دانلود و خرید کتاب آینده قدرت جوزف اس. نای ترجمه احمد عزیزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آینده قدرت اثر جوزف اس. نای

کتاب آینده قدرت

معرفی کتاب آینده قدرت

کتاب آینده قدرت نوشتهٔ جوزف اس. نای و ترجمهٔ احمد عزیزی است. نشر نی این کتاب را منتشر کرده است. این اثر درمورد قدرت در حوزهٔ علوم اجتماعی و سیاسی است.

درباره کتاب آینده قدرت

جوزف اس. نای (Joseph Nye) گفته است که در نگارش کتاب آینده قدرت (The Future of Power) کوشیده تا شیوه‌ای بیشتر دست‌یافتنی و ملموس برای خواننده‌ای هوشمند، تا مخاطبی دانشمند را برگزیند. سعی او بر این بوده است که مفاهیم را ضمن کندوکاوی در آیندهٔ قدرت آمریکا، به‌شیوه‌ای عملی برای دیگر کشورها نیز بسط و تفصیل دهد. چه مشکلاتی بر سر راه تبدیل منابع قدرت به راهبردهایی زایندهٔ نتایج دلخواه وجود دارد؟ مشکلات تندروی در مسیر دستیابی به اهداف جهانی و کندروی در بسیج منابع داخلی کدام است؟ توازن بین این دو چگونه ممکن است؟ تحول وجوه گوناگون قدرت در قرن حاضر چگونه است و این تحول چه نقشی در تعریف و توصیف بُردی راهبردی دارد؟ در عصر اینترنت چه بر سر قدرت آمریکا یا قدرت چین یا قدرت بازیگرانی غیر از دولت‌ها خواهد آمد؟ این نویسنده معتقد است که هیچ فصل‌الخطابی دررابطه‌با مفهوم جدل‌برانگیز قدرت وجود ندارد، اما گریزی از سخن‌گفتن در این باره هم نیست. امید او این است که با شفاف‌ترکردن این موضوع، منظری فراگیرتر به افق‌های راهبردی را بگشاید. این نویسنده یک دانشمند و پژوهشگر سیاسی اهل ایالات متحدهٔ آمریکا است. عنوان سه بخش اصلی کتاب او عبارت است از «انواع قدرت» و «جابه‌جایی‌های قدرت: پراکندگی و گذار» و «سیاست».

خواندن کتاب آینده قدرت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد قدرت در حوزهٔ علوم اجتماعی و سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آینده قدرت

«درعین‌حال که شرایط غایی اطلاعات سایبری هنوز جز وهم و خیال نیست، انقلاب نوین اطلاعاتی دست‌اندرکار تغییر ماهیت قدرت است و پراکنده‌تر ساختن آن. دولت‌ها همچنان بازیگرانی چیره بر صحنه جهانی‌اندــ درعین‌حال که صحنه را متراکم‌تر از همیشه می‌بینند و به دشواری مهارپذیر. بخشی بسیار بزرگ‌تر از جمعیت، هم در درون مرزها و هم فراسوی آن‌ها، به قدرتی زاییده اطلاعات دسترسی خواهند داشت. دولت‌ها همواره نگران جریان اطلاعات و شیوه مهار آن بوده‌اند، و دوران حاضر نخستین برهه متأثر از تحولات بنیادین فناوری اطلاعاتی نیست.

انقلاب اطلاعاتی حاضر، که گاه آن را «انقلاب صنعتی سوم» می‌نامند، مبتنی بر پیشرفت‌های سریع فناوری رایانه‌ای، ارتباطاتی و نرم‌افزاری است که به‌نوبه خود کاهش شگرف هزینه‌های تولید، فراوری، انتقال و جست‌وجوی اطلاعات را در پی داشته‌اند. توان رایانه‌ای طی سی سال هر هجده ماه دو برابر شده و در آغاز قرن بیست‌ویکم هزینه آن یک هزارم هزینه مشابه در اوایل سال‌های ۱۹۷۰ بود. قیمت اتومبیل نیز، اگر بنا بود افت آن در حد بهای نیمه‌هادی‌ها باشد، در حال حاضر بیش از ۵ دلار نبود!

در سال ۱۹۹۳، تنها حدود ۵۰ وب‌سایت در جهان وجود داشت. در سال ۲۰۰۰ اما این رقم از ۵ میلیون نیز فراتر رفت. یک دهه بعد، تنها چین بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر اینترنت داشت. شبکه اجتماعی فیس‌بوک نیز اکنون در حدود نیم تریلیون کاربر دارد. پهنای باند ارتباطات به‌سرعت در حال توسعه است و هزینه ارتباطات همچنان رو به کاهش ــ حتی شتابان‌تر از قدرت رایانه‌ای. تا همین سال ۱۹۸۰، تماس‌های تلفنی از طریق سیم مسی تنها قادر به انتقال یک صفحه اطلاعات در ثانیه بود؛ امروز اما رشته‌ای نازک از فیبرنوری می‌تواند ۰۰۰, ۹۰ جلد کتاب را طی ثانیه‌ای جابه‌جا کند! در سال ۱۹۸۰، ۱ گیگابیت حافظه اتاقی را اشغال می‌کرد؛ اینک اما ۲۰۰ گیگابیت حافظه در جیب پیراهن‌تان جا می‌گیرد. حجم اطلاعات دیجیتال هر ۵ سال ده برابر می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۷۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۶۷۰٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۱۰۸,۰۰۰
تومان