دانلود و خرید کتاب آدم کوچولوها رولد دال ترجمه محبوبه نجف خانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آدم کوچولوها اثر رولد دال

کتاب آدم کوچولوها

معرفی کتاب آدم کوچولوها

کتاب آدم کوچولوها نوشتهٔ رولد دال و ترجمهٔ محبوبه نجف خانی است. نشر افق این کتاب کودکان را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب آدم کوچولوها

در کتاب آدم کوچولوها همراه می‌شویم با «بیلی‌کوچولو» که حوصله‌اش از اینکه بچهٔ خوبی باشد، سر رفته و به همین خاطر می‌خواهد سری به جنگل گناه بزند. مادرش می‌گوید حتی بزرگ‌ترها هم از جنگل گناه می‌ترسند؛ چون پر از اژدهای بنفش و غول سبز یک‌چشم است و او اجازه ندارد پایش را آنجا بگذارد، اما بیلی‌کوچولو از پشت پنجره به جنگل گناه نگاه می‌کند و توی دلش می‌گوید که من بالأخره می‌روم و یک‌ذره هم نمی‌ترسمو. پا گذاشتن به جنگل گناه همان و... . بقیهٔ داستان را خودتان در کتاب رولد دال بخوانید.

خواندن کتاب آدم کوچولوها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به همهٔ کودکان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رولد دال

رولد دال در ۱۳ سپتامبر ۱۹۱۶ به دنیا آمد و در ۲۳ نوامبر ۱۹۹۰ درگذشت. او داستان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس بریتانیایی بود. اوج شکوفایی رولد دال به‌عنوان نویسندهٔ کودکان و بزرگ‌سالان در دهۀ ۱۹۴۰ میلادی بوده است. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «غول بزرگ مهربان»، «چارلی و کارخانۀ شکلات‌سازی»، «جیمز و هلوی غول‌پیکر»، «ماتیلدا» و... اشاره کرد. رولد دال از مشهورترین نویسندگان کتاب کودک است. کتاب‌های او سال‌ها در لیست پرفروش‌ترین‌های کتاب کودکان بوده است. او نویسنده‌ای ماهر است، با دنیای کودکان به‌خوبی آشناست و ذهنیات و تخیلات آن‌ها را می‌شناسد. جذابیت رمز و رازآلود کتاب‌های دال و کلام طنزآلود او همواره مورد علاقۀ کودکان بوده است. قهرمان‌های داستان‌های دال، کودکانی جسور و شجاع هستند که در زنجیرۀ اتفاقاتی هیجان‌انگیز افتاده و سرانجام بر بدی‌ها پیروز می‌شوند. موضوعات داستان‌های او گاهی بسیار ساده و روزمره و گاه کاملاً تخیلی و عجیب‌غریب است. از درون‌مایه‌های موجود در آثار این نویسندۀ بریتانیایی می‌توان به برابری، نوع دوستی، طبیعت‌دوستی، جسارت، شجاعت و… اشاره کرد. از بسیاری از داستان‌های رولد دال برای تولید فیلم‌های سینمایی، برداشت و اقتباس شده است. برای نمونه می‌توان به فیلم چارلی و کارخانهٔ شکلات سازی ساختۀ تیم برتون با بازی جانی دپ اشاره کرد. «گاهی هرگز: قصه‌ای برای سوپرمن» (۱۹۴۸) و «عمو اسوالد من» (۱۹۸۰) از داستان‌هایی هستند که رولد دال برای بزرگ‌سالان نوشته است. او همچنین به نگارش نمایشنامه، فیلم‌نامه، شعر و آثار غیرداستانی هم پرداخته است. رولد دال در جایی می‌گوید: «اگر می‌خواهید دنیا را از دریچۀ چشمان کودکان بنگرید، چهاردست‌وپا روی زمین زانو بزنید و به بزرگ‌سالانی که به شما امرونهی می‌کنند، خیره شوید.»

بخشی از کتاب آدم کوچولوها

«بیلی‌کوچولو پرسید: «یعنی ببرها و شیرها؟»

مادرش گفت: «از آن‌ها هم بدتر.»

ــ مامان، چه جانوری از ببر و شیر بدتر است؟

مادرش گفت: «دیوهای کله دیگی از همه بدترند و هیولاهای شاخ‌دار، اژدهای بنفش و غول‌های سبز یک چشم. و از همه بدتر، تُف‌پران‌های خون آشامک دندان کنَک جون‌گیرک ترسناک که یکی‌شان هم آن‌جاست.»

ــ یک تُف‌پران مامان؟

ــ پس چی؟ و وقتی یک تُف‌پران دنبالت بکند، دودهای داغی از سوراخ‌های دماغش بیرون می‌دهد.

بیلی‌کوچولو پرسید: «آن جانور من را می‌خورد؟»

مادرش گفت: «هُلُفی قورتت می‌دهد.»

بیلی‌کوچولو یک کلمه از حرف‌های مادرش را باور نکرد. حدس می‌زد که مادرش همهٔ این چیزها را از خودش در آورده تا نگذارد او تنهایی از خانه بیرون برود.

و حالا بیلی‌کوچولو روی صندلی زانو زده بود و با حسرت، از پشت شیشه به جنگل معروف گناه خیره نگاه می‌کرد.»

معرفی نویسنده
عکس رولد دال
رولد دال

رولد دال رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، شاعر و خلبان جنگنده‌ی بریتانیایی است. شهرت او بیشتر از کتاب‌هایی حاصل شد که برای کودکان و نوجوانان نوشت؛ او را یکی از بزرگترین نویسندگان کودک در قرن بیستم خوانده‌اند. دال سابقه‌ی حضور در جنگ دوم جهانی به عنوان خلبان نظامی و نیز همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا را در کارنامه‌ی خود دارد.

نظرات کاربران

کاربر 2353034
۱۴۰۲/۰۷/۱۴

خیلی قشنگ بود ، خیلی. هر قصه ای که تموم میشه پسرم ناراحت میشه انقدر که که این نویسنده زیبا نوشته ….. مثل همه ی این چند کتابی که از رولد دال خواندم جذاب

کاربر ۴۶۸۰۲۵۸
۱۴۰۲/۰۱/۲۲

خوب نه عالی

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

حجم

۲۰٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۰ صفحه

قیمت:
۱۶,۵۰۰
تومان