دانلود کتاب صوتی نبرد من با صدای سلمان ظاهری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نبرد من اثر آدولف هیتلر

دانلود و خرید کتاب صوتی نبرد من

نویسنده:آدولف هیتلر
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۸از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی نبرد من

کتاب صوتی نبرد من نوشتهٔ آدولف هیتلر و ترجمهٔ فرشته اکبرپور است. سلمان ظاهری گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است؛ کتابی دربردارندهٔ زندگی‌نامه و تصویر ذهنی آدولف هیتلر از جهانی که می‌خواست بسازد.

درباره کتاب صوتی نبرد من

گفته شده است که کتاب صوتی نبرد من پس از انجیل پرفروش‌ترین کتاب در آلمان بود و تا سال‌ها در مدرسه‌ها تدریس می‌شد. بخش اول این کتاب زمانی که آدولف هیتلر در باواریا زندانى بود، نوشته شد. در این کتاب درمورد اینکه چگونه هیتلر راهی آن دژ شد و اتفاقاتی که رخ داد، صحبت شده است. آن زمان دوره‌ای بود که ناپلئون، امپراطورى آلمان را با خاک یکسان کرده بود و سربازان فرانسوى همه جای آلمان بودند. بخش دوم این کتاب بعد از آزادی هیتلر از زندان نوشته شد. از میانهٔ دههٔ ۱۹۳۰ میلادی این کتاب به زوج‌هایی که تازه ازدواج کرده بودند از طرف دولت هدیه داده می‌شد. تا پایان جنگ جهانی دوم حدود ۱۱ میلیون نسخه از این کتاب منتشر شد که یا رایگان توزیع می‌شد و یا به‌اجبار خریداری می‌شد. از سال ۱۹۴۵ میلادی بود که چاپ کتاب «نبرد من» متوقف شد. ممنوعیت آن به اسطوره‌شدن این اثر کمک کرد. این کتاب به‌عنوان جریان سیاسی و فرهنگی آن زمان خوانده می‌شود. این اثر بعد از جنگ جهانی اول و برای آلمانی‌ها به‌عنوان شروعی دوباره بود، اما امروزه فقط نشان می‌دهد یک دیکتاتور چطور فکر می‌کند. متن کتاب صوتی نبرد من از عبارات و کنایه‌ها سرشار است. آدولف هیتلر نظریات «کارل فون کلاوزویتس» را که یک نظریه‌پرداز نظامی است، در کتابش آورده است؛ همچنین زبان مبارزه‌اش را از تفکر اجتماعی «داروین» در قرن نوزدهم میلادی سرچشمه گرفته است. هیتلر در این کتاب صوتی، نگاه و رویکرد خود در ایجاد حزب نازی و روش ایدئال رهبری کشور آلمان را بیان کرده است. این کتاب به‌نوعی هم زندگی‌نامه و هم تصویر ذهنی آدولف هیتلر از جهانی را که می‌خواست بسازد، بازگو کرده است. او این کتاب را در سال‌های ۱۹۲۴ تا ۱۹۲۵ میلادی در زندانی در آلمان و پس از کودتای نافرماجش نوشت و تا سال ۱۹۴۵ بارها این اثر را مورد بازبینی قرار داد.

شنیدن کتاب صوتی نبرد من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعهٔ زندگی‌نامه و تصویر ذهنی آدولف هیتلر از جهانی که می‌خواست بسازد، پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آدولف هیتلر

آدولف هیتلر در سال ۱۸۸۹ میلادی در اتریش به دنیا آمد. او یک سیاستمدار آلمانی و رهبر حزب ناسیونال‌سوسیالیست کارگران آلمان بود. در ۱۸سالگی از ارث خود استفاده کرد و برای تحصیل هنر به وین رفت، اما در دانشگاه قبول نشد. هیتلر در این دوره از زندگیش با ایده‌های ضد یهودی آشنا شد که این مسئله منجربه ایجاد دیدگاه‌های سیاسی فاشیستی‌اش در او شد. وقتی جنگ جهانی اول آغاز شد، هیتلر برای رفتن به ارتش آلمان اقدام کرد. او احساس می‌کرد رهبران به کشورشان خیانت کرده‌اند، آلمان بسیار تحقیر شده و مجبور است تمام هزینه‌های جنگ را هم بپردازد. پس از پایان جنگ، هیتلر به کمک همکارانش حزب کارگری سوسیالیست‌ناسیونالیسم یا «نازی» را تشکیل دادند. هیتلر پس از کودتا در سال ۱۹۲۳، دستگیر و به پنج سال زندان محکوم شد که فقط یک سال از آن را گذراند. در همان مدت که در زندان بود، کتاب «نبرد من» را نوشت. ایدئولوژی‌های هیتلر در تمام کشور در حال پیشروی بود. او مشکلات آلمان را به قدرت‌های خارجی و یهودی‌ها نسبت می‌داد. محبوبیت هیتلر باعث شد حزب ناسیونالیسم در انتخابات، بیشترین آرا را در دولت آلمان به دست آورد. طی چند سال آینده، هیتلر قدرت خود را تقویت و از موضع خود برای پیگیری یهودی‌ها و سایر اقلیت‌ها در آلمان استفاده کرد. او در سال ۱۹۳۳ به قدرت رسید و تا زمان مرگش یعنی سال ۱۹۴۵ در قدرت ماند. آلمان در ۶ سال اول حضور هیتلر، در رأس قدرت، شاهد یک احیای اقتصادی پس از رکود بود. او در این مدت از بند محدودیت‌های تحمیل‌شده پس از جنگ جهانی اول رها شد و مشغول ضمیمه‌کردن مناطق آلمان‌نشین اطراف بود. این موضوع باعث شد که هیتلر در میان مردم بسیار محبوب شود.

او ارتش آلمان را قوی کرد و در سال ۱۹۳۸ اتریش را به خاک آلمان اضافه کرد. آلمان به‌لحاظ استراتژی حملهٔ برق‌آسا، از لحاظ نظامی، موفقیت‌های بسیاری به دست آورد. او در سال ۱۹۴۱، دستور حمله به شوروی را صادر کرد و تا پایان سال ۱۹۴۱، بیشتر قسمت‌های اروپا و شمال آفریقا را به اشغال خود درآورد. بعد از ۱۹۴۱ همه‌چیز تغییر کرد. هیتلر کم‌کم فتوحات خود را از دست داد و مرزها به حالت قبلی خود برگشتند. در سال ۱۹۴۵، متفقین ارتش آلمان را شکست دادند. هیتلر به‌تنهایی هدایت ارتش را به دست گرفت. به‌دلیل اشتباهات دنباله‌دار، باعث سرنگونی ارتش نازی شد. هیتلر و رژیم نازی در مجموع، ۲۸٫۷ میلیون سرباز و غیرنظامی را در نتیجهٔ عملیات‌های نظامی در جبههٔ اروپایی جنگ جهانی دوم از دست دادند؛ هیتلر مسئول مرگ ۱۹٫۳ غیرنظامی و اسیر جنگی نیز هست. آدولف هیتلر در ۲۹ آوریل ۱۹۴۵ با معشوقهٔ خود «اوا براون» ازدواج کرد. کمتر از دو روز بعد، این زوج برای اینکه توسط ارتش سرخ شوروی اسیر نشوند، خودکشی کردند. جسد هیتلر و همسرش را پس از مرگ سوزاندند.

بخشی از کتاب صوتی نبرد من

«هفتم اکتبر بود که زخمی شدم!

دو سال بود که وطنم را ندیده بودم. با اوضاعی سخت به بیمارستان صحرایی منتقل شدم درحالی که هیچ اطلاعی نداشتم کجا هستم و اوضاع جنگ چگونه است در بیمارستان بستری شدم.

بعد از دوسال بالاخره با قطار به سمت مرز آلمان رسیدیم. همه سربازان از نواحی بروکسل، لووان و لیتر بودند و وقتی خاک آلمان را دیدند از شادی دیدار وطن فریاد می‌کشیدند.

در مدتی که بیمارستان بودم دیدم که در آنجا سربازها و فرماندهان انواع غذاها را می‌خورند در حالی که ما در جبهه هر دو یا سه روز یکبار غذایی برای خوردن می‌یافتیم.

در هنگام اعزام به جبهه در ۱۹۱۴ بسیار خوشحال بودیم و تب و تاب جنگ داشتیم اما هنگام بازگشت از جنگ زمانی که جنگ به اتمام رسیده بود همه در سکوت و بغض بودیم.

خوشحالی فقط این بود که زنده مانده بودیم و یکبار دیگر وارد وطن شده بودیم. ..»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۳ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۶۹۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۳ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۶۹۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۲۰,۰۰۰
تومان