دانلود کتاب صوتی چارلی و کارخانه شکلات‌سازی با صدای گروه گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چارلی و کارخانه شکلات‌سازی اثر رولد دال

دانلود و خرید کتاب صوتی چارلی و کارخانه شکلات‌سازی

معرفی کتاب صوتی چارلی و کارخانه شکلات‌سازی

چارلی و کارخانه شکلات‌سازی یکی از داستان‌های جذاب رولد دال، نویسنده مشهور و صاحب‌سبک ادبات کودک و نوجوان است. این کتاب یکی از کتاب‌هیا مجموعه داستان‌های عجیب آقای دال است که با ترجمه علی هداوند و صدای گروهی از گویندگان می‌شنوید.

درباره کتاب چارلی و کارخانه شکلات‌سازی

یک شیرینی‌ساز مشهور به اسم آقای ویلی ونکا   بزرگترین کارخانه شکلات‌سازی دنیا را دارد. او، می‌خواهد پنج بلیط طلایی در شکلات‌هایش قرار دهد. پنج بچه موفق می‌شوند تا از این کارخانه عجیب و غریب بازدید کنند و بعد هم آقای ویلی ونکا آنقدر به آن‌ها شکلات و آبنبات می‌دهد که تا پایان عمرشان کافی است.

در میان این بچه‌ها، چارلی باکت که در یک خانواده فقیر زندگی می‌کند، اصلا فکر نمی‌کند که برنده همچین بلیطی شود، آخر او فقط سالی یک بار و آن هم در روز تولدش می‌تواند از این شکلات‌های خوشمزه بخورد. ولی اگر برنده شود چی؟

رولد دال داستان چارلی و کارخانه شکلات سازی را با الهام از یکی از خاطره‌های کودکی خودش نوشته است. زمانی که در یک مدرسه شبانه روزی مشغول درس‌خواندن بود و کارخانه شکلات سازیکنار مدرسه هر هفته برای بچه‌ها شکلات می‌فرستاد تا نظرشان را درباره طعم‌های شکلات‌ها جدید یگویند.

این داستان، تقابلی است میان امید و تهی‌دستی. رول دال با زبان طنزپردازش و با بردن مخاطبان به دنیای پر از جادو و تخیل، تربیت نادرست کودکان را هدف می‌گیرد. او سعی دارد با این داستان  دادن فرصت برابر پیشرفت به کودکان متمول و کم‌بضاعت را ترویج کند.

 تیم برتون در سال ۲۰۰۵ داستانی از روی این کتاب ساخت که جانی دپ، فردی هایمور و دیوید کلی در آن بازی کردند. این فیلم کاندیدای اسکار بهترین طراحی لباس در سال ۲۰۰۶ شد.

 شنیدن کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دوست داران داستان‌های کودکانه بدون توجه به سن و سالشان از شنیدن این داستان لذت خواهند برد.

درباره  رولد دال

رولد دال، نویسنده‌ ای نروژی‌تباری بود که در سپتامبر ۱۹۱۶ در انگلیس متولد شد. وقتی هجده ساله بود برای کار به شرکت نفتی شل در آفریقا رفت و در جنگ جهانی دوم هم به عنوان خلبان جنگی در نیروی هوایی انگلستان خدمت کرد. او برای کودکان، نوجوانان و بزرگسالان آثار زیادی نوشته که بیشتر آن‌ها به فیلم هم تبدیل شده‌اند.

معروف‌ترین کتاب‌های رولد دال، ماتلیدا، جادوگرها، غول بزرگ مهربان، چارلی و کارخانه شکلات‌ سازی، چارلی و آسانسور جادویی و جیمز و هلوی غول‌پیکر نام دارند . دال جوایز زیادی را برای نوشته‌هایش به دست آورد  و مجله تایمز او را به عنوان یکی از پرخواننده‌ترین نویسندگان کودک و نوجوان معرفی کرد.

رولد دال در جنگ جهانی یکبار از سقوط هواپیما جان سالم به در برد اما در سال ۱۹۹۰ به دلیل ابتلا به یک بیماری خونی از دنیا رفت.

در سال ۲۰۰۲ گالری کودکان رولد دال به افتخار او در موزه اشرافی شهر گریت میسندن، ایالت باکینگ همپشایر انگلستان افتتاح شد که هدفش آموزش ادبیات برمبنای نوشته‌های رولد دال است. 

جایزه‌ی The Roald Dahl funny Prize هم به افتخار این هنرمند هر سال به نویسندگان کتاب‌های طنز کودک و نوجوان اهدا می‌شود.

 بخشی از کتاب چارلی و کارخانه شکلات سازی

آن شب، روزنامهٔ آقای باکت خبر داد که علاوه بر بلیت طلایی سوم، چهارمی هم پیدا شده است. تیتر روزنامه فریاد می‌زد: امروز دو تا بلیت طلایی پیدا شد. فقط یکی دیگر مانده.

وقتی همهٔ خانواده بعد از شام در اتاق پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها جمع شدند، پدربزرگ جو گفت: «بسیار خوب، بیایید ببینیم کی اونا رو پیدا کرده.»

آقای باکت که چشم‌هایش ضعیف بود و پول هم نداشت که عینک بخرد، روزنامه را گرفت نزدیک صورتش و شروع کرد به خواندن:

بلیت سوم را دوشیزه ویولت بورگارد پیدا کرده است. وقتی خبرنگار ما برای مصاحبه با خانم جوان خوش‌شانس وارد خانه شد، شور و هیجانی در آنجا برپا شده بود ـ دوربین‌ها کلیک‌کلیک صدا می‌کردند و نور فلاش آن‌ها چشم را کور می‌کرد و مردم به هم فشار می‌آوردند و تنه می‌زدند و سعی می‌کردند کمی بیشتر به این دختر مشهور نزدیک شوند.


معرفی نویسنده
عکس رولد دال
رولد دال

رولد دال رمان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس، شاعر و خلبان جنگنده‌ی بریتانیایی است. شهرت او بیشتر از کتاب‌هایی حاصل شد که برای کودکان و نوجوانان نوشت؛ او را یکی از بزرگترین نویسندگان کودک در قرن بیستم خوانده‌اند. دال سابقه‌ی حضور در جنگ دوم جهانی به عنوان خلبان نظامی و نیز همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی بریتانیا را در کارنامه‌ی خود دارد.

نظرات کاربران

melik
۱۴۰۱/۰۵/۰۶

خیلی قشنگ بود. گروه گویندگانش عالیییی هستن.😍❤

امیر مهدی
۱۴۰۰/۱۲/۱۱

عالی

f khoshbayan
۱۴۰۰/۱۱/۲۱

من فیلمش رو دیدم و کتابش رو خوندم عالی هست

یوسف خورشیدی
۱۴۰۱/۱۰/۱۴

از کتاب های انگیزشی، امیدوارکننده تره! داستان قابل تأملی بود و میتونم بگم فقط برا نوجوان ها نیست.جذابیت داستان وقتی با گویندگی و جلوه های صوتی بسیار خوب همراه شده، کار رو عالی کرده. اگه ممکنه توی تخفیف قرار بدید تا افراد

- بیشتر
کاربر ۱۴۷۲۳۷۱
۱۴۰۰/۱۰/۳۰

کتاب برای کودکان و نوجوانان هست ولی چیزها و کلماتی در داستان هست که اصلاً مناسب این سنین نیست و آموزش زودتر از موعده

زمان

۳ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۲۲۲٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۵۵ دقیقه

حجم

۲۲۲٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۰,۵۰۰
تومان