دانلود و خرید کتاب در هتل برترام آگاتا کریستی ترجمه مجتبی عبدالله نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب در هتل برترام اثر آگاتا کریستی

کتاب در هتل برترام

معرفی کتاب در هتل برترام

کتاب «در هتل برترام» نوشتۀ آگاتا کریستی و ترجمۀ مجتبی عبدالله نژاد است که انتشارات شرکت کتاب هرمس آن را منتشر کرده است. آگاتا کریستی، خالق شخصیت‌های معروف پوآرو و خانم مارپل، یکی از معروف‌ترین نویسندگان داستان‌های کارآگاهی و جنایی است.

او ۸۰ رمان و داستان کوتاه جنایی نوشته است و نام او در کتاب رکوردهای گینس به‌عنوان پرفروش‌ترین نویسنده به ثبت رسیده است. کتاب‌های او به بیش از ۱۰۰ زبان دنیا ترجمه شده است. کتاب‌هایی چون قتل راجر آکروید، قتل در قطار سریع‌السیر شرق، قتل‌های الفبایی، قتل در کرانۀ نیل، قتل در خانۀ کشیش از آثار معروف او به شمار می‌رود.

درباره کتاب در هتل برترام

خانم مارپل، شخصیت مورد علاقۀ آگاتا کریستی این‌بار برای تعطیلات به لندن آمده است. سفری که هدیه‌ای است از طرف خواهرزاده‌اش جوان. او قرار است در هتل برترام اقامت داشته باشد، هتلی معروف و قدیمی، شیک و مجلل که بازسازی‌شده است و همیشه محبوبِ روحانیان سطح بالا، زنان نجیب‌زاده و ثروتمند بود. خانم مارپل برای صرف چای در هتل می‌نشیند و با دوست قدیمی‌اش که اتفاقی او را دیده صحبت می‌کند اما کم‌کم متوجه چیزهای عجیب و غیرعادی در هتل، کارکنان و حتی مهمانان مخصوصاً خانم بسی سجویک می‌شود. هم‌زمان با آن سربازرس دِیوی هم مشغول بررسی یک سری سرقت‌هایی است که با هتل برترام مرتبط است. وقتی که ۲ کارآگاه بررسی‌هایشان را با هم مقایسه می‌کنند متوجه می‌شوند که این هتلِ معروف، پوششی برای یک سازمان تبهکاری بزرگ است. 

در هتل برترام یکی دیگر از اثرهای فوق‌العاده با طرح قوی و بی‌نظیر است که مثل همیشه خواننده را تا انتهای داستان به دنبال خود می‌کشد تا بفهمد که جه اتفاقی افتاده است. درست مثل هتلی که مهمانان خود را فریب می داده، طرح داستان خواننده را هم تا انتها فریب می‌دهد و بی‌قرار می‌گذارد تا رازها برملا شود.

آگاتا کریستی در این کتاب از معمول‌ترین شیوۀ روایت یعنی راوی سوم شخص استفاده می‌کند. کسی راوی داستان نیست و روایت از یک شخصیت به شخصیت دیگر متغیر است و گاهی هم نویسنده قصه را روایت می‌کند. این شیوۀ روایت برای چنین آثاری مناسب است چون خواننده می‌تواند تمام اتفاقاتی را که در پیشبرد طرح داستان اهمیت دارد دنبال کند. 

کتاب در هتل برترام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنید؟

این کتاب را به تمام دوستداران آگاتا کریستی، علاقه‌مندان به داستان‌های جنایی، پلیسی و کارآگاهی و کسانی که شیفتۀ تعلیق در قصه‌ها هستند پیشنهاد می‌شود.

درباره آگاتا کریستی

آگاتا کریستی در تاریخ ۱۵ سپتامبر ۱۸۹۰ در تورکی، دوون به دنیا آمد. او نویسندۀ مشهور انگلیسی و خالق داستان‌های جنایی و ادبیات کارآگاهی بود. او نخستین نویسنده‌ای است که کتاب‌هایش بیشترین ترجمه را به زبان‌های مختلف دنیا داشته و پس از او، ژول ورن و سپس شکسپیر در این روند قرار دارند؛ کریستی همچنین طولانی‌ترین نمایشنامۀ جهان را به نام «The Mousetrap» نوشته است. این نمایشنامه از سال ۱۹۵۲ تا ۲۰۲۰ در West End اجرا شد. این نمایش در مارس ۲۰۲۰ به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا بسته شد. این نویسندۀ انگلیسی، ترجمه‌شده‌ترین نویسنده است. کریستی ۶ رمان نیز با نام مستعار Mary Westmacott نوشته است. آگاتا کریستی طی هر ۲ جنگ جهانی، در بیمارستان‌ها خدمت کرد و دانشی درمورد سم‌هایی را که در بسیاری از رمان‌ها، داستان‌های کوتاه و نمایشنامه‌های او وجود داشت، به دست آورد؛ او همچنین در دوره‌ای از زندگی‌اش، چندین‌ماه را در حفاری‌هایی در خاورمیانه می‌گذراند و بدین‌ترتیب از این دانش نیز در نگارش کتاب‌هایش سود می‌جست. کریستی از خانواده‌ای ثروتمند و طبقۀ متوسط بود که عمدتاً در خانه تحصیل می‌کرد. او در سال ۱۹۲۰ «ماجرای مرموز در استایلز» را با حضور کارآگاه «هرکول پوآرو» نوشت و با این اثر بود که به نخستین پله‌های موفقیت پا گذاشت.

آگاتا کریستی جوایز ویژه و مختلفی را در طول عمر هنری‌اش دریافت کرده است. بیشتر کتاب‌ها و داستان‌های کوتاه او (و بعضی‌ها از آن‌ها چندین‌بار) به‌صورت فیلم درآمده‌اند. از آن میان می‌توان فیلم‌های قتل در قطار سریع‌السیر شرق، مرگ در رودخانه نیل و قطار ساعت ۴:۵۰ پدینگتون را نام برد؛ همچنین بسیاری از نوشته‌های کریستی بارها برای تهیۀ برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مورداستفاده و اقتباس قرار گرفته‌اند. علی دهباشی، سردبیر مجلهٔ بخارا، در «شب آگاتا کریستی» گفت که این نویسندۀ انگلیسی، به‌خاطر علائق باستان‌شناسی همسرش، بارها به ایران سفر کرده بود. در سال ۱۳۴۵ بود که محمدعلی سپانلو با آگاتا کریستی گفت‌و‌گویی انجام داد.

تنها بخشی از آثار این نویسنده را در فهرست زیر ببینید:

رمان‌های هرکول پوارو:

شیطان به قتل می رسد، ماجرای اسرارآمیز در استایلز، قتل در زمین گلف، قتل راجر آکروید، چهار (قدرت) بزرگ، راز قطار آبی، خطر در خانه آخر، لرد اجور می‌میرد، قتل در قطار سریع‌السیر شرق، تراژدی در سه پرده، مرگ در میان ابرها، قتل به ترتیب الفبا، قتل در بین‌النهرین، ورق‌های روی میز، شاهد خاموش، مرگ بر روی نیل، کریسمس هرکول پوآرو، ملاقات با مرگ، جنایت‌های میهن پرستانه و ... .

مجموعه داستان‌ها:

تحقیقات پوآرو، قتل در مجتمع مسکونی، راز رگاتا، کارهای هرکول، شاهدی برای پیگرد قانونی، سه موش کور، ماجرای پودینگ کریسمس، گناه مضاعف، نخستین پرونده‌های پوآرو، گرفتاری در خلیج پولنسا، مجموعه چای هارلوین، روشنایی ماندگار.

رمان‌های خانم مارپل:

قتل در خانه کشیش، جسدی در کتابخانه، انگشت متحرک، اعلام یک قتل، آنها این کار را با آیینه انجام می‌دهند، جیب پر از چاودار و... .

آگاتا کریستی در تاریخ ۱۲ ژانویه ۱۹۷۶ درگذشت.

بخشی از کتاب در هتل برترام

«مسئله حال وهوای اینجاست. خارجی‌هایی که وارد این کشور می‌شوند ــ مخصوصاً امریکایی‌ها، چون امریکایی‌ها خیلی پولدارند ــ از انگلستان تصور عجیبی دارند. منظورم غولهای اقتصادی نیست که یکسره بین انگلستان و امریکا در رفت وآمدند. چون این افراد معمولاً می‌روند به ساوی یا دورچستر؛ دنبال دکور مدرن و غذاهای امریکایی و چیزهایی هستند که باعث شود احساس راحتی کنند و خیال کنند در کشور خودشان هستند. ولی افرادی هم هستند که وقتی وارد انگلستان می‌شوند، انتظار دارند اینجا مثل دوران ... نمی‌خواهم برگردم به دوران دیکنز، ولی خودشان نویسندگانی مثل کرانفورد و هنری جیمز را دارند و نمی‌خواهند اینجا هم مثل کشور خودشان باشد. می‌خواهند وقتی به کشور خودشان برگشتند، تعریف کنند که: «جای عجیبی در لندن هست به اسم هتل برترام. آدم وقتی وارد این هتل می‌شود، احساس می‌کند برگشته به صد سال پیش. واقعاً حال وهوای انگلستان قدیم را دارد. آدمهایی به این هتل می‌آیند که در هیچ جای دیگری نمی‌بینیم؛ دوشس‌های قدیمی. غذاهایی هم که توی این هتل عرضه می‌شود از غذاهای انگلیسی قدیم است. مثلاً یک استیک قدیمی دارند که حرف ندارد. هیچ جای دیگری پیدا نمی‌شود. یا راسته گوساله و شانه و سردست گوسفند. صبحانه انگلیسی جالبی دارند و چای را هم به سبک انگلیسی‌های قدیم سِرو می‌کنند. کلاً همه‌چیزش قدیمی و انگلیسی است. خیلی هم راحت است. گرم هم هست. بخاریهای کنده‌ای بزرگی دارد.»

««ولی بِسی سجویک فرق می‌کرد. اسمش در انگلستان برای همه آشنا بود. سی سال بود که مطبوعات در مورد بسی سجویک و کارهای عجیب و غریبش صحبت می‌کردند. بخش عمده سالهای جنگ را عضو نهضت مقاومت فرانسه بود و شایع بود که به نشانه تعداد آلمانی‌هایی که شخصاً کشته، روی تپانچه‌اش شش تا علامت دارد. سالها پیش خودش تک وتنها رفته بود امریکا. تمام اروپا را با اسب پشت سر گذاشته و به دریاچه وان رسیده بود. در مسابقه‌های اتومبیل‌رانی شرکت کرده بود. دو تا بچه را از آتش‌سوزی نجات داده بود. چندین بار ازدواج کرده و طلاق گرفته بود و خوش‌لباس‌ترین زن اروپا به شمار می‌رفت. حتی شایع بود که یک‌بار قاچاقی سوار یک زیردریایی اتمی شده که عازم سفر آزمایشی بوده.»


معرفی نویسنده
عکس آگاتا کریستی
آگاتا کریستی
انگلیسی | تولد ۱۸۹۰ - درگذشت ۱۹۷۶

آگاتا کریستی با نام اصلی آگاتا مری کلاریسا میل، ۱۵ سپتامبر ۱۸۹۰ در دون شایرِ انگلستان به دنیا آمد. پدر آمریکایی‌اش فردریک میلر نام داشت. مادرش کلارا بومر انگلیسی و از خانواده‌ای اشرافی بود. آگاتا به دلیل آمریکایی بودن پدر می‌توانست تبعه ایالات متحده نیز باشد، ولی هرگز از آن کشور تقاضای تابعیت نکرد. آگاتا یک خواهر و یک برادر داشت که هردوی آن‌ها از او بزرگ‌تر بودند. گر چه خواهر و برادر آگاتا را به مدرسه شبانه‌روزی و خود او را به یک مدرسه تکمیلی در فرانسه فرستاده بودند اما آگاتا در پنج سالگی خودش خواندن را یاد گرفت و بعد با استفاده از کتابخانه پدرش به معلوماتش اضافه کرد و تحصیلات آکادمیک نداشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۹۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۱۹۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان