک‌صد‌ساله از هنگامی آغاز می‌شود که ناپلئون، امپراتوری کهن آلمان را تکه‌تکه کرد و سربازان فرانسه تقریباً کل این کشور را به اشغال خود در‌آوردند.

با خواندن این کتاب و دانستن تاریخ آن زمان متوجه می‌شویم کتاب نبرد من تحت تأثیر چند نوع فشار عاطفی و روحی نوشته شده است؛ هیتلر ذاتاً نسبت به مقامات دولتی باواریا، نسبت به جوامع میهن‌پرست خودفروش که ناخواسته آلت دست فرانسه شده بودند و نسبت به فرانسه شدیداً آزرده و خشمگین بود، بنابراین نگاه خشمگینانۀ او به فرانسه در چنین شرایطی امری طبیعی می‌نماید. در این زمان، نامیدن فرانسه به‌عنوان دشمن ابدی و سرسخت آلمان به‌هیچ‌وجه اغراق‌آمیز نبوده است. چنین شیوۀ بیانی حتی توسط صلح‌طلبان، نه تنها در آلمان که در خارج از آن نیز مورد استفاده قرار گرفت، و گرچه جلد دوم نبرد من پس از رهایی هیتلر از زندان نوشته و پس از خروج فرانسه از روهر منتشر شد، صدای گام‌های ارتش متجاوز هنوز در گوش آلمان‌ها طنین‌افکن بود و ویرانی‌های وحشتناکی که در حیات اقتصادی و صنعتی آلمان ایجاد شده بود، این کشور را دچار هرج و مرج اجتماعی و اقتصادی کرد، و تمامی این ویرانی‌ها ناشی از تجاوز فرانسه بود. در فرانسه فرانک به پنجاه درصد ارزش قبل خود سقوط کرده بود. در‌واقع، در پی تجاوز فرانسه به روهر و راین‌لند، کل اروپا در آستانۀ نابودی قرار گرفته بود، اما از آن‌جا که چنین وقایعی متعلق به گذشته‌ای فراموش شده است، هیچ‌کس خواستار یادآوری آن‌ها نیست. اغلب این سؤال طرح می‌شود که چرا هیتلر کتاب نبرد من را بازبینی نکرده است؟ پاسخی که فوراً به ذهن هر منتقد بی‌طرفی خطور می‌کند، این است که نبرد من سندی تاریخی ا‌ست که نقش زمان خود را به تصویر می‌کشد. اگر بخواهیم این کتاب را تصحیح کنیم باید آن را از بافت تاریخی‌اش جدا سازیم. علاوه بر این، هیتلر اعلام کرده است اعمال و اظهاراتش بازبینی نسبی کتاب را شامل می‌شود و باید به معنای واقعی کلمه در نظر گرفته شوند. این نکته، به‌ویژه به اظهارات و بیاناتی در نبرد من مربوط می‌شود که در‌خصوص فرانسه و قومیت آلمانی است که تا آن زمان به رایش ملحق نشده بودند. هیتلر به نمایندگی از آلمان، قاطعانه بخش آلمانی تیرول جنوبی را به‌عنوان متعلقات دائمی ایتالیا دانسته و در‌خصوص فرانسه، بارها اعلام می‌کند که هیچ دلیلی برای کشمکش منافع سیاسی میان آلمان و فرانسه وجود نداشته و آلمان هیچ‌گونه ادعای ارضی نسبت به فرانسه ندارد. هیتلر هم‌چنین اعلام می‌کند از آن‌جا که او تنها رهبر سیاسی بوده و هنوز در جایگاه مسئول سیاسی قرار نداشته ــ زمانی‌که این کتاب را نوشته است‌ــ آنچه در کتاب نبرد من بیان کرده از نگاه فردی است که در موقعیت سیاسی نیست و در مقام صدراعظم رایش قرار ندارد.

خواندن کتاب نبرد من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران و پژوهشگران تاریخ جهان پیشنهاد می‌کنید.

بخشی از کتاب نبرد من

«دولت مردمی که سعی کردم خطوط کلی آن را ترسیم کنم، به دلیل یک واقعیت ساده که از شرایط ضروری برای وجود آن دولت آگاه هستیم، تحقق نمی‌یابد. دانستن و آگاهی از جنبه‌هایی که این دولت ارائه می‌کند کافی نیست. مسئلۀ تأسیس دولت بسیار مهم‌تر است. از احزاب موجود که از دولت کنونی منافع خود را تأمین می‌کنند نمی‌توان انتظار داشت تغییری اساسی در نظام ایجاد کنند یا این‌که نگرش خود را نسبت به قوۀ ابتکار تغییر دهند. این مسائل همه چیز را غیر‌ممکن جلوه می‌دهد، زیرا در همه جا یهودیان قدرت و ادارۀ امور را در اختیار دارند. روند پیشرفتی که اکنون تجربه می‌کنیم، اگر بدون مانع ادامه یابد، به تحقق پیش‌بینی یهودیان مبنی بر این‌که آن‌ها یک روز ملت‌های دیگر را نابود خواهند کرد و اربابان جهان خواهند شد، منتهی می‌شود. در مقابل میلیون‌ها <بورژوا> و <پرولتاریا>ی آلمانی، که به‌سبب بزدلی، حماقت و جهل به‌سمت ویرانی و نابودی می‌روند، یهودی دائماً راه خود را می‌گشاید و همیشه به هدف بعدی خود می‌نگرد.

هر حزبی را که رهبری می‌کند فقط برای منافع او می‌جنگد و مطمئناً منافع او با منافع آریایی‌ها مشترک نیست. اگر بخواهیم تصویر آرمانی دولت مردمی را به واقعیت تبدیل کنیم، باید استقلال نیروهایی را که حیات عمومی را کنترل می‌کنند حفظ کنیم و به دنبال نیروهای جدیدی باشیم که به‌خاطر مبارزه برای چنین آرمانی آماده و توانا باشند، زیرا اولین هدف مبارزه تاسیس دولت مردمی نیست، بلکه نابود‌کردن دولت یهودی کنونی است.»

نظرات کاربران

Hemmat
۱۳۹۵/۰۹/۰۵

کتاب « نبردمن » انجیل نازیسم و در شمار آثار برجسته ی فلسفه ی سیاسی کلاسیک معاصر بشمار می می‌ آید. هیتلر این کتاب را در ۱۶ اکتبر سال ۱۹۲۴ یعنی ۶ سال پس از جنگ جهانی اول و در زندان

- بیشتر
Shahin
۱۳۹۵/۰۸/۲۹

واقعا این چه بحثیه؟! یعنی کتابو هم میخواین از این مردم بگیرین؟! یعنی یکی بیاد راجع به فاشیسم بخونه میره به سمت فاشیسم؟ پس چرا جوونای ما اینقدر توی دوران مدرسه داستانای دینی و راجع به دین خوندن، الآن اصن

- بیشتر
MƖƦȤƛ
۱۴۰۰/۰۳/۰۳

تاریخ را فاتحان آن می نویسند! وقتی واژه هیتلر را می شنویم به یاد ۸۰ میلیون کشته جنگ جهانی دوم می افتیم و او را به خونخواری و جنایتکاری متهم می کنیم در حالی که چنین نیست. اندکی تفکر؛ معاهده ورسای،

- بیشتر
Zeinab
۱۳۹۸/۰۷/۲۴

هیتلر از زبان خودش. بعد از خواندن این کتاب احتمالا دید دیگری نسبت به هیتلر پیدا می‌کنید. مردی بی‌نهایت وطن‌پرست که به دقت حوادث روزگارش را رصد می‌کرد، تحلیل‌های دقیقی ارائه می‌داد، پله‌پله بالا آمد و به پیشوایی آلمان رسید.

- بیشتر
sepand
۱۳۹۶/۱۱/۰۲

برای نسخه های دیجیتال قیمتها بسیار بالاست.

Solmaz
۱۳۹۶/۱۱/۱۰

ای کاش ایران هم یه فردی مثل هیتلر رو داشت. اگه کتاب رو به درستی بخونید متوجه می شید که ایران الان وضع مشابهی با وضع آلمان در اون زمان داره.

مجید
۱۳۹۶/۰۴/۱۱

این کتابا چرا اینقدر گرونه والا تا دیروز میگفتن کاغذ گرونه کاغذو با یارانه میگرفتن بعد ازاد میفروختن الان که دیگه کاغذ نیست حداقل هزینه کاغذ و چاپ رو کم کنید از خود اثر کلش نه حداقل هشتاد درصدش رو

- بیشتر
Ali
۱۳۹۸/۱۱/۱۵

دوستان بین نشر نگاه و پارسه کدومو پیشنهاد میدین؟

P
۱۳۹۹/۰۵/۲۴

خوبی کتاب که جای خود دارد ولی خدایی عکس جلد بهتر از این نبود انگار تئاتر داره اجرا میکنه بنظرم ارزششو میاره پایین

Siavash
۱۳۹۶/۰۷/۰۱

چه خبره؟ چرا اینقدر گرون؟!!!

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶۶)
اگر دولتی از قدرتی که در اختیار دارد به‌عنوان ابزار سرکوب بهره گیرد، بدیهی است به رنج ملت می‌انجامد و نتیجۀ آن شورش است که نه‌تنها یک حق است، بلکه وظیفۀ تک‌تک افراد هم‌میهن است.
samianoosheh
زمانی‌که صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند تمام جهان باور کند با ایجاد کشوری یهودی در فلسطین هدف ملی جدید یهودیان تأمین خواهد شد، یهودیان از این رهگذر ابزاری دیگر برای فریب مسیحیان ساده‌لوح به‌کار می‌گیرند، آن‌ها کوچک‌ترین نیتی برای ساختن کشوری در فلسطین ندارند که در آن‌جا زندگی کنند. آنچه آن‌ها واقعاً در نظر دارند ایجاد سازمان مرکزی برای کلاهبرداری و حقه‌بازی بین‌المللی است. به‌عنوان کشوری مستقل، هیچ‌کس نمی‌تواند آن را کنترل کند. بنابراین این کشور می‌تواند به‌عنوان مأمنی برای کلاهبردارانی باشد که شناخته شده‌اند و در عین حال مدرسه‌ای عالی برای آموزش کلاهبرداران دیگر است.
Zeinab
افرادی را می‌شناسم که ساعت‌های متمادی مطالعه می‌کنند، کتاب پشت کتاب، از این صفحه به آن صفحه، اما با‌این‌همه نمی‌توانم آن‌ها را <اهل کتاب> بنامم. البته آن‌ها دانستنی‌های بسیاری دارند، اما به نظر می‌آید مغزشان توانایی تنظیم و دسته‌بندی مطالب ذخیره‌شده را ندارد. آن‌ها توانایی تمایز قایل‌شدن بین مطالب مفید و غیرمفید را ندارند؛ بنابراین ممکن است مطالب بی‌فایده را در ذهن خود انباشته کنند و چه‌بسا حین مطالعه از مطالب مفید بگذرند
Zeinab
هیچ‌گاه از کسی پرسیده نمی‌شود چه کاری می‌تواند انجام دهد بلکه از او می‌پرسند چه چیزی آموخته است. <تحصیل‌کرده>ها هر فرد احمقی را که با شماری از مدارک آکادمیک مجهز شده باشد بالاتر از تواناترین دوستان جوانی می‌دانند که این مدارک گران‌بها را ندارند
Zeinab
در زمان تحقیر شدید سرزمین پدری‌مان، یوهانس پالم کتاب‌فروش که ناسیونالیستی سازش‌ناپذیر و دشمن فرانسه بود، به‌سبب بد‌اقبالی در عشق حقیقی به آلمان در این شهر کشته شد. وی سرسختانه از افشای نام همدستانش و یا رؤسایی که مسئول درجۀ اول این امر بودند، خودداری کرد. دقیقاً همین اتفاق برای لئو شلاگتر رخ داد. وی همچون یوهانس، توسط یک عامل حکومتی به فرانسه به‌عنوان عنصر نامطلوب معرفی شد. این عامل حکومتی همان رئیس پلیس آگزبرگ بود که در این جریان، بدنامی و رسوایی را از آن خود کرد و سرمشقی شد که بعدها مقامات نئو ـ ژرمن رایش در حکومت آقای سورینگ از آن تقلید کردند.
S
از زمان‌های بسیار قدیم، یهودیان بهتر از هر‌کسی می‌دانستند چگونه می‌توان از دروغ و تهمت سوء استفاده کرد. آیا این‌گونه نیست که وجود آن‌ها از یک دروغ بزرگ پدیدار شده است، یعنی این‌که آن‌ها یک جامعۀ مذهبی هستند، در‌حالی‌که در حقیقت یک قومند؟ و چه قومی! یکی از بزرگ‌ترین متفکران بشریت جمله‌ای کامل و دقیق درباره یهودیان گفته است. شوپنهاور یهودیان را این‌گونه می‌نامد: «استاد اعظم دروغ‌گویی»
Zeinab
هنر از زیر کار در‌رفتن به‌عنوان نشانه‌ای از ذکاوت تلقی می‌شد و ایثار برای وظیفه، نشانۀ ضعف یا تحجر بود.
@a.h.shokri98
وسعت یک سرزمین ملی عامل تعیین‌کنندۀ امنیت خارجی ملت است. هر‌چه سرزمین یک ملت وسیع‌تر باشد، نیروهای دفاعی آن ملت قوی‌تر خواهد بود. اقدامات نظامی بر ضد مردمی که در سرزمینی محدود ساکن هستند، نسبت به کشوری که قلمرو وسیعی دارد سریع‌تر، آسان‌تر، کامل‌تر و مؤثرتر صورت می‌پذیرد.
Zeinab
مردم آلمان تا زمانی‌که همۀ کودکان خود را در قلمرو مرزهایی واحد و در یک کشور جمع نکرده‌اند، حق پرداختن به سیاست‌های استعماری را ندارند. هنگامی‌که حکومت و قلمرو رایش تمام مردم آلمانی‌تبار را در‌بر‌گیرد و بداند قادر به تأمین معاش و زندگی مردم نیست، تنها آن زمان است که نیاز مردم به استفاده از سرزمینی بیگانه اخلاقاً این حق را به ما می‌دهد. در این زمان خیش و گاو‌آهن جای شمشیر می‌جنگد و اشک قربانیان جنگ، قوت روزانه نسل‌های آتی را تأمین خواهد کرد.
S
نبرد من نویسنده: آدولف هیتلر ترجمه: مهدی افشار بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
:)

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۸۹ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۵۸۹ صفحه

قیمت:
۲۵۰,۰۰۰
تومان