دانلود و خرید کتاب درباره علوم انسانی رضا داوری اردکانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب درباره علوم انسانی

کتاب درباره علوم انسانی نوشتهٔ رضا داوری اردکانی است. انتشارات موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب درباره علوم انسانی

کتاب درباره علوم انسانی با گفت‌وگویی دربارهٔ این علوم با رضا داوری اردکانی آغاز شده است. گفتارها و تأملات این اندیشمند ایرانی در ادامه آمده و بخش‌هایی تحت‌عنوان‌های «علم، قدرت و سیاست»، «دربارهٔ پیشرفت علم و آیندهٔ توسعه»، «دربارهٔ دانشگاه»، «مقاله‌نویسی ارتقای علم نیست»، «آزادیِ فهم و تحول در علوم انسانی» و... را در بر گرفته است. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه‌ای است که تحت‌عنوان «تأملات صاحب‌نظران ایرانی در باب آموزش عالی» قرار دارد.

خواندن کتاب درباره علوم انسانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران علوم انسانی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره رضا داوری اردکانی

رضا داوری اردکانی در ۱۵ خرداد ۱۳۱۲ در اردکان به دنیا آمد. او فیلسوف و متفکر ایرانی و استاد بازنشستهٔ گروه فلسفهٔ دانشگاه تهران است. داوری اردکانی از بدو تأسیس فرهنگستان علوم (۱۳۶۸) عضو پیوستهٔ فرهنگستان علوم است و از سال ۱۳۷۷، ریاست این فرهنگستان را بر عهده دارد. او از چهره‌های شاخص در حوزهٔ نظریه‌پردازی فرهنگی و اندیشهٔ فلسفی به شمار می‌آرود؛ همچنین عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی بوده است. داوری اردکانی از اعضای هیئت مؤسس انجمن فلسفهٔ میان‌فرهنگی ایران و یکی از اعضای هیئت‌مدیرهٔ این انجمن نیز بوده است. او از چهره‌های ماندگار جمهوری اسلامی و از متفکران بحث‌برانگیز سال‌های پس از انقلاب ایران بوده است و گاه به‌عنوان «فیلسوف جمهوری اسلامی» از او یاد می‌شود.

رضا داوری اردکانی یک طرف جدال معروف هایدگری - پوپری در ایران دههٔ ۱۳۷۰ بود؛ چنان‌که پوپری‌هایی چون «عبدالکریم سروش» او را به دشمنی با آزادی و دفاع از خشونت متهم می‌کردند؛ درحالی‌که او با رد این اتهاماتْ پوپر را اندیشمند بزرگی نمی‌دانست و پوپری‌ها را به‌دلیل ترویج اندیشه‌های لیبرالی در ضدیت با انقلاب اسلامی سرزنش می‌کرد.

بخشی از کتاب درباره علوم انسانی

«علوم اجتماعی با توسعه ملازمت دارد و از توسعه جدا نمی شود. توسعه هم بدون علوم اجتماعی امکان پذیر نیست. این نظر، نه دفاع از علوم اجتماعی است و نه ردّ علوم اجتماعی. حالا چرا می گویم «ردّ علوم اجتماعی»؟ چون معتقدم علوم اجتماعی در کشور ما ضعیف است و مسائل کشور ما را بیان نمی کند و به مسائل جامعه و آنچه در آن می گذرد، توجه ندارد. ما مشکل داریم، ولی نمی توانیم مشکل را به مسأله تبدیل کنیم. این کار را چه کسی باید انجام دهد؟ این کار را باید دانشمندان علوم انسانی و علوم اجتماعی انجام دهند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۵۰ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۵۰ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان