دانلود و خرید کتاب ماتیلدا رولد دال ترجمه علی هداوند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ماتیلدا

کتاب ماتیلدا نوشتهٔ رولد دال و ترجمهٔ علی هداوند است و كارگاه فيلم و گرافيگ سپاس (جیحون) آن را منتشر کرده است. این کتاب از مجموعهٔ داستان‌های عجیب آقای دال است.

درباره کتاب ماتیلدا

شاید اگر از کتاب‌خوان‌ها و اهالی ادبیات بپرسید جذاب‌ترین و دوست‌داشتنی دختر ادبیات داستانی چه کسی است، همه متفق‌القول بگویند: ماتیلدا. ماتیلدا دختر محبوب همهٔ آن‌هایی است که با کتاب‌های آقای رولد دال با رمان و ادبیات داستانی آشنا شدند. ماتیلدا داستان دختری است که خانواده‌اش دوستش ندارند؛ آن هم به خاطر اخلاق و رفتار خاصی که دارد. همین موضوع باعث می‌‌شود ماتیلدا دست به کارهایی بزند تا از آن‌ها انتقام بگیرد. اما با ورود ماتیلدا به مدرسه اتفاقاتی برای او می‌افتد که زندگی‌اش را تغییر می‌دهد. او با معلمشان احساس نزدیکی می‌کند و متوجه می‌شود قدرت جادویی‌ای دارد که می‌تواند از آن برای انتقام‌گرفتن از کسانی که اذیتش می‌کنند، استفاده کند. باید ببینیم در انتهای داستان، ماتیلدا چطور از این قدرتش استفاده می‌کند و رابطه‌اش با خانواده‌اش به کجا می‌رسد.

خواندن کتاب ماتیلدا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب فوق‌العاده را به کودکان هفت تا هفتادساله پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رولد دال

رولد دال در ۱۳ سپتامبر ۱۹۱۶ به دنیا آمد و در ۲۳ نوامبر ۱۹۹۰ درگذشت. او داستان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس بریتانیایی بود. اوج شکوفایی رولد دال به‌عنوان نویسندهٔ کودکان و بزرگ‌سالان در دهۀ ۱۹۴۰ میلادی بوده است. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «غول بزرگ مهربان»، «چارلی و کارخانۀ شکلات‌ سازی»، «جیمز و هلوی غول‌پیکر»، «ماتیلدا» و... اشاره کرد. رولد دال از مشهورترین نویسندگان کتاب کودک است. کتاب‌های او سال‌ها در لیست پرفروش‌ترین‌های کتاب کودکان بوده است. او نویسنده‌ای ماهر است، با دنیای کودکان به‌خوبی آشناست و ذهنیات و تخیلات آن‌ها را می‌شناسد. جذابیت رمز و رازآلود کتاب‌های دال و کلام طنزآلود او همواره مورد علاقۀ کودکان بوده است. قهرمان‌های داستان‌های دال، کودکانی جسور و شجاع هستند که در زنجیرۀ اتفاقاتی هیجان‌انگیز افتاده و سرانجام بر بدی‌ها پیروز می‌شوند. موضوعات داستان‌های او گاهی بسیار ساده و روزمره و گاه کاملاً تخیلی و عجیب‌غریب است. از درون‌مایه‌های موجود در آثار این نویسندۀ بریتانیایی می‌توان به برابری، نوع دوستی، طبیعت‌دوستی، جسارت، شجاعت و… اشاره کرد. از بسیاری از داستان‌های رولد دال برای تولید فیلم‌های سینمایی، برداشت و اقتباس شده است. برای نمونه می‌توان به فیلم چارلی و کارخانهٔ شکلات سازی ساختۀ تیم برتون با بازی جانی دپ اشاره کرد. «گاهی هرگز: قصه‌ای برای سوپرمن» (۱۹۴۸) و «عمو اسوالد من» (۱۹۸۰) از داستان‌هایی هستند که رولد دال برای بزرگ‌سالان نوشته است. او همچنین به نگارش نمایشنامه، فیلم‌نامه، شعر و آثار غیرداستانی هم پرداخته است. رولد دال در جایی می‌گوید: «اگر می‌خواهید دنیا را از دریچۀ چشمان کودکان بنگرید، چهاردست‌وپا روی زمین زانو بزنید و به بزرگ‌سالانی که به شما امرونهی می‌کنند، خیره شوید.»

بخشی از کتاب ماتیلدا

خیلی بد است که پدر و مادرها با بچه‌های معمولی مانند پوست زخم و قوز شست پا رفتار می‌کنند، اما بدتر از همه این است که بچه‌ی مورد نظر فوق‌العاده باشد، یعنی بچه‌ای باشد حساس و درخشان.

ماتیلدا هم حساس بود و هم درخشان، البته درخشان بودن اوبارزتر بود. ذهن بسیار تیزی داشت و در یادگرفتن چنان فرز و چالاک بود که توانایی‌اش می‌توانست حتی برای پدر و مادرهایی که از عقل و شعور کافی هم برخوردار نبودند کاملا آشکار باشد. اما آقا و خانم ورم وود چنان خنگ و کم‌عقل بودند و چنان در زندگی ساده‌ی خودشان غرق شده بودند که هیچ‌چیز غیرعادی در دخترشان نمی‌دیدند. راستش را بخواهید، شک دارم اگر دخترشان با پای شکسته هم وارد خانه می‌شد نمی‌فهمیدند.


معرفی نویسنده
عکس رولد دال
رولد دال

رولد دال رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، شاعر و خلبان جنگنده‌ی بریتانیایی است. شهرت او بیشتر از کتاب‌هایی حاصل شد که برای کودکان و نوجوانان نوشت؛ او را یکی از بزرگترین نویسندگان کودک در قرن بیستم خوانده‌اند. دال سابقه‌ی حضور در جنگ دوم جهانی به عنوان خلبان نظامی و نیز همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا را در کارنامه‌ی خود دارد.

نظرات کاربران

کاربر 4648883
۱۴۰۱/۰۳/۲۹

کتاب خیلی جالب و عجیبی بود. این یه کتاب طولانیه. یه قسمت های غمگین هم داشت البته. به کسانی که از چیزای عجیب و غیر معمولی را دوست دارند این کتاب را توصیه میکنم. توش نام یک عالمه کتاب های

- بیشتر
سعیده صالح
۱۴۰۱/۰۴/۰۸

این کتاب برای آشنا شدن با کتاب تو دوره ی نوجوانی محشره،واقعا الان که ۱۵ سال ازخوندنش میگذره هنوزم با فکرکردن بهش لذت میبرم که این کتاب رو خوندم

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۴/۱۸

ماتیلدا یه دختره عادی و نوجوونه تویه دیوونه خونهههه!! خانواده ی ماتیلدا یعنی برادر و مادرش و باباش بسیار بی ادب و پررو هستن وخلاصه خیلی رومخنو مخالف درسو کتابن و برای ماتیلدا کتاب نمیخرن . ماتیلدا تو مدرسه هم یه

- بیشتر
🕊️📚kerm ketab
۱۴۰۱/۰۴/۱۰

عالیییییی حتمااااااا بخونید:)) کلا همه ی کتاب های آقای رولد دال عالیه

ملکه کتابخون ها
۱۴۰۲/۰۲/۰۵

عالیه.خیلی دوست داشتم.فیلمش هم هست.من عاشقش شدم.

maryam
۱۴۰۱/۰۳/۳۰

فوق العاده است پیشنهاد میکنم حتمااا بخونیدش

کاربر ۱۶۲۰۱۴۴
۱۴۰۲/۰۴/۱۰

حتما بگیرینش

ムイ乇刀ム
۱۴۰۱/۰۵/۰۳

بهتون خیلی پیشنهاد میکنم حتماً بخونید .😍 کتاب خیلی خوبیه . داستان خیلی عالی ‌و همینطور پایانِ خیلی خوبی رو هم داره.

Behroz Hasani
۱۴۰۱/۰۴/۱۷

عالیه هرکی نخونه ضرر کرده

#Love#
۱۴۰۱/۰۴/۱۰

عااآاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالللللللللللللللللللیییییییییییییییییی بوووووووووووووووددددددددددد😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان