دانلود و خرید کتاب گفت و گو بی حجاب محمدحسین مطهری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گفت و گو بی حجاب اثر محمدحسین مطهری

کتاب گفت و گو بی حجاب

انتشارات:نشر آرما
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب گفت و گو بی حجاب

کتاب «گفت و گو بی حجاب» نوشتۀ محمدحسین مطهری و فاطمه ناصری است و نشر آرما آن را منتشر کرده است. این کتاب از طریق مصاحبه و بحث‌های گروهی به مسئلۀ حجاب پرداخته است.

درباره کتاب گفت و گو بی حجاب

برخی حجاب را واجب شرعی در نظر می‌گیرند و برخی آن را بخشی از سبک زندگی افراد، رفتار داری تأثیر اجتماعی یا قانون و الزامی حکومتی. نکته این است که قرارگرفتن حجاب ذیل تمامی آن‌ها مسئله را بسیار پیچیده کرده است. دین، سبک زندگی، جامعه و سیاست هرکدام به‌خودی‌خود مسائل پیچیده‌ای هستند و وقتی موضوع حجاب و عفاف به‌تمامی این جنبه‌ها وابسته‌ باشد، مواجهۀ با آن پیچیده‌تر خواهد شد؛ بنابراین آنچه اهمیت دارد دوری از دید ساده‌انگارانه به آن است و برای حل این مسئله نیاز است که فکر پشت پوشش و رفتار افراد بررسی و نوع مواجهۀ افراد جامعه با این مسئله و تجربه‌هایشان شناسایی شود.

کتاب گفتگو بی‌حجاب حاصل تلاشی است که به صوت گروهی و در بازۀ چندساله انجام‌گرفته است. کتاب بر اساس ۲ روش مصاحبۀ عمیق و بحث گروهی متمرکز نوشته شده است و گفتگو به‌خوبی توانست اندیشه‌ها،‌عقاید، انتخاب‌ها،‌تمایل ها و تجربه‌های زیستۀ افراد را به خوبی نشان دهد. ساختار کتاب گفتگو بی‌حجاب به این شکل است که ابتدا درآمدی برای هر فصل نوشته شده، سپس متن گفتگوههای شرکت‌گنندگان در بحث ها امانت‌داران گلچین شده است.

 کتاب گفتگو بی‌حجاب در ۶ فصل تنظیم شده است. عناوین فصل‌های کتاب عبارت است از: «فصل اول: حجاب و مفاهیم وابستۀ آن»، «فصل دوم: بررسی مصوبۀ راهکارهای اجرایی گسترش عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی»، «فصل سوم: ساماندهی مد و لباس در ایران»، «فصل چهارم: بررسی سیاست‌گذاری رسانه در موضوع عفاف و حجاب»، «فصل پنجم الزام چادر درمدارس» و «فصل ششم: بررسی سیاست الزام پوشش چادر در دانشگاه‌ها»

خواندن کتاب گفت و گو بی حجاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مسائل جامعه‌شناسی و علاقه مندان به کتاب‌های مذهبی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گفت و گو بی حجاب

«علی می‌گوید ضلع حجاب در تحکیم خانواده بسیار گسترده است. به نظر او باتوجه‌به این اصل پذیرفته شده که ظاهر بر باطن اثر می‌گذارد، حجاب مسئلۀ مهمی به شمار می‌آید و بدحجابی ممکن است باعث کوتاهی در انجام دیگر شعائر اسلامی شود.

ضلع حجاب در آسیب‌های خانوادگی خیلی گسترده و پرنفوذ است و به جاهای عجیب غریبی می‌کشد. حتی در حوزۀ اعتقادات اثر می‌گذارد بدحجابی ازاین‌جهت اثر می‌گذارد که ما در حوزۀ تربیتی، تأثیر ظاهر بر باطن را داریم. ظواهر وقتی تغییر بکند، بر اساس همان ظواهر، بر معتقدات هم اثر می‌گذارد. در این زمینه روایات مفصلی هم داریم. این اصل ثابت‌شده‌ای است که ظاهر بر باطن اثر می‌گذارد و جریان‌های اجتماعی را تغییر می‌دهد که خود آن‌ها ممکن است منشأ اثرات دیگری باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان