دانلود و خرید کتاب رسانه شیعه محسن‌حسام مظاهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رسانه شیعه اثر محسن‌حسام مظاهری

کتاب رسانه شیعه

معرفی کتاب رسانه شیعه

کتاب رسانه شیعه نوشتهٔ محسن حسام مظاهری است. نشر آرما این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر به جامعه‌شناسی آیین‌های سوگواری و هیئت‌های مذهبی در ایران پرداخته است.

درباره کتاب رسانه شیعه

کتاب رسانه شیعه به موضوع آیین‌های سوگواری و هیئت‌های مذهبی، با تأکید بر دوران پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ پرداخته است. گفته شده است که هدف و دغدغهٔ ‌اصلی نویسنده در این کتاب، بررسی و تحلیل تغییرات و تطورات مناسکی ـ گفتمانی مجالس و آیین‌های عزاداری شیعیان ایرانی در طول تاریخ و به‌ویژه در دورهٔ ‌معاصر و نیز فهم منطق این تغییرات  بوده است. نویسنده کوشیده است به این پرسش که آیا می‌توان تغییرات مناسکی را تابع الگویی تجربی ـ نظری دانست یا نه، پاسخ گوید. رویکرد اصلی و بنیادی او در این راستا، بررسی مجالس و آیین‌های مذهبی به‌مثابهٔ ‌پدیده‌ای اجتماعی بوده است؛ پدیده‌ای در متن و بطن جامعه که مختصاتش و تغییراتش متأثر از وضعیت جامعه در ادوار مختلف است. کتاب حاضر ۲ بخش دارد؛ «بررسی تاریخی» و «بررسی جامعه‌شناختی».

در بخش نخست، با نگاهی ‌تحلیلی، سبب‌شناسانه و کارکردی، تاریخ پیدایش، تکوین، استمرار و تغییرات مجالس و آیین‌های عزاداری از واقعهٔ عاشورا تا دورهٔ معاصر در یک خط سیر مستمر و بدون انقطاع بررسی شده است. در بخش دوم، ابتدا مفاهیم بنیادی در تحلیل آیین‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی تعریف شده و سپس الگوهای مختلف برای گونه‌شناسی هیئت‌ها بررسی شده‌اند. در ادامه با محوریت‌ مدلی چهارگانه از گونه‌های کلان هیئت‌های مذهبی (که عبارتند از «سنتی»، «سیاسی دورهٔ جنگ»، «سیاسی دورهٔ پس از جنگ» و «عامه‌پسند (پاپ)»، به‌اضافهٔ گونهٔ فرعی «شبه‌هیئت»)، در فصل‌های مستقل به‌تفصیل ویژگی‌ها و مختصات هر یک از گونه‌های مذکور بررسی و تحلیل شده است.

خواندن کتاب رسانه شیعه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد هیئت‌های مذهبی در ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۵۰ صفحه

حجم

۱۳٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۵۰ صفحه

قیمت:
۱۸۰,۰۰۰
۱۲۶,۰۰۰
۳۰%
تومان